Αιτιολογική έκθεση - Σχέδιο νόμου Πρόσβαση των μόνιμων κατοίκων των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης στους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας

Αιτιολογική έκθεση - Σχέδιο νόμου Πρόσβαση των μόνιμων κατοίκων των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης στους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Στο Σχέδιο Νόμου για την «Πρόσβαση των μόνιμων κατοίκων των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης στους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας και άλλες διατάξεις».

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Το παρόν Σχέδιο Νόμου σκοπεύει στην εξασφάλιση της πρόσβασης των μόνιμων κατοίκων των περιοχών εκτός ψηφιακής τηλεοπτικής κάλυψης στα προγράμματα των ελληνικών τηλεοπτικών σταθμών ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας, προκειμένου να επιτευχθεί η βέλτιστη ψηφιακή τηλεοπτική κάλυψη στο σύνολο της ελληνικής Επικράτειας.

Α. ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Το 2009 ξεκίνησε σταδιακά στη χώρα μας η μετάβαση από την επίγεια αναλογική τηλεοπτική ευρυεκπομπή στην επίγεια ψηφιακή τηλεοπτική ευρυεκπομπή. Η ως άνω μετάβαση ολοκληρώθηκε το 2014 και είχε ως αποτέλεσμα την επίτευξη επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής κάλυψης στο 96,2 % του συνολικού πληθυσμού της χώρας. Ακολούθως, το 3,8% του συνολικού πληθυσμού της χώρας, το οποίο αφορά κυρίως πολίτες που κατοικούν και δραστηριοποιούνται σε δύσβατες και απομακρυσμένες περιοχές της νησιωτικής και της ηπειρωτικής Ελλάδας και αντιστοιχεί, κατά προσέγγιση, σύμφωνα με σχετική μελέτη, σε τετρακόσιες έντεκα χιλιάδες (411.000) πολίτες, απώλεσε, μετά την ολοκλήρωση της ως άνω μετάβασης, τη δυνατότητα πρόσβασής του στο εγχώριο τηλεοπτικό προϊόν. Με το παρόν Σχέδιο Νόμου επιχειρείται η άμεση και οριστική επίλυση του ως άνω ζητήματος και επιτυγχάνεται η άμβλυνση του υφιστάμενου ψηφιακού χάσματος και της ανισότητας που αυτό δημιουργεί μεταξύ των πολιτών της χώρας και των γεωγραφικών τμημάτων αυτής. Παράλληλα, παρέχεται στους ως άνω πολίτες η έμπρακτη δυνατότητα να ασκήσουν ακώλυτα το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά τους στην επικοινωνία και στην πληροφόρηση, μέσω της εξασφάλισής της πρόσβασής τους στα προγράμματα τουλάχιστον των ελληνικών τηλεοπτικών σταθμών ελεύθερης εθνικής εμβέλειας. Στο προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου καθορίζεται το πλαίσιο και οι γενικές αρχές που διέπουν την επίτευξη της ψηφιακής τηλεοπτικής κάλυψης των μειονεκτούντων πολιτών της χώρας (3,8%) και εξειδικεύεται ο τρόπος, η διαδικασία και οι επιμέρους όροι επίτευξής της. Επισημαίνεται ότι η υλοποίηση του προκείμενου εγχειρήματος αποτελεί, εκτός των άλλων, σημαντικό βήμα για την ολοκληρωτική ψηφιακή τηλεοπτική μετάβαση της Χώρας μας, σύμφωνα με τις επιταγές και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Β. ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

Άρθρο 1 - Σκοπός, γενικές αρχές και αντικείμενο

Στο παρόν άρθρο εξειδικεύεται ο σκοπός και το αντικείμενο του προτεινόμενου Σχεδίου Νόμου. Παράλληλα, αναφέρονται οι σπουδαιότερες γενικές αρχές που διέπουν το πλαίσιο επίτευξης του επιδιωκόμενου σκοπού.

Άρθρο 2 - Ορισμοί

Στο παρόν άρθρο εκτίθενται οι ορισμοί που αφορούν στο Σχέδιο Νόμου. Οι ορισμοί του ν. 4070/2012 (Α' 82), του ν. 3592/2007 (Α' 161) και της υπ' αριθ. 42800/2012 ΚΥΑ (Β' 2704), ισχύουν και στο παρόν Σχέδιο Νόμου.

Άρθρο 3 - Εμπλεκόμενοι φορείς και αρμοδιότητες

Στη παρούσα διάταξη καθορίζονται οι Φορείς που συμμετέχουν στην υλοποίηση του έργου για την εξασφάλιση της πρόσβασης των μόνιμων κατοίκων των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης στους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας καθώς και οι αρμοδιότητές τους. Ο σαφής καθορισμός των σχετικών αρμοδιοτήτων διευκολύνει ουσιωδώς την άμεση και αποτελεσματική υλοποίηση του έργου, τη διασφάλιση της ομαλής και απρόσκοπτης ολοκλήρωσής του καθώς και την παρακολούθησή του τόσο κατά το στάδιο της υλοποίησης όσο και μετά το πέρας αυτής.

Άρθρο 4 - Δικαιούχοι

Στη παρούσα διάταξη προσδιορίζονται οι δικαιούχοι του έργου. Δικαιούχοι είναι οι μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης. Επισημαίνεται ότι μόνιμος κάτοικος συγκεκριμένης περιοχής χαρακτηρίζεται ο πολίτης που έχει την κύρια και μόνιμη εγκατάστασή του σε αυτή κατά τέτοιο τρόπο ώστε ο ως άνω τόπος να έχει καταστεί, σύμφωνα με τη βούλησή του, το σταθερό κέντρο των εν γένει βιοτικών του σχέσεων. Όσον αφορά τον προσδιορισμό των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης, αυτός πραγματοποιείται στο Παράρτημα του Σχεδίου Νόμου. Στη παράγραφο 2 της ως άνω διάταξης διευκρινίζεται ότι η παροχή των υπηρεσιών πρόσβασης του έργου πραγματοποιείται, λόγω τις ειδικής φύσης των παρεχόμενων υπηρεσιών, ανά νοικοκυριό και όχι ανά δικαιούχο.

