Ο.Α.Ε.Δ. αριθμ. 357/07/9.2.2016 Κατάρτιση Προγράμματος επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 15.000 ανέργων που βρίσκονται σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση, ηλικίας άνω των 50 ετών

Ο.Α.Ε.Δ. αριθμ. 357/07/9.2.2016 Κατάρτιση Προγράμματος επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 15.000 ανέργων που βρίσκονται σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση, ηλικίας άνω των 50 ετών

Αριθμ. 357/07/09-02-2016

(ΦΕΚ Β' 455/24-02-2016)

TO ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:
Α. του Ν. 2224/1994, άρθρα 14 και 15 (ΦΕΚ 112/Α'/ 08-07-1994).
Β. του Ν. 2336/1995, άρθρο 10 (ΦΕΚ 189/Α'/12-09-1995)
Γ. του Ν. 2434/1996, άρθρο 1 (ΦΕΚ 188/Α'/20-08-1996)
Δ. του Ν. 2956/2001, άρθρο 6 παρ. 7, άρθρο 8 παρ. 2 εδ. ΙΔ, άρθρο 9 παρ. 2 εδ. 2 (ΦΕΚ 258/Α'/08-11-2001)
Ε. του Ν. 4144/2013, άρθρα 26 και 34 (ΦΕΚ 88/Α'/ 18-04-2013).

2. Τη με αριθμό 72/3/26-01-2016 απόφαση της Επιτροπής Διαχείρισης του ΕΛΕΚΠ.

3. Τη γνώμη των μελών του,

αποφασίζει:

Την κατάρτιση Προγράμματος επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση 15.000 ανέργων που βρίσκονται σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση, ηλικίας άνω των 50 ετών ως εξής:

Η Επιτροπή Διαχείρισης του ΕΛΕΚΠ στο πλαίσιο των θεσμοθετημένων αρμοδιοτήτων της και αφού έλαβε υπόψη της ότι οι άνεργοι ηλικίας άνω των 50 ετών και ιδιαιτέρα οι μακροχρόνια άνεργοι, αποτελούν μια ηλικιακή κατηγορία που αντιμετωπίζει έντονο πρόβλημα ως προς την επανένταξή τους στην αγορά εργασίας με αποτέλεσμα να μειώνονται οι προϋποθέσεις θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος από μέρους τους, με την με αριθμό 72/3/26-01-2016 απόφασή της εισηγείται την κατάρτιση "Προγράμματος επιχορήγησης επιχειρήσεων για την για την απασχόληση 15.000 ανέργων που βρίσκονται σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση, ηλικίας άνω των 50 ετών", το οποίο θα έχει ως εξής:

Άρθρο 1
Αντικείμενο προγράμματος - Στόχος του προγράμματος


Σκοπός του προγράμματος είναι η δημιουργία 15.000 νέων θέσεων εργασίας, πλήρους απασχόλησης, με την πρόσληψη άνεργων που βρίσκονται σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση, ηλικίας άνω των 50 ετών.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, συνεταιρισμούς, ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ., και γενικά εργοδότες που ασκούν οικονομική δραστηριότητα.

Άρθρο 2
Πλαίσιο ένταξης - χρηματοδότηση


1. Οι δαπάνες για την εφαρμογή του προγράμματος προβλέπεται να καλυφθούν από τον λογαριασμό του ΕΛΕΚΠ και ειδικότερα του κλάδου ΛΑΕΚ. Το κόστος υλοποίησης θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του ΛΑΕΚ (ΚΑΕ 2493) ως κάτωθι: Η μέγιστη δαπάνη θα ανέλθει συνολικά στο ποσό των 60.000.000 ευρώ ως εξής:

Για το έτος 2016: 10.000.000 ευρώ

Για το έτος 2017: 20.000.000 ευρώ.

Για το έτος 2018: 20.000.000 ευρώ

Για το έτος 2019: 10.000.000 ευρώ.

Για το κόστος του προγράμματος έχει εκδοθεί η 3292/104/08-02-2016 έγκριση ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης από τον εποπτεύοντα Υπουργό και με ΑΔΑ: Ω9Τ64691Ω2-ΩΑΨ η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης των 10.000.000 ευρώ για το τρέχον έτος σε βάρος των πιστώσεων του ΚΑΕ 2493 του προϋπολογισμού του κλάδου ΛΑΕΚ έτους 2016.

Το Δ.Σ. του ΟΑΕΔ με την με αριθμό 120/02/19-1-2016 απόφασή του ενέκρινε την με αριθμ. 41/02/19-1-2016 διατύπωση γνώμης της Επιτροπής Διαχείρισης του ΕΛΕΚΠ σχετικά με την υποβολή αιτήματος προέγκρισης προς το εποπτεύον Υπουργείο για την ανάληψη υποχρεώσεων που προβλέπεται να βαρύνουν τα επόμενα έτη του ΜΠΔΣ και προκύπτουν από την υλοποίηση του ανωτέρω προγράμματος.

2. Οι ενισχύσεις για την απασχόληση που προβλέπονται στο ανωτέρω πρόγραμμα, χορηγούνται βάσει του άρθρου 32 του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 651/2014 της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014 για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων ως συμβατών με την κοινή αγορά κατ' εφαρμογή των άρθρων 87 και 88 της Συνθήκης (Γενικός κανονισμός απαλλαγής κατά κατηγορία) o οποίος έχει δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σύμφωνα με το άρθρο 4 παράγραφος 1 εδάφιο ιε Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 651/2014 της Επιτροπής οι ενισχύσεις για την πρόσληψη εργαζομένων σε μειονεκτική θέση δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 5 εκατ. ευρώ ετησίως ανά επιχείρηση.

Ως ημερομηνία χορήγησης της συνολικής ενίσχυσης νοείται η ημερομηνία της εγκριτικής απόφασης.

