133778 ΕΞ 2019 Σχετικά με την διακοπή λειτουργίας της ΔΟΥ Αχαρνών

133778 ΕΞ 2019 Σχετικά με την διακοπή λειτουργίας της ΔΟΥ Αχαρνών

ΥΠΟΙΚ 26/11/2019
Α. Π.: 133778 ΕΞ 2019


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

Ταχ.Δ/νση: Λεωχάρους 2
Ταχ.Κώδικας: 105 62 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Α. Χατζαλή
Τηλέφωνο: 2103224878
FAX: 2103235135
e-mail: a.chatzali@minfin.gr

ΠΡΟΣ: Βουλή των Ελλήνων
Δ/νση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου
Τμήμα Ερωτήσεων

ΚΟΙΝ.: Βουλευτή κ. Κ. Βελόπουλο
(Διά της Βουλής των Ελλήνων)

ΘΕΜΑ: Απάντηση της με αριθμ. πρωτ. 722/17-9-2019 ερώτησης

Σε απάντηση που κατατέθηκε από τον Βουλευτή κ.Κ.Βελόπουλο , σας ενημερώνουμε ότι έχουν ήδη δοθεί απαντήσεις σε αντίστοιχες επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή και έκτοτε, δεν υπάρχει κάποια μεταβολή που να διαφοροποιεί το περιεχόμενο αυτών.

Αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει καμία απόφαση για αναστολή λειτουργίας της συγκεκριμένης ΔΟΥ.

Με την σύσταση και λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έγινε ένα ουσιαστικό και αποφασιστικό βήμα για τη μετάβαση σε ένα σύγχρονο και ορθολογικό μοντέλο λειτουργίας των φορολογικών και ελεγκτικών υπηρεσιών. Οι ΔΟΥ αποτελούν το μηχανισμό βεβαίωσης και είσπραξης δημοσίων εσόδων. Υπάρχει μια διαδικασία ολικής αξιολόγησης σε ό,τι αφορά τη δομή και τη λειτουργία υπηρεσιών, αλλά και των βέλτιστων πρακτικών που θα πρέπει να εφαρμοστούν για να αναβαθμιστεί το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών. Ο ανεξάρτητος χαρακτήρας της ΑΑΔΕ εγγυάται ότι οι όποιες αποφάσεις ληφθούν για τη δομή και λειτουργία υπηρεσιών θα στηρίζονται στην ορθολογική αποτύπωση όλων των δεδομένων για την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών και την εξυπηρέτηση των φορολογούμενων πολιτών.

Ο στόχος μας είναι να μειωθεί η γραφειοκρατία και να βελτιώνεται συνεχώς το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών μέσω της παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών εξυπηρέτησης των πολιτών που δεν θα καθιστούν αναγκαία και απαραίτητη την συχνή παρουσία τους στις ΔΟΥ. Ο σχεδιασμός λοιπόν περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη ψηφιοποίηση των διαδικασιών αλλά και των υποδομών των φορολογικών υπηρεσιών, ώστε ο πολίτης να εξυπηρετείται ηλεκτρονικά και από το σπίτι του για όλες τις συναλλαγές εξυπηρέτησης κοινού που πραγματοποιούνται σήμερα στις ΔΟΥ και να πηγαίνει μόνο για τις περιπτώσεις ελέγχου και μετά από προκαθορισμένο ραντεβού.

Παράλληλα σχεδιάζονται μια σειρά καινοτομιών όπως:

- η μεταβίβαση ακινήτων χωρίς να χρειάζεται αυτοπρόσωπη παρουσία μέσω της ψηφιοποίησης των Τμημάτων Κεφαλαίου των ΔΟΥ. 

- Η αυτόματη ενημέρωση και διασύνδεση του Μητρώου Φορολογουμένων με τα άλλα Μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης.

- Η διασύνδεση ανάμεσα στο Φορολογικό Μητρώο και στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο για να καταγράφονται άμεσα οι μεταβολές νομικών προσώπων.

- Η ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος για την αυτοματοποιημένη βεβαίωση προστίμων εκπρόθεσμης αρχικής υποβολής δηλώσεων Φ.Π.Α. και άλλων φόρων.

- Η διασύνδεση με την «Κτηματολόγιο Α.Ε», προκειμένου να γίνονται οι απαραίτητες διασταυρώσεις.



Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

Πηγή: Taxheaven