Άρθρο 5 - Πάροχοι του έργου, υποχρεώσεις αυτών και παρεχόμενες υπηρεσίες

Στο παρόν άρθρο αναφέρονται οι κατηγορίες των Παρόχων που δύνανται να συμμετέχουν στην υλοποίηση του έργου, χορηγώντας στους δικαιούχους πολίτες τις υπηρεσίες πρόσβασης στα προγράμματα των ελληνικών τηλεοπτικών σταθμών που αναφέρονται σε αυτό. Επιπροσθέτως, εξειδικεύονται οι βασικότερες υποχρεώσεις που υπέχουν στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στην υλοποίηση του έργου. Η συμμετοχή κάθε ενδιαφερόμενου Παρόχου σε αυτό είναι ελεύθερη και ισότιμη, εφόσον ο ενδιαφερόμενος πάροχος πληροί τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις συμμετοχής του και εκπληρώνει τις καθορισμένες υποχρεώσεις του. Η χρονική διάρκεια παροχής των υπηρεσιών πρόσβασης που προβλέπονται στο παρόν άρθρο τροποποιείται από τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και τις εκάστοτε τεχνολογικές εξελίξεις. Οι υποχρεώσεις της παραγράφου 4 που επιβάλλονται στους τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας και στους παρόχους του έργου διασφαλίζουν την αποτελεσματική υλοποίησή του και εξασφαλίζουν τον πλουραλισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους δικαιούχους του έργου.

Άρθρο 6 - Επιχορήγηση δικαιούχου

Στη παρούσα διάταξη προσδιορίζεται ο τρόπος απόκτησης των υπηρεσιών του έργου. Ειδικότερα, σε κάθε πιστοποιημένο δικαιούχο νοικοκυριό παρέχεται δημόσια επιχορήγηση συνολικού χρηματικού ποσού εκατόν δέκα ευρώ (110 €), η οποία δύναται να εξαργυρωθεί μία μόνο φορά από αυτό στον Πάροχο της επιλογής του.

Άρθρο 7 - Προϋπολογισμός και χρηματοδότηση

Στη παρούσα διάταξη εξειδικεύεται ο προϋπολογισμός και η χρηματοδότηση του έργου. Ο προϋπολογισμός του έργου δύναται να χρηματοδοτηθεί εξ' ολοκλήρου ή συνδυαστικά από έναν ή περισσότερους τρόπους από εκείνους που αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου. Ο προϋπολογισμός δύναται επίσης να τροποποιηθεί με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών, εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο για την ομαλή και αποτελεσματική υλοποίηση του έργου.

Άρθρο 8 - Προθεσμίες

Στο παρόν άρθρο καθορίζονται οι προθεσμίες: α) πιστοποίησης των μόνιμων κατοίκων των περιοχών εκτός κάλυψης ως δικαιούχων του έργου της επίτευξης της τηλεοπτικής κάλυψης στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας από τους αρμόδιους Δήμους, β) επιλογής από τους πιστοποιημένους δικαιούχους του έργου του Παρόχου από τον οποίο θα λάβουν τις προβλεπόμενες στο παρόν Σχέδιο Νόμου υπηρεσίες πρόσβασης στα προγράμματα των ελληνικών τηλεοπτικών σταθμών και γ) ενεργοποίησης των υπηρεσιών πρόσβασης των δικαιούχων πολιτών από τους Παρόχους της επιλογής τους. Η σχετική πρόβλεψη είναι απαραίτητη για την άμεση υλοποίηση του έργου της επίτευξης της τηλεοπτικής κάλυψης στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας και την ταχύτερη εκπλήρωση των επιδιωκόμενων στόχων του Σχεδίου Νόμου. Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον καθώς και την εξασφάλιση της ομαλής και αποτελεσματικής υλοποίησης του έργου δύναται, εφόσον το επιβάλλουν οι περιστάσεις, να παρατείνει με απόφασή του τις σχετικές προθεσμίες.

Άρθρο 9 - Τρόποι Υλοποίησης του Έργου

Στο παρόν άρθρο προσδιορίζεται ο τρόπος υλοποίησης του έργου της επίτευξης της τηλεοπτικής κάλυψης στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Ειδικότερα, κάθε δικαιούχος πολίτης δύναται, χρησιμοποιώντας την παρεχόμενη δημόσια επιχορήγηση, να αποκτήσει τις υπηρεσίες πρόσβασης του έργου επιλέγοντας ελεύθερα τον Πάροχο της αρεσκείας του. Οι σχετικές υπηρεσίες πρόσβασης δύνανται να χορηγηθούν στο δικαιούχο με κάθε διαθέσιμο τεχνολογικό τρόπο, αρκεί αυτός να εγγυάται την αξιόπιστη και ποιοτική παροχή τους στον τελικό χρήστη. Ενδεχόμενες νέες τεχνολογίες παροχής των ως άνω υπηρεσιών πρόσβασης δεν αποκλείονται από το έργο αλλά δύνανται να συμμετέχουν ισότιμα σε αυτό, εφόσον πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις του Σχεδίου Νόμου και τις δευτερογενούς νομοθεσίας που επίκειται να εκδοθεί δυνάμει αυτού. Επισημαίνεται ότι η ως άνω πρόβλεψη είναι σύμφωνη με την αρχή της τεχνολογικής ουδετερότητας, η οποία αποτελεί πάγια και βασική επιταγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Κάθε επιμέρους λεπτομέρεια που αφορά στον τρόπο υλοποίησης του έργου καθορίζεται και εξειδικεύεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και του/των τυχόν συναρμόδιου/ων Υπουργού/ών.