Άρθρο 3
Ρόλος του ΟΑΕΔ


Σύμφωνα με τον Ν. 2956/2001 (ΦΕΚ 258/Α'), μεταξύ των σκοπών του ΟΑΕΔ είναι η ενίσχυση και διευκόλυνση της ένταξης και διατήρησης του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας στην αγορά εργασίας. Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 34 του Ν. 4144/2013 (ΦΕΚ 88/Α') ο κλάδος με την επωνυμία «Λογαριασμός Κοινωνικής Πολιτικής» και ο κλάδος με την επωνυμία «Λογαριασμός για την Απασχόληση και την Επαγγελματική Κατάρτιση» (ΛΑΕΚ) που συστάθηκε με το άρθρο 1 του Ν. 2434/1996 (ΦΕΚ 188/Α'), ενοποιούνται λειτουργικά σε λογαριασμό με την επωνυμία «Ενιαίος Λογαριασμός για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών» (Ε.Λ.Ε.Κ.Π.), ενώ οι ενοποιούμενοι κλάδοι παραμένουν απόλυτα διακριτοί υποκείμενοι σε χωριστή παρακολούθηση και με απόλυτη διαχειριστική αυτοτέλεια.

Άρθρο 4
Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής


1. Δικαιούχοι

Δικαιούχοι είναι όλες οι ιδιωτικές επιχειρήσεις, συνεταιρισμοί, ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ., και γενικά εργοδότες που ασκούν οικονομική δραστηριότητα.

Για την υπαγωγή μίας επιχείρησης στο πρόγραμμα θα πρέπει η δημιουργούμενη θέση εργασίας, σύμφωνα με το άρθρο 32 παρ.2 του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ.651/2014 της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014, να αντιπροσωπεύει καθαρή αύξηση του αριθμού των εργαζομένων της, σε σχέση με το μέσο όρο των δώδεκα (12) τελευταίων μηνών, που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησής της. Ως αριθμός εργαζόμενων, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ.651/2014 της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014, νοείται ο αριθμός των ετήσιων μονάδων εργασίας (Ε.Μ.Ε.), δηλαδή ο αριθμός των εργαζομένων πλήρους απασχόλησης που έχουν εργαστεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα (12) τελευταίων μηνών, που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής αίτησής της επιχείρησης. Η μερική απασχόληση δηλαδή οι απασχολούμενοι με συμβάσεις εργασίας μερικής απασχόλησης και η εποχική απασχόληση δηλαδή οι απασχολούμενοι με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, υπολογίζονται στην καθαρή αύξηση και ισοδυναμούν με κλάσμα ετησίων μονάδων εργασίας.

Μία Ετήσια Μονάδα Εργασίας (ΕΜΕ) αντιστοιχεί σε μία θέση εργασίας πλήρους απασχόλησης.

Για την υπαγωγή μιας επιχείρησης λαμβάνεται υπόψη :
• Ο αριθμός των Ετήσιων Μονάδων Εργασίας (Ε.Μ.Ε) και
• Ο αριθμός των απασχολουμένων κατά τη χρονική στιγμή της υποβολής της αίτησης (ημερομηνία υποβολής).

Επισημαίνεται ότι στον αριθμό των απασχολουμένων υπολογίζονται όλοι οι εργαζόμενοι στην επιχείρηση ανεξαρτήτως καθεστώτος απασχόλησης, εφόσον αυτό μετατραπεί σε πλήρη απασχόληση.

Εφόσον διαπιστωθεί η δυνατότητα υπαγωγής της επιχείρησης στο πρόγραμμα, η επιχείρηση δεσμεύεται να διατηρήσει καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος το προσωπικό για το οποίο έχει δεσμευτεί, σύμφωνα με την εγκριτική απόφαση υπαγωγής στο πρόγραμμα, δηλαδή του αριθμού των ΕΜΕ ή του αριθμό των απασχολουμένων κατά την αίτηση, αναλόγως ποιο είναι το μεγαλύτερο, εφεξής δεσμευόμενο (μη επιχορηγούμενο) προσωπικό.

Ως μείωση προσωπικού κατά το δωδεκάμηνο που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης, θεωρείται:
• η καταγγελία της σύμβασης εργασίας,
• η αλλαγή του καθεστώτος απασχόλησης από πλήρη σε μερική,
• η μείωση του χρόνου απασχόλησης και
• η εθελουσία έξοδος που γίνεται με πρωτοβουλία του εργοδότη, μέσω προγραμμάτων παροχής οικονομικών κυρίως κινήτρων εθελούσιας εξόδου. Συνεπώς, η επιχείρηση, για την ένταξή της στο πρόγραμμα, θα πρέπει να έχει προβεί σε κάλυψη του αριθμού των Ε.Μ.Ε. του προηγούμενου δωδεκαμήνου έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο πρόγραμμα .

Δεν θεωρείται μείωση προσωπικού (μείωση ΕΜΕ), εφόσον προσκομίζονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά:
• η καταγγελία σύμβασης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου μετά από μήνυση για αξιόποινη πράξη (πειθαρχικοί λόγοι),
• η οικειοθελής αποχώρηση,
• η συνταξιοδότηση λόγω γήρατος ή αναπηρίας και ο θάνατος.

Συνεπώς, οι θέσεις που έχουν μειωθεί κατά το δωδεκάμηνο αναφοράς για τους προαναφερόμενους λόγους (οικειοθελής αποχώρηση, αναπηρία κ.λπ.) δεν προσμετρώνται στον υπολογισμό του αριθμού των Ε.Μ.Ε.

Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ισχύουν και για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης για υπαγωγή μέχρι την ημερομηνία έκδοσης της εγκριτικής απόφασης και αφορούν, επίσης, σε επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν μετά από μεταβίβαση ή εκμίσθωση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση και επαναλειτουργία ή δημιουργία νέας επιχείρησης από τους ιδίους εταίρους στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το αυτό ή άλλο αντικείμενο δραστηριότητας.

Σε περίπτωση που κατά την ημερομηνία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης ο αριθμός των Ετήσιων Μονάδων Εργασίας (Ε.Μ.Ε), για το προηγούμενο 12μηνο, είναι:

A. μικρότερος ή ίσος του αριθμού των εργαζομένων στην επιχείρηση τότε ως δεσμευόμενο προσωπικό θεωρείται το απασχολούμενο προσωπικό στην επιχείρηση, η οποία επιχορηγείται για όσους ανέργους προσλάβει πέραν του αριθμού των απασχολουμένων της.

