Αριθμ. 2241.2/23907/2019
(ΦΕΚ Β' 1421/24.04.2019)
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α. Της παρ. 3 περιπτώσεις α’ και β’ του άρθρου 8 και της παρ. 1 περίπτωση δ’ του
άρθρου 1 του ν. 4256/2014 «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» (Α’ 92).
β. Των άρθρων 1, 4 και 5 του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου
Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 102), όπως ισχύει.
γ. Του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής»
(Α΄ 26).
δ. Του π.δ. 141/2014 (Α’ 232) «Προϋποθέσεις απόκτησης αποδεικτικών ναυτικής
ικανότητας και δικαιώματα υπηρεσίας στα πλοία και άλλες διατάξεις –
Αντικατάσταση προεδρικού διατάγματος 243/1998», όπως τροποποιήθηκε με τα π.δ.
54/2016 (Α’ 88) και 111/2018 (Α΄211).
ε. Του άρθρου 2 του π.δ. 70/ 2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων … Ανασύσταση του
Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και
Νησιωτικής Πολιτικής … Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο
Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α΄ 114).
στ. Της αριθμ. Υ.64/13-09-2018 απόφασης «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή
Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριο Σαντορινιό» (Β’ 3986).
ζ. Της παρ. 3 του άρθρου 2 του Κανονισμού ειδικευμένων και εκπαιδευμένων ατόμων
για το χειρισμό των σωστικών μέσων των επιβατηγών πλοίων που τέθηκε σε εφαρμογή
με το άρθρο πρώτο του π.δ. 38/2011 (Α΄ 96).
2. Tην αριθμ. 2070.0/2819/2017/13-01-2017 εγκύκλιο
ΥΝΑΝΠ/Α.ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ/ΚΕΠ/ΔΕΠ/ΜΕΜΣΔΜΚ/ΜΕ (ΑΔΑ:6H7Ξ4653ΠΩ-0ΓΜ).
3. Tο άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά
όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98).
4. Την ανάγκη ομαλής και αποτελεσματικής δραστηριοποίησης των πλοίων από άποψη
στελέχωσης.
5. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος
του κρατικού προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:
1. Η περίπτωση β΄ (ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΗΧΑΝΗΣ) της παραγράφου 1.1 (ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ) της
3511.1/17/13.11.2014 απόφασης Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου «Καθορισμός
της οργανικής σύνθεσης πληρώματος επαγγελματικών πλοίων αναψυχής» (B΄ 3088) όπως
τροποποιήθηκε με την 2241.2/51930/2018/09-07-2018 απόφαση Υπουργού Ναυτιλίας και
Νησιωτικής Πολιτικής (Β’ 2752), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
β. ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΗΧΑΝΗΣ
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΣΕ BHP |
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Α’ |
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Β’ |
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Β’ή Γ’ |
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Γ’ |
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Γ’ή ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΣ |
ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΣ Β΄ |
ΣΥΝΟΛΟ |
ΜΕΧΡΙ 737,55 | 1 | 1 | |||||
737,56 - 2.000 | 1 | 1 | |||||
2.000,01 - 3017,25 | 1 | 1 | 2 | ||||
3.017,26 - 4.693,5 | 1 | 1 | 2 | ||||
4.693,51 - 10.000 | 1 | 1 | 2 | ||||
10.000,01 - 20.000 | 1 | 1 | 1 | 3 |
1. Επί πλοίων με συνολική ιπποδύναμη μηχανών από 737,56 έως 1.005,75 BHP μπορεί
να ναυτολογείται στη θέση του Μηχανικού Γ ένας (01) Μηχανοδηγός Α’.
2. Επί πλοίων με συνολική ιπποδύναμη μηχανών από 4.693,51 έως 5.364 BHP που
εκτελούν παράκτιους πλόες μπορεί να ναυτολογείται στη θέση του Μηχανικού Α’ ένας
(01) Μηχανικός Β’.
3. Επαγγελματικά πλοία αναψυχής εφοδιασμένα με μηχανές συνολικής ιπποδύναμης
μέχρι 1.500 BHP, χαρακτηρισμένα ως τηλεχειριζόμενα ή που μπορούν να
χαρακτηρισθούν ως πλοία με μηχανές «κλειστού τύπου» με αυτόματο χειρισμό αυτών
από το χώρο διακυβέρνησης, εξαιρούνται από την υποχρέωση για την πρόσληψη
προσωπικού μηχανής.
4. Επαγγελματικά πλοία αναψυχής μέχρι 100 κ.ο.χ. εφοδιασμένα με μηχανές
συνολικής ιπποδύναμης μέχρι 2000 BHP, χαρακτηρισμένα ως τηλεχειριζόμενα ή που
μπορούν να χαρακτηρισθούν ως πλοία με μηχανές «κλειστού τύπου» με αυτόματο
χειρισμό αυτών από το χώρο διακυβέρνησης, εξαιρούνται από την υποχρέωση για την
πρόσληψη προσωπικού μηχανής.
5. Επαγγελματικά πλοία αναψυχής εφοδιασμένα με μηχανές συνολικής ιπποδύναμης από
2.000,01 μέχρι 10.000 BHP, χαρακτηρισμένα ως τηλεχειριζόμενα ή που μπορούν να
χαρακτηρισθούν ως πλοία με μηχανές «κλειστού τύπου» με αυτόματο χειρισμό αυτών
από το χώρο διακυβέρνησης, υποχρεούνται μόνο στην πρόσληψη του προβλεπόμενου από
την οργανική τους σύνθεση προϊσταμένου μηχανοστασίου.
6. Επαγγελματικά πλοία αναψυχής εφοδιασμένα με μηχανές συνολικής ιπποδύναμης από
10.000,01 μέχρι 20.000 BHP, χαρακτηρισμένα ως τηλεχειριζόμενα ή που μπορούν να
χαρακτηρισθούν ως πλοία με μηχανές «κλειστού τύπου» με αυτόματο χειρισμό αυτών
από το χώρο διακυβέρνησης, δεν υποχρεούνται στην πρόσληψη του προβλεπόμενου από
την οργανική τους σύνθεση Μηχανοδηγού Β’.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 2 Απριλίου 2019
Ο Αναπληρωτής Υπουργός
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