Άρθρο 10 - Μεταβατικές Διατάξεις

Στο παρόν άρθρο ορίζονται οι μεταβατικές διατάξεις

Άρθρο 11 - Προσθήκες στο ν. 4463/17

Με τη σχετική προσθήκη επιλύεται το ζήτημα της εν συνόλω κεντρικής διαχείρισης (βάσει ενιαίων κανόνων εφαρμογής και υλοποίησης υπό την εποπτεία της αρμόδιας Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης) των Μητροπολιτικών Δικτύων οπτικών ινών, τα οποία ανήκουν στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, κατέχουν κομβική θέση για την ανάπτυξη των υποδομών της χώρας και έχουν χρηματοδοτηθεί από εθνικούς ή/και ενωσιακούς πόρους, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχέδιο Ευρυζωνικής Πρόσβασης Νέας Γενιάς (NGA PLAN).

Άρθρο 12 - Προσθήκες στο ν. 4070/12

Με τις σχετικές προσθήκες επιλύονται ειδικά θέματα των διατάξεων περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών, τα οποία έχουν προκύψει εν τοις πράγμασιν για την διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των υπηρεσιών και φορέων της δημόσιας διοίκησης. Ως προς την διάταξη για την αδειοδότηση, την παρακολούθηση και τον έλεγχο της χρήσης εξοπλισμού με δυνατότητα σάρωσης φάσματος ραδιοσυχνοτήτων, η υφιστάμενη νομοθεσία είναι ελλιπής και δεν ρυθμίζει επαρκώς φαινόμενα παραβίασης του απορρήτου επικοινωνιών (αντίστοιχη διάταξη υφίστατο στο άρθρο 24 παρ. 19 του ν. 3431/06 και καταργήθηκε με το ν. 4070/12) όπως κατ' επανάληψη έχουν ζητήσει δημόσιες υπηρεσίες και ανεξάρτητες αρχές (ΑΔΑΕ). Ως προς την διάταξη για την επιχορήγηση του νεοσύστατου Ελληνικού Διαστημικού Οργανισμού ενόψει των εξελίξεων του διαστημικού τομέα διεθνώς, οι ανάγκες σύστασης και αποτελεσματικής λειτουργίας του (αμοιβές μελών ΔΣ και προσωπικού, συμμετοχές σε συνέδρια και ταξίδια, διοικητική και μηχανογραφική υποστήριξη, αγορά υλικών, εξειδικευμένων οργάνων και συσκευών, κ.α., ήτοι συνολικά κατά προσέγγιση δαπάνες ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ κατ' έτος) καθιστούν απαραίτητη την άμεση επιχορήγησή του από το αποθεματικό που προβλέπεται στο άρθρο 75 του ν. 4070/12.

Άρθρο 13

Με τις διατάξεις του προτεινόμενου άρθρου ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν στην υπηρεσιακή κατάσταση υπαλλήλων του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, καθώς και στο πειθαρχικό συμβούλιο.

Ειδικότερα, με την παρ. 1 του άρθρου ορίζεται ότι υπάλληλος, μόνιμος ή με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης μπορεί να αιτηθεί απόσπασης για συνυπηρέτηση με τον σύζυγο ή συμβιούντα, κατά την έννοια του άρθρου 1 του Ν. 4356/2015, που υπηρετεί σε υπηρεσία ή φορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε διεθνή οργανισμό. Η απόσπαση διενεργείται με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης ειδικής ή γενικής σχετικής διάταξης, στο Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας της πόλης ή περιοχής που υπηρετεί ο σύζυγος ή ο συμβιών για όσο διάστημα εξυπηρετείται η ανάγκη της συνυπηρέτησης και μέχρι πέντε (5) έτη. Ρητά ορίζεται ότι οι αποσπώμενοι λαμβάνουν αποκλειστικά τις αποδοχές εσωτερικού από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και δεν δικαιούνται επίδομα υπηρεσίας στην αλλοδαπή και προσαυξήσεις για την κάλυψη των δαπανών στέγασης και οικογενειακών βαρών. Η συγκεκριμένη διάταξη αποσκοπεί στη διευκόλυνση της συνυπηρέτησης συζύγων/συμβιώντων, ώστε να διαφυλαχθεί η συνοχή της οικογένειάς τους, χωρίς δημοσιονομικό κόστος για το κράτος, δεδομένου ότι οι αποσπώμενοι δικαιούνται να λαμβάνουν μόνο τις αποδοχές τους της ημεδαπής, ενώ και η Υπηρεσία ωφελείται από την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού των Γραφείων Τύπου και Επικοινωνίας.

Με την παρ. 2 αντικαθίσταται η παράγραφος 2 του άρθρου 37 του ν. 4339/2015 και ορίζεται ότι ως προϊστάμενοι Διευθύνσεων από τον κλάδο Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας επιλέγονται υπάλληλοι με βαθμό τουλάχιστον Συμβούλου Επικοινωνίας Α' και ως προϊστάμενοι Τμημάτων επιλέγονται υπάλληλοι με βαθμό τουλάχιστον Γραμματέα Επικοινωνίας Α'. Η ρύθμιση αυτή κρίνεται αναγκαία, ενόψει της έκδοσης της προκήρυξης για την πλήρωση των θέσεων των προϊστάμενων των Διευθύνσεων και Τμημάτων, προκειμένου να υπάρξει εναρμόνιση με την υφιστάμενη βαθμολογική κατάσταση των υπαλλήλων του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας.