B. μεγαλύτερος του αριθμού των απασχολουμένων, τότε η επιχείρηση θα πρέπει να προσλάβει προσωπικό μέχρι του αριθμού των Ετήσιων Μονάδων Εργασίας (Ε.Μ.Ε.) και στη συνέχεια δύναται να επιχορηγηθεί για τους άνεργους που θα προσλάβει πέραν του αριθμού αυτού.

Δεν υπάγονται:
> Όλες οι επιχειρήσεις που διέπονται, όσον αφορά την πρόσληψη του προσωπικού τους, από τις διατάξεις του Ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 28/Α/03.03.1994) και του Ν.3812/2009 (ΦΕΚ 234/Α/28.12.2009).
> Τα νυχτερινά κέντρα.
> Οι επιχειρήσεις προώθησης προϊόντων και παροχής υπηρεσιών μέσω τηλεφώνου (telemarketing).
> Οι εποχικές επιχειρήσεις για το εποχικό προσωπικό τους.
> Τα υποκαταστήματα ή τα γραφεία που έχουν την έδρα τους σε χώρα που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
> Εξωχώριες εταιρείες όπως και επιχειρήσεις που στην εταιρική τους σύνθεση συμμετέχουν εξωχώριες εταιρείες.
> οι προβληματικές επιχειρήσεις1 σύμφωνα με την παρ.4γ του άρθρου 1 του Καν.651/2014.
> Σύλλογοι και σωματεία που δεν ασκούν οικονομική δραστηριότητα.
> Οι επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν αυτοτελή επαγγελματική έδρα ή όταν η έδρα είναι η οικία του εργοδότη (π.χ. ασφαλιστές, λογιστές, πολιτικοί μηχανικοί, κ.λπ.) εκτός των επιχειρήσεων που λόγω της φύσης της δραστηριότητάς τους απασχολούν το προσωπικό εκτός του χώρου της έδρας τους (π.χ. υπηρεσίες εκμετάλλευσης φορτηγών, υπηρεσίες εκμετάλλευσης ταξί κ.λπ.), σύμφωνα και με το 7.2 της παρούσας.
> Όταν το αντικείμενο εργασιών μίας επιχείρησης είναι σύνθετο και το ένα από τα αντικείμενα εξαιρείται του προγράμματος.
> Επιχειρήσεις εις βάρος των οποίων εκκρεμεί ανάκτηση προηγούμενων κρατικών ενισχύσεων.
> Οι επιχειρήσεις που δημιουργηθήκαν μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση ή/και επαναλειτουργία ή δημιουργία νέας επιχείρησης ή εκ-μίσθωση από τους ίδιους εταίρους στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το αυτό ή άλλο αντικείμενο δραστηριότητας. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι επιχειρήσεις εντάσσονται για τον επιπλέον αριθμό θέσεων που είχε η προηγούμενη επιχείρηση.

2. Ωφελούμενοι


Ωφελούμενοι είναι άτομα που θα προσληφθούν από τις επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα ηλικίας άνω των 50 ετών, που βρίσκονται σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση. Ως άτομα σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση νοούνται οι άνεργοι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων των Υπηρεσιών του ΟΑΕΔ, ηλικίας άνω των 50 ετών, για χρονικό διάστημα άνω των δώδεκα (12) μηνών.

Οι ωφελούμενοι οφείλουν: α) να είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων των Υπηρεσιών του ΟΑΕΔ κατά την υπόδειξή τους από το αρμόδιο ΚΠΑ2 και μέχρι την πρόσληψή τους β) να έχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης προσέγγισης και να δια-θέτουν συμπληρωμένο ΑΣΔ. γ) είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους μέλους της ΕΕ ή είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας ή πολίτες τρίτων χωρών που έχουν άδεια διαμονής για εξαρτημένη εργασία τουλάχιστον για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί το πρόγραμμα.

Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή:
> για εργαζόμενους που θα απασχοληθούν αποκλειστικά, από την 22η ώρα βραδινή (έναρξη ωραρίου) έως και την 6η πρωινή (λήξη ωραρίου).
> για άτομα που:
- είναι ομόρρυθμοι εταίροι σε Ο.Ε., Ε.Ε. και εταίροι σε Ε.Π.Ε και στις Ι.Κ.Ε
- είναι μέλη των Δ.Σ. στις Α.Ε.
- είναι οι νόμιμοι εκπρόσωποι ή οι διαχειριστές των επιχειρήσεων
- είναι μέλη σε συνεταιρισμούς (πλην των μελών των ΚοινΣεπ)
- τοποθετούνται αναγκαστικά με τις διατάξεις του Ν. 2643/1998.
- θα προσληφθούν στο πλαίσιο ένταξης της επιχείρησης σε οποιοδήποτε άλλο καθεστώς ενίσχυσης για την κάλυψη σχετικών συμβατικών της υποχρεώσεων, π.χ. επενδυτικό σχέδιο, το οποίο επίσης επιχορηγεί το μισθολογικό ή/και το μη μισθολογικό κόστος για τα άτομα αυτά,
- θα προσληφθούν από τους δικαιούχους εργοδότες, προκειμένου να διαθέσουν τις υπηρεσίες τους σε άλλον εργοδότη (δευτερογενής ή έμμεσος εργοδότης).
- θα απασχοληθούν με μίσθωση - σύμβαση έργου ή έμμισθη εντολή.
- δεν θα απασχοληθούν με συμβάσεις μισθωτής εξαρτημένης εργασίας, σύμφωνα με την κείμενη εργατική νομοθεσία.

Επισημαίνεται ότι οι άνεργοι δεν υποβάλλουν οι ίδιοι αίτηση, αλλά υποδεικνύονται με συστατικό σημείωμα από την αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ2) σύμφωνα με όσα ορίσει η Δημόσια Πρόσκληση. Ως αρμόδια Υπηρεσία ορίζεται η υπηρεσία (ΚΠΑ2) έκδοσης της εγκριτικής απόφασης.