Με την παρ. 3 ρυθμίζεται η διάρκεια της πρώτης εκ της συστάσεώς του θητείας των μελών του πειθαρχικού συμβουλίου του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης προκειμένου να εναρμονιστεί με τη γενική ρύθμιση περί λήξης την 31η Δεκεμβρίου κάθε άρτιου έτους της θητείας των μελών των πειθαρχικών συμβουλίων του άρθρου 146Β του ν. 3528/2007, όπως ισχύει.

Άρθρο 14 - Τροποποιούμενες διάταξεις

Με την παρ. 1 και σε συνέχεια των τροποποιήσεων των άρθρων 1 και 9 του ν. 2644/1998 (Α' 233) με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 55 του ν. 4472/2017 (Α' 74) και των παρ. 2δ, 2ε και 2στ του άρθρου τέταρτου του ν. 4506/2017 (Α' 191) και προς το σκοπό εναρμόνισης και αποσαφήνισης του νομοθετικού πλαισίου που αφορά στο ποσό που αποδίδεται υπέρ τυφλών κατά το άρθρο 7 του ν. 1866/1989 (Α' 222) όπως ισχύει, με την προτεινόμενη διάταξη τροποποιείται η παρ. 10 του άρθρου 9 του ν. 2644/1998 (Α' 233) και ορίζεται ότι οι διατάξεις του άρθρου 7 του ν. 1866/1989 και του π.δ. 212/1995 (Α' 112) εφαρμόζονται αναλόγως και στους παρόχους γραμμικών τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω ευρυζωνικών δικτύων, όπως προβλέπεται για τους κατόχους άδειας παροχής συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών του νόμου 2644/1998.

Με την παρ. 2 εισάγεται ρύθμιση με την οποία προβλέπεται η δυνατότητα να επιλέγονται ως Προϊστάμενοι των Διευθύνσεων της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής και οι υπάλληλοι κατηγορίας ή βαθμίδας ΤΕ, όπως ορίζεται και στο άρθρο 84 του ν. 3528/2007 «Κώδικας Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων & Υπαλλήλων ΝΠΔΔ», όπως ισχύει.

Άρθρο 15 - Καταργούμενη διάταξη

Με την προτεινόμενη διάταξη και προς το σκοπό εκκαθάρισης του νομοθετικού πλαισίου από απαρχαιωμένες και αδρανείς διατάξεις, καταργείται το άρθρο 9 του ν. 1798/1951 (Α' 125). Σημειώνεται ότι η εν λόγω διάταξη εκ παραδρομής δεν καταργήθηκε με το αρ. 32 του ν. 4441/2016 (Α' 27), με το οποίο καταργήθηκε η κατά νόμο θεώρηση των δελτίων αναγνώρισης των μελών των επαγγελματικών ενώσεων στο χώρο του τύπου.

Άρθρο 16 - Έναρξη Ισχύος

Στο παρόν άρθρο προβλέπεται η έναρξη ισχύος του προτεινόμενου Σχεδίου Νόμου.


Σχέδιο Νόμου Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης

«Πρόσβαση των μόνιμων κατοίκων των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης στους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας»

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΕΚΤΟΣ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ

Άρθρο 1
Σκοπός, γενικές αρχές και αντικείμενο

1.    Σκοπός του παρόντος νόμου είναι η εξασφάλιση της πρόσβασης των μόνιμων κατοίκων των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης στους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας, προκειμένου να επιτευχθεί η βέλτιστη τηλεοπτική κάλυψη στο σύνολο της ελληνικής Επικράτειας.

2.    Το πλαίσιο επίτευξης της πρόσβασης των μόνιμων κατοίκων των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης στους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας διέπεται από τις ακόλουθες γενικές αρχές:
α) της τεχνολογικής ουδετερότητας,
β) της διαφάνειας,
γ) της διασφάλισης του υγιούς και αποτελεσματικού ανταγωνισμού προς όφελος του τελικού χρήστη,
δ) της ισότιμης συμμετοχής στην επικοινωνία και στην πληροφόρηση.

3.    Αντικείμενο του παρόντος είναι:
α) ο καθορισμός του τρόπου και της διαδικασίας επίτευξης της πρόσβασης των μόνιμων κατοίκων των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης στους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας,
β) ο προσδιορισμός των εμπλεκόμενων φορέων και των αρμοδιοτήτων τους.

Άρθρο 2
Ορισμοί

1. Για την εφαρμογή του παρόντος ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:
α) «Περιοχή εκτός τηλεοπτικής κάλυψης» (ΠΕΤΚ): η περιοχή της ελληνικής Επικράτειας που δεν διαθέτει ικανοποιητική πρόσβαση σε σήμα επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής, όπως προβλέπεται στο Παράρτημα του παρόντος.
β) «Επιχορήγηση δικαιούχου»: το χρηματικό ποσό που χορηγείται στους δικαιούχους του έργου προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας,
γ) «Έργο»: η εξασφάλιση της πρόσβασης των μόνιμων κατοίκων των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης (ΠΕΤΚ) στα προγράμματα των ελληνικών τηλεοπτικών σταθμών ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας,
δ) «Μόνιμος κάτοικος περιοχής εκτός τηλεοπτικής κάλυψης» (ΠΕΤΚ): το φυσικό πρόσωπο που διατηρεί την κύρια και μόνιμη κατοικία του σε περιοχή εκτός τηλεοπτικής κάλυψης του Παραρτήματος του παρόντος, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην απόφαση του άρθρου 9 παρ. 2 του παρόντος.
ε) «Νοικοκυριό»: το άτομο ή το σύνολο των ατόμων που διαμένουν στην ίδια κατοικία. Το νοικοκυριό μπορεί να αποτελείται από ένα μόνο άτομο (μονοπρόσωπο) ή από περισσότερα (πολυπρόσωπο),
στ) «Μητρώο Δικαιούχων του έργου»: το ψηφιακό αρχείο, στο οποίο τηρούνται τα στοιχεία των δικαιούχων του έργου.