Άρθρο 5
Διαδικασία υπαγωγής δικαιούχων


Μετά την δημοσίευση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος οι επιχειρήσεις που διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα του ΟΑΕΔ και επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής - εντολή κενής θέσης - υπεύθυνη δήλωση, η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr).

Στην περίπτωση που η επιχείρηση επιθυμεί να επιχορηγηθεί για άτομο που θα απασχολήσει σε υποκατάστημα της, τότε την ηλεκτρονική αίτηση την υποβάλλει το υποκατάστημα της επιχείρησης και την υποβάλλει στο ΚΠΑ2 αρμοδιότητάς της.

Εντός τριάντα (30) ημερών από την έκδοση της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής στο πρόγραμμα, η επιχείρηση προβαίνει σε πρόσληψη του ατόμου.

Ο άνεργος υποδεικνύεται με συστατικό σημείωμα από την αρμόδια υπηρεσία (Κ.Π.Α.2) σύμφωνα με όσα ορίσει η Δημόσια Πρόσκληση.

Στην περίπτωση έκδοσης εγκριτικής απόφασης θα προσδιορίζεται ο ακριβής αριθμός των ατόμων για τα οποία αιτείται και δικαιούται να επιχορηγηθεί η επιχείρηση σύμφωνα με τα στοιχεία της αίτησης υπαγωγής που έχει υποβάλει η επιχείρηση όπως π.χ. ο αιτούμενος αριθμός ατόμων (νέες θέσεις εργασίας), στα πλαίσια του καθεστώτος ενίσχυσης (Καν.651/2014) και θα αποστέλλεται με e-mail στην δικαιούχο επιχείρηση.

Η ηλεκτρονική αίτηση της επιχείρησης επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης, σύμφωνα με το άρθρο 8 του Ν. 1599/1986 όσον αφορά στα στοιχεία που περιλαμβάνονται και αναφέρονται σε αυτήν. Η επιχείρηση φέρει την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής της αίτησης. Ειδικότερα, υποχρεούται να συμπληρώσει τα σχετικά πεδία της ηλεκτρονικής αίτησης με τα στοιχεία που θα οριστούν στην οικεία πρόσκληση. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται από την επιχείρηση στην ηλεκτρονική αίτηση επισύρει τον αποκλεισμό της από τη διαδικασία και δεν είναι δυνατή η εξέταση τυχόν αντιρρήσεων της. Η αίτηση συμμετοχής συνιστά εξουσιοδότηση προς τον ΟΑΕΔ για τη χρήση και επεξεργασία των στοιχείων της από τα Πληροφοριακά Συστήματα (Π.Σ.) του ΟΑΕΔ, του ΕΡΓΑΝΗ (ΠΣ ΣΕΠΕ - ΟΑΕΔ-ΙΚΑ/ΕΤΑΜ) του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, της ΓΓΠΣ και του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

Άρθρο 6
Ποσό και διάρκεια επιχορήγησης


1. Ποσό επιχορήγησης.

Ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το 50% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους του ωφελούμενου με ανώτατο όριο τα 500 ευρώ.

Για κάθε ημέρα απασχόλησης λιγότερη των 25 ημερών το ανωτέρω μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, όπως διαμορφώνεται κάθε φορά, μειώνεται κατά 1/25.

Στο μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος συμπεριλαμβάνονται οι ακαθάριστες πραγματικές μηνιαίες αποδοχές και οι εισφορές που βαρύνουν τον εργοδότη.

Οι αποζημιώσεις του Δώρου Χριστουγέννων, Δώρου Πάσχα και Επιδόματος Αδείας συμπεριλαμβάνονται στο μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος των μηνών που καταβάλλονται.

2. Διάρκεια επιχορήγησης.

Η διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται στους εννέα (9) μήνες με δυνατότητα επέκτασης για άλλους εννέα (9) μήνες ύστερα από αίτηση που θα υποβάλλει η δικαιούχος επιχείρηση εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από τη λήξη του πρώτου 9μηνου απασχόλησης. Μετά τη λήξη της επιχορήγησης οι επιχειρήσεις δεσμεύονται να διατηρήσουν το προσωπικό για τρεις (3) μήνες ακόμα. Επισημαίνεται ότι στη περίπτωση που οι επιχειρήσεις δεν αιτηθούν την επέκταση του προγράμματος, η δέσμευση της διατήρησης του προσωπικού για άλλους τρεις (3) μήνες παραμένει στο πρώτο 9μηνο απασχόλησης.

Άρθρο 7
Διαδικασία καταβολής επιχορήγησης


1. Υποβολή αίτησης


Εντός των πρώτων ενενήντα (90) ημερών, που ακολουθούν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε τριμήνου απασχόλησης, η επιχείρηση υποβάλλει την αίτηση με τα σχετικά δικαιολογητικά σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Οι επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα για τα υποκαταστήματά τους, υποβάλλουν την αίτηση για την καταβολή της επιχορήγησης (για τα υποκαταστήματα) στην Υπηρεσία (ΚΠΑ2) στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει το υποκατάστημα που απασχολείται ο επιχορηγούμενος. Η αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ2) θα προβαίνει στην αναφερόμενη στο άρθρο 6 της παρούσας, καταβολή της επιχορήγησης αφού ελέγξει τα παρακάτω δικαιολογητικά που η επιχορηγούμενη επιχείρηση υποβάλλει:

i. .Έντυπη κατάσταση η οποία θα περιλαμβάνει τις τρέχουσες μισθολογικές καταστάσεις με την ανάλυση των εργοδοτικών εισφορών ως εξής:
• Το ονοματεπώνυμο των επιχορηγουμένων βάσει του προγράμματος,
• Α.Μ. ΙΚΑ επιχορηγουμένων,
• Την ημερομηνία πρόσληψης τους,
• Την ημερομηνία γέννησής τους,
• Τα ημερομίσθια που πραγματοποιήθηκαν κατά μήνα,
• Το συνολικό μηνιαίο ακαθάριστο ποσό που δικαιούται ο εργαζόμενος, το οποίο δε θα είναι κατώτερο του προβλεπόμενου από τις οικείες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίες (Σ.Σ.Ε.),
• Στήλη της υπεύθυνης δήλωσης με τις υπογραφές των επιχορηγουμένων ότι απασχολήθηκαν και πληρώθηκαν το χρονικό διάστημα για το οποίο ζητείται η επιχορήγηση

ii. Αναλυτικές περιοδικές δηλώσεις (Α.Π.Δ.), οι οποίες μπορούν να υποβληθούν και σε ηλεκτρονική μορφή, συνοδευόμενες με υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα δηλώνεται ότι τα στοιχεία που εμπεριέχονται είναι αληθή.