2. Για την εφαρμογή του παρόντος ισχύουν, εκτός των ορισμών της παρ. 1, οι ορισμοί του άρθρου 2 του ν. 4070/2012 (Α' 82), του άρθρου 2 του ν. 3592/2007 (ΑΊ61) και της υπ' αριθ. 42800/2012 κοινής απόφασης του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό και του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (Β' 2704).

Άρθρο 3
Εμπλεκόμενοι φορείς και αρμοδιότητες

1. Αρμόδιοι φορείς για την επίτευξη του έργου είναι η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΓΤΤ) του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (ΥΨΗΠΤΕ.), ως φορέας κεντρικού συντονισμού της υλοποίησης του έργου, οι δήμοι, στην εδαφική περιφέρεια των οποίων υπάγονται οι περιοχές εκτός τηλεοπτικής κάλυψης (ΠΕΤΚ) του Παραρτήματος του παρόντος και τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), ως φορείς υλοποίησης του έργου καθώς και η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.), ως φορέας συνδρομής της ΓΓΤΤ του ΥΨΗΠΤΕ.

2. Η ΓΓΤΤ του ΥΨΗΠΤΕ, ως φορέας κεντρικού συντονισμού της υλοποίησης του έργου ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) Συντονίζει τους εμπλεκόμενους φορείς του έργου.
β) Συνεργάζεται με τους εμπλεκόμενους φορείς του έργου, τους παρόχους του άρθρου 5 του παρόντος και τα συναρμόδια Υπουργεία.
γ) Ενημερώνει τους εμπλεκόμενους φορείς του έργου για τα ζητήματα που αφορούν στην υλοποίησή του και τους παρέχει τις αναγκαίες πληροφορίες, οδηγίες και υποδείξεις για την επιτυχή άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.
δ) Προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες δημοσιότητας του έργου και ενημέρωσης των δικαιούχων αυτού.
ε) Μεριμνά για την ομαλή εξέλιξη και την ολοκλήρωση του έργου, επιλύοντας τα ζητήματα που ενδέχεται να παρουσιαστούν κατά την υλοποίησή του.
στ) Ελέγχει, μέσω της διενέργειας δειγματοληπτικών ελέγχων, την ορθή άσκηση των αρμοδιοτήτων των φορέων υλοποίησης του έργου καθώς και την τήρηση των υποχρεώσεων των παρόχων του έργου,
ζ) Διασφαλίζει την ομαλή χρηματοδότηση του έργου.

3.    Οι δήμοι και τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), ως φορείς υλοποίησης του έργου, ασκούν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) Αποτελούν τις αρχές πιστοποίησης των δικαιούχων του έργου, οι οποίες πιστοποιούν τους μόνιμους κατοίκους των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης (ΠΕΚΤ) του Παραρτήματος του παρόντος ως δικαιούχους του έργου, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην απόφαση του άρθρου 9 παρ. 2 του παρόντος,
β) Παρέχουν στους δικαιούχους του έργου τις αναγκαίες πληροφορίες για τη συμμετοχή τους σε αυτό και συμβάλλουν στην εν γένει προώθησή του.
γ) Ενημερώνουν τους εμπλεκόμενους φορείς του έργου για την πορεία υλοποίησής του και συνεργάζονται μαζί τους για την επίλυση των ζητημάτων που ενδέχεται να προκύψουν.
δ) Συνεργάζονται με τους παρόχους του έργου και διευκολύνουν με κάθε πρόσφορο τρόπο τη διαδικασία της υλοποίησής του.
ε) Εφαρμόζουν τις οδηγίες και τις υποδείξεις της ΓΓΤΤ κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων του παρόντος.

4.    Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ως φορέας συνδρομής της ΓΓΤΤ στην άσκηση των αρμοδιοτήτων της παρ. 2 του παρόντος, συνδράμει, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 12 περ. μστ' του ν. 4070/2012 (Α' 82), στην εκπλήρωση του έργου της.

Άρθρο 4
Δικαιούχοι

1.    Δικαιούχοι του έργου είναι οι μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης (ΠΕΤΚ) της ελληνικής Επικράτειας, όπως αυτές προσδιορίζονται στο Παράρτημα του παρόντος. Με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης μπορεί να τροποποιείται το Παράρτημα και να ρυθμίζεται κάθε σχετικό με την εφαρμογή του θέμα.

2.    Η παροχή των υπηρεσιών του έργου πραγματοποιείται ανά νοικοκυριό και σύμφωνα με τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στην απόφαση της παρ. 2 του άρθρου 9 του παρόντος.

Άρθρο 5
Πάροχοι του έργου, υποχρεώσεις αυτών και παρεχόμενες υπηρεσίες

1.    Οι πάροχοι που συμμετέχουν στην υλοποίηση του έργου μπορεί να είναι:
α) πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών,
β) πάροχοι δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

2.    Οι πάροχοι του έργου υποχρεούνται να εξασφαλίσουν την πρόσβαση των δικαιούχων στα προγράμματα:
α) των ελληνικών τηλεοπτικών σταθμών ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας που πληρούν τις εκάστοτε προϋποθέσεις νόμιμης λειτουργίας,
β) των ελληνικών τηλεοπτικών σταθμών ελεύθερης λήψης περιφερειακής εμβέλειας που πληρούν τις εκάστοτε προϋποθέσεις νόμιμης λειτουργίας και προβάλλονται από αυτούς.

3.    Στην περίπτωση επιλογής από τους δικαιούχους του έργου της τεχνολογίας επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής για την παροχή των υπηρεσιών της παρ. 2 του παρόντος, ο Δημόσιος Ραδιοτηλεοπτικός Φορέας «Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόρασης Ανώνυμη Εταιρία» (ΕΡΤ ΑΕ), υποχρεούται να μεταφέρει το τηλεοπτικό του σήμα στην είσοδο του πομπού του κεραιοσυστήματος που θα εγκατασταθεί.

4.    Στην περίπτωση επιλογής από τους δικαιούχους του έργου της τεχνολογίας δορυφορικής ευρυεκπομπής ή της απόκτησης των υπηρεσιών της παρ. 2 του παρόντος μέσω σταθερής ή κινητής ευρυζωνικής σύνδεσης στο διαδίκτυο, οι ελληνικοί τηλεοπτικοί σταθμοί ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας που πληρούν τις εκάστοτε προϋποθέσεις νόμιμης λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένου του Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα «Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρία» (ΕΡΤ ΑΕ), υποχρεούνται να προσφέρουν αζημίως τα προγράμματά τους στον πάροχο της επιλογής των δικαιούχων, ο οποίος υποχρεούται να τα μεταφέρει αζημίως μέσω του δικτύου του σε εκείνους.

5.    Οι πάροχοι του έργου μπορούν να προσφέρουν στους δικαιούχους, δωρεάν ή έναντι καταβολής σαφώς ορισμένου χρηματικού ποσού, επιπρόσθετες ή συμπληρωματικές υπηρεσίες ή/και ευκολίες, πέραν των προβλεπόμενων υπηρεσιών της παρ. 2.

6.    Η χρονική διάρκεια της παροχής των υπηρεσιών πρόσβασης της παρ. 2 ορίζεται οκταετής με δυνατότητα τροποποίησης της με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.

7.    Οποιαδήποτε μεταβολή στο ιδιοκτησιακό ή νομικό καθεστώς του παρόχου, η θέση του σε εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση ή η κήρυξή του σε πτώχευση δεν συνιστούν λόγο καταγγελίας της συναφθείσας σύμβασης για την παροχή των υπηρεσιών της παρ. 2. Σε κάθε περίπτωση, ο πάροχος υποχρεούται να παρέχει στους δικαιούχους του έργου τις υπηρεσίες της παρ. 2 καθ' όλη τη χρονική περίοδο που προβλέπεται στην παρ. 6 του παρόντος.

Άρθρο 6
Επιχορήγηση δικαιούχου

1. Η υλοποίηση του έργου πραγματοποιείται με δημόσια επιχορήγηση των δικαιούχων.

2.    Η δημόσια επιχορήγηση των δικαιούχων:
α) ανέρχεται κατά ανώτατο χρηματικό όριο στα εκατόν δέκα (110) ευρώ, πλέον ΦΠΑ, ανά δικαιούχο νοικοκυριό,
β) χορηγείται εφάπαξ σε κάθε δικαιούχο νοικοκυριό,
γ) χρησιμοποιείται μία μόνο φορά από το δικαιούχο νοικοκυριό,
δ) παρέχει στον δικαιούχο τη δυνατότητα να αποκτήσει δωρεάν τις υπηρεσίες πρόσβασης της παρ. 2 του άρθρου 5 του παρόντος.

3.    Για την απόκτηση των υπηρεσιών πρόσβασης της παρ. 2 του άρθρου 5 του παρόντος, οι δικαιούχοι έχουν δικαίωμα επιλογής του παρόχου της αρεσκείας τους.

Άρθρο 7
Προϋπολογισμός και χρηματοδότηση

1.    Ο προϋπολογισμός του έργου καθορίζεται και τροποποιείται με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών και περιλαμβάνει:
α) το ποσό της επιχορήγησης δικαιούχου για το σύνολο των νοικοκυριών των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης (ΠΕΤΚ) της ελληνικής Επικράτειας, όπως αυτές ορίζονται στο Παράρτημα του παρόντος,
β) το κόστος υλοποίησης και λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος που απαιτείται για την εκτέλεση του έργου,
γ) το κόστος των απαραίτητων ενεργειών δημοσιότητας του έργου και ενημέρωσης των δικαιούχων αυτού,
δ) τυχόν λοιπές δαπάνες που βρίσκονται σε άμεση συνάφεια με την υλοποίησή του.

2.    Ο προϋπολογισμός του έργου μπορεί καταρχήν να χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Μέρος ή το σύνολο του προϋπολογισμού του έργου μπορεί επίσης να καλυφθεί και με τη διαδικασία που προβλέπεται στην παρ. 6 του άρθρου 75 του ν. 4070/2012 (Α' 82), καθώς και από κάθε άλλη νόμιμη πηγή, πόρο ή έσοδο.