iii. Παραστατικά καταβολής ασφαλιστικών εισφορών για το αιτούμενο χρονικό διάστημα.

iv. Κατάσταση προσωπικού και ωρών εργασίας θεωρημένη από το Σ.Ε.Π.Ε.

2. Διενέργεια ελέγχων

Ύστερα από την υποβολή της αίτησης για καταβολή της επιχορήγησης με τα σχετικά δικαιολογητικά σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, πραγματοποιείται επιτόπιος έλεγχος, μετά την απόφαση ανάθεσης από την αρμόδια Διεύθυνση Διοικητικού, σε ελεγκτές, προκειμένου να ελεγχθεί αν η επιχείρηση τηρεί τους όρους του προγράμματος, απασχόληση του επιχορηγούμενου προσωπικού, κατάσταση μισθοδοσίας του προσωπικού κ.λπ.

Ειδικότερα, στον πρώτο επιτόπιο έλεγχο θα ελέγχονται και τα αναφερόμενα τόσο στην αίτηση υπαγωγής όσο και στην Υπεύθυνη Δήλωση του άρθρου 5. Σε περίπτωση που δεν τηρούνται οι όροι για την υπαγωγή στο πρόγραμμα η Υπηρεσία (ΚΠΑ2) θα προβαίνει στην έκδοση απόφασης ανάκλησης της εγκριτικής απόφασης, η οποία θα κοινοποιείται στην επιχείρηση. Οι αναφερόμενοι έλεγχοι διενεργούνται και πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για καταβολή της επιχορήγησης, κατά την διάρκεια των τριμήνων, όπως αυτά ορίζονται παρακάτω. Μετά την διενέργεια των επιτόπιων ελέγχων, τα στοιχεία αυτών καταχωρίζονται στο ΟΠΣ του ΟΑΕΔ από τους αρμόδιους ελεγκτές.

Η επιχείρηση οφείλει να τηρεί κατάσταση του συνολικού προσωπικού επιχορηγούμενου και μη, η οποία θα αναζητείται από τους ελεγκτές.

Οι επαληθεύσεις του προγράμματος (επιτόπιοι έλεγχοι) θα διενεργούνται από υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κοινή υπουργική απόφαση υπ' αριθμ. 2/82850/0022/2013 (ΦΕΚ 487/9-10-2013) όπως αυτή ισχύει κάθε φορά. Επισημαίνεται ότι το άρθρο 29 Διοικητική συνδρομή Ο.Α.Ε.Δ. - Προστασία ελεγκτών Ο.Α.Ε.Δ. του Ν. 4144/2013, ορίζει ότι:
«1. Οι πάσης φύσεως διοικητικές αρχές, οι δικαστικές υπηρεσίες, οι δημόσιες υπηρεσίες, καθώς και οι υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης υποχρεούνται να παρέχουν κάθε αιτούμενη συνδρομή ιδιαίτερα με την παροχή στον Ο.Α.Ε.Δ. μηχανογραφικών στοιχείων και πληροφοριών για τη διευκόλυνση της άσκησης των αρμοδιοτήτων του. 2. Κατά τη διάρκεια των επιτόπιων ελέγχων που διενεργούν υπάλληλοι του Ο.Α.Ε.Δ. η ελεγκτική διαδικασία δεν παρακωλύεται από τους ελεγχόμενους. Ενδεχόμενη παρακώλυση δύναται να αποτελέσει λόγο απένταξής τους από το πρόγραμμα ή διακοπής της παροχής προς αυτούς. Οι ελεγκτές του Ο.Α.Ε.Δ. δεν διώκονται και δεν ενάγονται για γνώμη που διατύπωσαν ή πράξη που διενήργησαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.»

3. Καταβολή της επιχορήγησης

Η αρμόδια Υπηρεσία (Κ.Π.Α.2), ύστερα από τον σχετικό έλεγχο των δικαιολογητικών και τον επιτόπιο έλεγχο προβαίνει στην έκδοση σχετικής εγκριτικής απόφασης για την καταβολή της επιχορήγησης. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παραγραφή της αξίωσης για συγκεκριμένο ποσό επιχορήγησης λόγω εκπρόθεσμης υποβολής των δικαιολογητικών πέραν της προθεσμίας των τριών μηνών από τη λήξη κάθε τριμήνου απασχόλησης, τότε ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας του Οργανισμού με απόφασή του θα προβαίνει στη μη καταβολή του συγκεκριμένου ποσού.

Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας κατά ενενήντα (90) ημέρες, ύστερα από απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας.

4. Όροι

Η επιχορήγηση θα υπολογίζεται για κάθε μήνα πλήρους απασχόλησης για τους μισθωτούς και για τους ημερομισθίους το ανώτερο μέχρι είκοσι πέντε (25) ημέρες ασφάλισης. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, όσον αφορά στο δεσμευόμενο (επιχορηγούμενες και υφιστάμενες, κατά την ημερομηνία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης υπαγωγής, θέσεις εργασίας) προσωπικό, δεν είναι δυνατή η μετατροπή του καθεστώτος απασχόλησης από πλήρη σε μερική ή σε εκ περιτροπής. Οι ανωτέρω δεσμεύσεις ισχύουν και για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης μέχρι και την ημερομηνία της εγκριτικής απόφασης.

Οι αποδοχές και η ασφάλιση των εργαζομένων καθορίζονται από την κείμενη εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία.