Άρθρο 8
Προθεσμίες

1. Οι μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών εκτός τηλεοπτικής κάλυψης (ΠΕΤΚ) μπορούν να πιστοποιηθούν ως δικαιούχοι του έργου και να επιλέξουν τον πάροχο της αρεσκείας τους, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην απόφαση της παρ. 2 του άρθρου 9 του παρόντος, εντός προθεσμίας τριών (3) μηνών από την δημοσίευση σχετικής ανακοίνωσης της ΓΓΤΤ του ΥΨΗΠΤΕ στην οποία ορίζεται η ακριβής ημερομηνία έναρξης της διαδικασίας πιστοποίησης των δικαιούχων. Με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης η ανωτέρω προθεσμία μπορεί να παραταθεί.

2.    Οι πάροχοι που συμμετέχουν στην υλοποίηση του έργου υποχρεούνται να ολοκληρώσουν την ενεργοποίηση των υπηρεσιών πρόσβασης της παρ. 2 του άρθρου 5 του παρόντος στο σύνολο των δικαιούχων νοικοκυριών που τους επέλεξαν, εντός προθεσμίας τριών (3) μηνών από την οριστικοποίηση του Μητρώου Δικαιούχων του έργου. Με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης η ανωτέρω προθεσμία μπορεί να παραταθεί.

3.    Η μη τήρηση της προθεσμίας της παρ. 2 του παρόντος συνεπάγεται τη ματαίωση της πληρωμής του παρόχου, στην περίπτωση της εκπρόθεσμης ενεργοποίησης των προβλεπόμενων υπηρεσιών πρόσβασης και την αποζημίωση, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, των δικαιούχων του έργου και των εκάστοτε αντισυμβαλλομένων των παρόχων, στην περίπτωση της μη παροχής τους σε αυτούς.

Άρθρο 9
Τρόποι υλοποίησης του έργου

1.    Η υλοποίηση του έργου μπορεί να επιτευχθεί σύμφωνα με τις εκάστοτε διαθέσιμες τεχνολογίες, όπως η δορυφορική ευρυεκπομπή, η σταθερή ή κινητή ευρυζωνική σύνδεση στο διαδίκτυο ή η επίγεια ψηφιακή ευρυεκπομπή.

2.    Η εξειδίκευση των αρμοδιοτήτων των εμπλεκόμενων φορέων του άρθρου 3 του παρόντος, ο ακριβής καθορισμός της διαδικασίας υλοποίησης του έργου (διαδικασία και κριτήρια πιστοποίησης των δικαιούχων, διαδικασία παροχής των υπηρεσιών, διαδικασία πληρωμής των παρόχων κ.α.), τα επιμέρους χαρακτηριστικά/προδιαγραφές των παρεχόμενων υπηρεσιών της παρ. 2 του άρθρου 5 του παρόντος, καθώς και κάθε άλλο σχετικό με την υλοποίηση του έργου θέμα ορίζονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών.

Άρθρο 10
Εντασσόμενες δράσεις

Στο πλαίσιο του παρόντος εντάσσεται και η δράση που προβλέπεται στην υπ' αριθ. 834/04.04.2017 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (Β' 1203), υπό την προϋπόθεση της ομαλής λειτουργίας της καθώς και τυχόν ευνοϊκότερων ρυθμίσεων για τους δικαιούχους της που ήδη ισχύουν.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β'
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

Άρθρο 11
Προσθήκες στο ν. 4463/2017

Στο άρθρο 3 του ν. 4463/2017 (Α' 42) προστίθεται παράγραφος 12 ως εξής:
«12. Η εποπτεία, η διαχείριση, η συντήρηση, η εκμετάλλευση και η αξιοποίηση των Μητροπολιτικών Δικτύων οπτικών ινών, τα οποία ανήκουν στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και έχουν χρηματοδοτηθεί από εθνικούς ή/και ενωσιακούς πόρους, διενεργείται από τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ευρυζωνικής Πρόσβασης Νέας Γενιάς (NGA PLAN).»

Άρθρο 12
Προσθήκες στο ν. 4070/2012

1.    Στο άρθρο 20 του ν. 4070/2012 (Α'82) προστίθεται παράγραφος 14 ως εξής:
«14. Απαγορεύεται:
α) η χρήση εξοπλισμού για τη λήψη, αποκωδικοποίηση ή αποκρυπτογράφηση περιεχομένου που δεν αφορά τον κάτοχο του εξοπλισμού,
β) η χωρίς άδεια ή έγκριση διάθεση, κατοχή και χρήση εξοπλισμού που προορίζεται για την παρακολούθηση και επεξεργασία περιεχομένου και δεδομένων τρίτων, η οποία πραγματοποιείται επί νόμιμης υπηρεσίας ραδιοεπικοινωνιών μέσω παράνομης σύνδεσης (επισύνδεσης), ή/και αποκωδικοποίησης, ή/και αποκρυπτογράφησης απορρήτων ή κρυπτογραφημένων μηνυμάτων,
γ) η χωρίς άδεια ή έγκριση εκπομπή, λήψη εκπομπών, καθώς και πρόκληση παρεμβολών στο φάσμα ραδιοσυχνοτήτων, με σκοπό την παρακώλυση της λειτουργίας υπηρεσιών που σχετίζονται με τη δημόσια τάξη, την ασφάλεια και την άμυνα.
Σε περίπτωση παραβίασης των ανωτέρω απαγορεύσεων, επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία, ιδίως στις διατάξεις περί διασφάλισης απορρήτου επικοινωνιών, δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Εσωτερικών και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, καθορίζονται οι κατηγορίες και τα χαρακτηριστικά εξοπλισμού και συσκευών, οι όροι, οι δικαιούχοι αδειοδότησης, οι ειδικότερες προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης της άδειας ή έγκρισης, το κατά περίπτωση καθοριζόμενο χρονικό διάστημα χορήγησης της άδειας ή έγκρισης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.»