Είναι δυνατόν επιχορηγούμενος και μη να πραγματοποιήσει κάτω των 25 ημερομισθίων στην περίπτωση που ο λόγος απουσίας αφορά στο πρόσωπο του εργαζόμενου, επιχορηγούμενου και μη.

Οι επιχορηγούμενοι κατά τη διάρκεια του προγράμματος δεν ασκούν άλλο ελεύθερο ή άλλο επάγγελμα. Σε διαφορετική περίπτωση διακόπτεται η επιχορήγηση της επιχείρησης για το συγκεκριμένο άτομο και υποδεικνύεται άλλο άνεργο άτομο.

Άρθρο 8
Χρόνος υποχρεωτικής απασχόλησης - Δεσμεύσεις


Οι επιχειρήσεις (δικαιούχοι) υποχρεούνται να διατηρήσουν καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος:
α) το δεσμευόμενο (μη επιχορηγούμενο) προσωπικό ήτοι τον αριθμό των Ετήσιων Μονάδων Εργασίας (Ε.Μ.Ε.) ή τον αριθμό των απασχολουμένων, εφόσον ο αριθμός αυτός είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των Ε.Μ.Ε. κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης2 και
β) το επιχορηγούμενο προσωπικό

Σε περίπτωση που η επιχείρηση μειώσει το επιχορηγούμενο και μη προσωπικό της και εφόσον δεν το αντικαταστήσει μέσα σε τριάντα (30) ημέρες, το πρόγραμμα θα διακόπτεται κατά τόσες θέσεις εργασίας όσες μειώθηκε το προσωπικό.

Στην περίπτωση που η επιχείρηση i. έχει επιχορηγηθεί, τότε θα πρέπει να επιστραφεί στον Οργανισμό το αναλογούν ποσό επιχορήγησης σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται παρακάτω στο Άρθρο 9 Διακοπή επιχορήγησης - Δημοσιονομική Διόρθωση, ii. δεν έχει επιχορηγηθεί θα διακόπτεται το πρόγραμμα δίχως την καταβολή οποιοδήποτε ποσού.

Επισημαίνεται ότι και για την αντικατάσταση του επιχορηγούμενου ατόμου, η επιχείρηση θα πρέπει να καταθέσει στο ΚΠΑ2 εντολής κενής θέσης και να ακολουθηθεί η διαδικασία της εξατομικευμένης παρέμβασης. Η αντικατάσταση θα γίνεται με άτομο ίδιας κατηγορίας (σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση) με το αρχικά προσληφθέν άτομο. Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας για την αντικατάσταση του επιχορηγούμενου ατόμου και της σχετικής διαδικασίας (εντολή κενής θέσης κλπ) κατά τριάντα (30) ημέρες, μετά από αίτηση της επιχείρησης και απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας (ΚΠΑ2).

Δεν είναι δυνατή η αντικατάσταση επιχορηγούμενων ανέργων από τις δικαιούχους επιχειρήσεις, με ανέργους σύμφωνα και με τα οριζόμενα στις Εξαιρέσεις του Άρθρου 4.2.

Σε περίπτωση μη αντικατάστασης λόγω έλλειψης ειδικότητας (που θα διαπιστώνεται από την Υπηρεσία) σε επιχορηγούμενη θέση θα διακόπτεται η επιχορήγηση μόνο για τη θέση αυτή, χωρίς άλλες επιπτώσεις για τον εργοδότη.

Στην περίπτωση που αποχωρήσει επιχορηγούμενο ή μη άτομο από το δεσμευόμενο προσωπικό εντός του μήνα που προηγείται της ημερομηνίας ολοκλήρωσης του προγράμματος, η επιχείρηση υποχρεούται μέχρι τη λήξη να προβεί σε αντικατάσταση.

Επίσης σε περίπτωση στράτευσης, ασθένειας, ανυπαίτιου κωλύματος (π.χ. κυοφορίας - λοχείας), ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας, που αφορά είτε στο επιχορηγούμενο άτομο είτε και στο δεσμευόμενο μη επιχορηγούμενο προσωπικό, δεν απαιτείται αντικατάσταση, αφού η σχέση εργασίας δεν διακόπτεται, υπό τον όρο ότι η επιχείρηση θα προσκομίσει στην αρμόδια Υπηρεσία τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Ως μείωση προσωπικού όσον αφορά στο επιχορηγούμενο προσωπικό θεωρείται η καταγγελία σύμβασης εργασίας, η αλλαγή του καθεστώτος απασχόλησης, όπως επίσης και η εθελουσία έξοδος που γίνεται με πρωτοβουλία του εργοδότη, μέσω προγραμμάτων παροχής οικονομικών κυρίως κινήτρων εθελούσιας εξόδου. Στην περίπτωση αυτή, εάν δεν υπάρξει αντικατάσταση του επιχορηγούμενου ατόμου για το οποίο έχει δεσμευτεί η επιχείρηση σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3 του παρόντος άρθρου, εφαρμόζονται οι διατάξεις του Άρθρου 9 Διακοπή επιχορήγησης - Δημοσιονομική διόρθωση.

Ως μείωση προσωπικού όσον αφορά στο δεσμευόμενο (μη επιχορηγούμενο) προσωπικό για το οποίο έχει δεσμευθεί η επιχείρηση3, σύμφωνα με την εγκριτική απόφαση υπαγωγής θεωρείται: α) η καταγγελία σύμβασης εργασίας, β) η λήξη της σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου και γ) η εθελουσία έξοδος που γίνεται με πρωτοβουλία του εργοδότη, μέσω προγραμμάτων παροχής οικονομικών κυρίως κινήτρων εθελούσιας εξόδου. Στην περίπτωση αυτή εάν δεν υπάρξει διατήρηση του δεσμευόμενου (μη επιχορηγούμενου) προσωπικού4 της επιχείρησης, σύμφωνα με την παρ. 2 του παρόντος άρθρου, εφαρμόζονται οι διατάξεις του Άρθρου 9 Διακοπή επιχορήγησης - Δημοσιονομική διόρθωση.