2.    Στο άρθρο 75 του ν. 4070/12 (Α'82) προστίθεται παράγραφος 11 ως εξής:
«11. Ο Ελληνικός Διαστημικός Οργανισμός (ΕΛ.Δ.Ο. Α.Ε.) επιχορηγείται ετησίως με το ποσό του ενός εκατομμυρίου (1.000.000) ευρώ από το αποθεματικό που προβλέπεται στο άρθρο 75 παρ. 6 του ν. 4070/12, όπως ισχύει, για την κάλυψη των πάσης φύσεως λειτουργικών και αναπτυξιακών του αναγκών. Η επιχορήγηση διενεργείται με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και
Ενημέρωσης εντός των δύο πρώτων μηνών κάθε έτους και ειδικά για το τρέχον έτος εντός μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος. Με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης δύναται να τροποποιείται το ως άνω ποσό, ως και να ρυθμίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της επιχορήγησης».

Άρθρο 13
Προσθήκες στο ν. 4339/2015 και στο ν. 4506/2017
   
1. Μετά την παράγραφο 5 του άρθρου 32 του ν. 4339/2015 (Α' 133), προστίθεται παράγραφος 6 που έχει ως εξής:
«6. Επιτρέπεται, ύστερα από αίτηση, η απόσπαση υπαλλήλου, μονίμου ή με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, για συνυπηρέτηση με τον σύζυγο ή συμβιούντα, κατά την έννοια του άρθρου 1 του Ν. 4356/2015, που υπηρετεί σε υπηρεσία ή φορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε διεθνή οργανισμό. Η απόσπαση διενεργείται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης ειδικής ή γενικής σχετικής διάταξης, στο Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας της πόλης ή περιοχής που υπηρετεί ο σύζυγος ή ο συμβιών για όσο διάστημα εξυπηρετείται η ανάγκη της συνυπηρέτησης, με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης μετά από γνώμη του αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Σε κάθε περίπτωση η διάρκεια της απόσπασης δεν μπορεί να υπερβεί τα τέσσερα (4) έτη. Οι αποσπώμενοι λαμβάνουν αποκλειστικά τις αποδοχές εσωτερικού από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και δεν δικαιούνται επίδομα υπηρεσίας στην αλλοδαπή και προσαυξήσεις για την κάλυψη των δαπανών στέγασης και οικογενειακών βαρών.»
   
2. Η παράγραφος 2 του άρθρου 37 του ν. 4339/2015 αντικαθίσταται ως εξής:
«Ως προϊστάμενοι Διευθύνσεων από τον κλάδο Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας επιλέγονται υπάλληλοι με βαθμό τουλάχιστον Συμβούλου Επικοινωνίας Α' και ως προϊστάμενοι Τμημάτων επιλέγονται υπάλληλοι με βαθμό τουλάχιστον Γραμματέα Επικοινωνίας Α ».
   
3. Στο τέλος της παραγράφου α του άρθρου 3 του ν. 4506/2017 (Α' 191) προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Κατά την πρώτη συγκρότηση του πειθαρχικού συμβουλίου του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, η θητεία των μελών του λήγει στις 31.12.2018.»

Άρθρο 14
Τροποποιούμενες διατάξεις

1.    Στην παρ. 10 του άρθρου 9 του ν. 2644/1998 (Α' 233), μετά τη λέξη «αναλόγως» διαγράφεται η λέξη «και» και εν συνεχεία μετά τη φράση «στις κατόχους άδειας του παρόντος νόμου» προστίθεται η φράση «και στους παρόχους γραμμικών τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω ευρυζωνικών δικτύων».

2.    Η παράγραφος 11 του άρθρου 41 του πδ 82/2017 (Α' 117), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«11. Στη Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού, Προτύπων και Αξιολόγησης της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής προΐστανται υπάλληλοι του κλάδου ή ειδικότητας, κατηγορίας ή βαθμίδας ΠΕ ή ΤΕ Πληροφορικής ή ΠΕ ή ΤΕ Μηχανικών ή ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού ή ΤΕ Διοικητικού-Λογιστικού. Στη Διεύθυνση Έργων Δημοσίου Τομέα και στη Διεύθυνση Κυβερνοασφάλειας της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής προΐστανται υπάλληλοι του κλάδου ή ειδικότητας, κατηγορίας ή βαθμίδας ΠΕ ή ΤΕ Πληροφορικής ή ΠΕ ή ΤΕ Μηχανικών».

3. Η παράγραφος 2Θ του άρθρου 42 του πδ 82/2017 (Α' 117), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«20. Στα Τμήματα της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού, Προτύπων και Αξιολόγησης της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής προΐστανται υπάλληλοι του κλάδου ή ειδικότητας, κατηγορίας ή βαθμίδας ΠΕ ή ΤΕ Πληροφορικής ή ΠΕ ή ΤΕ Μηχανικών ή ΠΕ Διοικητικού- Οικονομικού ή ΤΕ Διοικητικού-Λογιστικού. Στα Τμήματα της Διεύθυνσης Έργων Δημόσιου Τομέα και της Διεύθυνσης Κυβερνοασφάλειας της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής προΐστανται υπάλληλοι του κλάδου ή ειδικότητας, κατηγορίας ή βαθμίδας ΠΕ ή ΤΕ Πληροφορικής ή ΠΕ ή ΤΕ Μηχανικών.»

Άρθρο 15
Καταργούμενες διατάξεις

Το άρθρο 9 του ν. 1798/1951 (Α' 125) καταργείται.

Άρθρο 16
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται σε επιμέρους διατάξεις του.


O browser δεν υποστηρίζει pdf viewεr. Κατεβάστε την απόφαση από εδώ: Download PDF.


Πηγή: Taxheaven