Δεν θεωρείται μείωση προσωπικού τόσο για το επιχορηγούμενο όσο και για το δεσμευόμενο μη επιχορηγούμενο προσωπικό η κενή θέση που οφείλεται σε: καταγγελία σύμβασης ορισμένου ή αορίστου χρόνου για πειθαρχικούς λόγους (μετά από μήνυση), οικειοθελή αποχώρηση, θάνατο, φυλάκιση και συνταξιοδότηση λόγω γήρατος ή αναπηρίας μισθωτού επιχείρησης.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, όσον αφορά στο δεσμευόμενο (μη επιχορηγούμενο) αλλά και στο επιχορηγούμενο προσωπικό της επιχείρησης δεν είναι δυνατή η μετατροπή του καθεστώτος απασχόλησης από πλήρη σε μερική ή σε εκ περιτροπής απασχόληση κ.λπ. Οι ανωτέρω δεσμεύσεις ισχύουν και για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης μέχρι και την έκδοση της εγκριτικής απόφασης. Σε περίπτωση αλλαγής του καθεστώτος απασχόλησης από πλήρη σε μερική απασχόληση του δεσμευόμενου (μη επιχορηγούμενου) προσωπικού της, η επιχείρηση υποχρεούται να προβεί στην πρόσληψη επιπλέον ατόμου προκειμένου να διατηρηθεί ο αριθμός δέσμευσης5 του προσωπικού της, σύμφωνα με την εγκριτική απόφαση υπαγωγής στο πρόγραμμα.

Η επιχείρηση μπορεί να προβεί σε αντικατάσταση του δεσμευόμενου μη επιχορηγούμενου προσωπικού που μείωσε και με άλλο εργαζόμενο που προσέλαβε η επιχείρηση μετά την αίτηση για υπαγωγή στο πρόγραμμα (και ανήκει στο μη δεσμευόμενο προσωπικό της), έχοντας σε κάθε περίπτωση το ίδιο καθεστώς απασχόλησης δεδομένου ότι ο αριθμός του προσωπικού δέσμευσης6 παραμένει σταθερός.

Στο πλαίσιο της έρευνας / αξιολόγησης του ανωτέρω προγράμματος, τόσο οι δικαιούχοι (επιχειρήσεις) όσο και οι ωφελούμενοι (άνεργοι) πρέπει να παρέχουν τη συγκατάθεσή τους για την περαιτέρω επεξεργασία (από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας) των προσωπικών δεδομένων τους, συμπεριλαμβανομένων και των ευαίσθητων, που τηρούνται για τις ανάγκες υλοποίησης του παρόντος προγράμματος, για το σκοπό εξαγωγής στατιστικών δεδομένων στο πλαίσιο της διενέργειας ερευνών και της εκπόνησης μελετών για την αξιολόγηση του εν λόγω προγράμματος. Σε κάθε περίπτωση έχουν τα δικαιώματα ενημέρωσης, πρόσβασης και αντίρρησης σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 11, 12 και 13 του Ν 2472/97».

Άρθρο 9
Διακοπή επιχορήγησης- Δημοσιονομική Διόρθωση


Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράβαση όρου ή όρων ή προϋποθέσεων, μετά από οποιαδήποτε καταβολή ποσού της επιχορήγησης στην επιχείρηση οι διατάξεις του άρθρου 29 παρ.7 του Ν. 1262/1982 (ΦΕΚ 70/Α'/16.6.1982), όπως ισχύει, για την απόδοση στον ΟΑΕΔ καθώς και οι διατάξεις της με αριθμό 1016784/1299-25/0016/26-02-1997 (ΦΕΚ Β'/120) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση της παραγράφου 4 του άρθρου 106 του Κώδικα Δημοσίου Λογιστικού (Ν. 2362/1995) και δυνάμει της οποίας η είσπραξη των εσόδων του Ο.Α.Ε.Δ. ανατέθηκε στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες.

Επισημαίνεται ότι οι κυρώσεις επιβάλλονται αυτοτελώς για κάθε φάση του προγράμματος, με την προϋπόθεση ότι κατά την επέκταση του προγράμματος στο δεύτερο 9μηνο απασχόλησης οι κυρώσεις θα επιβληθούν αυτοτελώς μόνο εφόσον ο λόγος διακοπής προκύψει μετά τη λήξη του πρώτου δωδεκαμήνου απασχόλησης.

Άρθρο 10
Παραγραφή αξίωσης


Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής των δικαιολογητικών για καταβολή της επιχορήγησης πέραν της προθεσμίας των ενενήντα (90) ημερών του μήνα που ακολουθεί τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε τριμήνου, τότε η αξίωσή του για το συγκεκριμένο ποσό παραγράφεται χωρίς διακοπή της επιχορήγησης, με απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης του Οργανισμού, εφόσον η επιχείρηση λειτουργεί και εξακολουθούν να τηρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Προγράμματος.

Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας κατά ενενήντα (90) ημέρες, μετά από απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας (ΚΠΑ2).

Άρθρο 11
Επιμήκυνση Προγράμματος


Είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης κατά τριάντα (30) το πολύ ημέρες με ισόχρονη δέσμευση της επιχείρησης, για μη μείωση προσωπικού και των ΕΜΕ, σε περίπτωση α) δικαιολογημένης ασθένειας επιχορηγούμενου εργαζόμενου, β) άδειας άνευ αποδοχών που χορηγείται μετά από αίτηση του επιχορηγούμενου εργαζομένου και γ) μη λειτουργίας της επιχείρησης λόγω θερινών διακοπών (στην περίπτωση που ο επιχορηγούμενος έχει ήδη λάβει ή θα λάβει την νόμιμη άδεια του, εκτός του χρονικού διαστήματος που η επιχείρηση δεν λειτουργεί λόγω θερινών διακοπών). Η επιμήκυνση γίνεται μετά από αίτηση της επιχείρησης και απόφαση του Προϊσταμένου της κατά τόπον αρμόδιας Υπηρεσίας του ΟΑΕΔ.

Επίσης σε περίπτωση αντικατάστασης επιχορηγούμενου μισθωτού μέσα στην προθεσμία των τριάντα (30) ημερών είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης του εργοδότη κατά τριάντα (30) ημέρες για κάθε άτομο που αντικαταστάθηκε, μετά από αίτηση του εργοδότη και απόφαση του αρμόδιου Προϊσταμένου της Υπηρεσίας Απασχόλησης.

Άρθρο 12
Επίλυση διαφορών


Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ των ενταγμένων στο συνολικό πρόγραμμα και των Υπηρεσιών Απασχόλησης του ΟΑΕΔ, θα επιλύεται με απόφαση του αρμόδιου κάθε φορά οργάνου. Οι ενστάσεις θα υποβάλλονται στην αρμόδια Υπηρεσία εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της απορριπτικής απόφασης.

Άρθρο 13
Διαδικασία παρακολούθησης και ελέγχου του προγράμματος


Οι έλεγχοι στους δικαιούχους του προγράμματος θα διενεργούνται από υπαλλήλους του ΟΑΕΔ, σύμφωνα
με τα οριζόμενα στην υπ' αριθμ. 2/34255/0022/6-6-2001 κοινή υπουργική απόφασης όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και με την με αριθμό 2854/01-07-2008 απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ, οποιαδήποτε χρονική στιγμή, προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση των όρων του προγράμματος. Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται τόσο πριν όσο και μετά την υποβολή της σχετικής αίτησης για την καταβολή της επιχορήγησης και οπωσδήποτε μέσα στο χρονικό διάστημα αναφοράς (21 μήνες).

Για τους επιτόπιους ελέγχους που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια υλοποίησης του συνολικού προ-γράμματος, οι ελεγκτές συντάσσουν σχετικές εκθέσεις, που αφορούν τους όρους της ένταξης. Αντίγραφο της έκθεσης παραδίδεται στην επιχείρηση.

Οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις υποχρεούνται:
- να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια, κατά τον έλεγχο, στους ελεγκτές υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με το άρθρο 29 του Ν. 4144/2013,
- να αποδέχονται όλους τους προβλεπόμενους από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την παροχή σε αυτά όλων των δικαιολογητικών στοιχείων που ζητούνται,
- να τηρούν τα αποδεικτικά στοιχεία και έγγραφα που αναφέρονται στην παρούσα απόφαση για τουλάχιστον δέκα (10) έτη από την ημερομηνία χορήγησης της τελευταίας ενίσχυσης δυνάμει του καθεστώτος.

Ο ΟΑΕΔ σε συνεργασία με την κάθε φορά αρμόδια υπηρεσία μεριμνά ώστε να δημοσιεύονται σε εμπεριστατωμένο δικτυακό τόπο για τις κρατικές ενισχύσεις, σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο οι πληροφορίες για κάθε χορήγηση μεμονωμένης ενίσχυσης σε δικαιούχο που υπερβαίνει τα 500.000 ευρώ, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 9 του Καν. 651/2014.

Ο ΟΑΕΔ σύμφωνα με το άρθρο 11 του Καν. 651/2014 σε συνεργασία με την κάθε φορά αρμόδια υπηρεσία μεριμνά για την διαβίβαση στην Επιτροπή μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος κοινοποίησης της Επιτροπής, τις συνοπτικές πληροφορίες για κάθε μέτρο ενίσχυσης που τυγχάνει απαλλαγής δυνάμει του παρόντος κανονισμού, καθώς και σύνδεσμο που παρέχει πρόσβαση στο πλήρες κείμενο του μέτρου ενίσχυσης, συμπεριλαμβανομένων των τροποποιήσεών του, εντός 20 εργάσιμων ημερών από την έναρξη ισχύος του μέτρου.

Άρθρο 14
Τελικές διατάξεις


1. Με δημόσια πρόσκληση που εκδίδεται με απόφαση της Διοικήτριας του Οργανισμού προσδιορίζεται η ημερομηνία έναρξης της υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα και εξειδικεύεται ή/και ορίζεται οτιδήποτε δεν αναφέρεται στους όρους της παρούσας.

2. Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα, λήγει αυτόματα μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος αιτήσεων, ύστερα από την κάλυψη των κατανεμηθεισών θέσεων. Μετά την αυτόματη λήξη της αναφερόμενης προθεσμίας, συνεχίζεται η υποβολή των αιτήσεων για αριθμό θέσεων που αντιστοιχεί μέχρι το 30% των αρχικά κατανεμηθεισών θέσεων. Στην περίπτωση αυτή οι θέσεις παραμένουν σε στάδιο αναμονής και ικανοποιούνται με βάση την ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων, εφόσον δημιουργηθούν κενές θέσεις.

3. Το Δ.Σ. του Οργανισμού δύναται με απόφασή του να αναστείλει, να συνεχίσει και να λήξει την προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα.

4. Περαιτέρω λεπτομέρειες εφαρμογής του προγράμματος, εξειδικεύονται με αποφάσεις του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ, ύστερα από διατύπωση γνώμης της Επιτροπής Διαχείρισης του ΕΛΕΚΠ.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 11 Φεβρουαρίου 2016

Η Διοικήτρια
Μ. ΚΑΡΑΜΕΣΙΝΗ



1 Σύμφωνα με τον ορισμό που δίνεται στο άρθρο 2 στοιχείο 18 του Καν.651/2014
2 Επισημαίνεται ότι στον αριθμό των απασχολουμένων υπολογίζονται όλοι οι εργαζόμενοι ανεξαρτήτως καθεστώτος απασχόλησης, εφόσον αυτό μετατραπεί σε πλήρη απασχόληση.
3 Αριθμός των Ε.Μ.Ε. ή του αριθμού των απασχολουμένων κατά τη χρονική στιγμή της υποβολής της αίτησης (ημερομηνία υποβολής) αναλόγως ποιο είναι μεγαλύτερο.
4 Ομοίως, όπως ανωτέρω στην Υποσημείωση 3.
5 Ομοίως, όπως ανωτέρω στην Υποσημείωση 3.
6 Ομοίως, όπως ανωτέρω στην Υποσημείωση 3.

Πηγή: Taxheaven