Αριθμ. Πρωτ. 9365 Τροποποίηση διατάξεων του Κανονισμού της Βουλής Μέρος Β' (ΦΕΚ 51 Α’/10.4.1997) και Μέρος Κοινοβουλευτικό (ΦΕΚ 106 Α’/24.6.1987), όπως ισχύουν.

Αριθμ. Πρωτ. 9365 Τροποποίηση διατάξεων του Κανονισμού της Βουλής Μέρος Β' (ΦΕΚ 51 Α’/10.4.1997) και Μέρος Κοινοβουλευτικό (ΦΕΚ 106 Α’/24.6.1987), όπως ισχύουν.

Αριθμ. Πρωτ. 9365
Διεκπ. 5942

Τροποποίηση διατάξεων του Κανονισμού της Βουλής Μέρος Β' (ΦΕΚ 51 Α’/10.4.1997) και Μέρος Κοινοβουλευτικό (ΦΕΚ 106 Α’/24.6.1987), όπως ισχύουν.
 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
 

Έχοντας υπόψη:
1. Το άρθρο 65 παρ. 1 του Συντάγματος σε συνδυασμό με το άρθρο 97 (πρώην άρθρο 103) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β΄ ΦΕΚ 51 Α΄/10.4.1997), όπως ισχύει.
2. Τα άρθρα 11 παράγραφοι 1 και 4 και 118 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Κοινοβουλευτικό).
3. Την από 9 Ιουλίου 2018 πρόταση του Προέδρου της Βουλής.
4. Την από 11 Ιουλίου 2018 έκθεση της επί του Κανονισμού της Βουλής Επιτροπής.
5. Την κατά ΡΝΖ΄ συνεδρίαση της 13.7.2018 απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων κατά την οποία ψηφίσθηκε η από 9 Ιουλίου 2018 πρόταση του Προέδρου της Βουλής «Για την τροποποίηση διατάξεων του Κανονισμού της Βουλής Μέρος Β΄ (ΦΕΚ 51 Α΄/10.4.1997) και Μέρος Κοινοβουλευτικό (ΦΕΚ 106 Α’/24.6.1987), όπως ισχύουν», παραγγέλλουμε:
τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της αποφάσεως αυτής, που έχει ως εξής:
 

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Για την τροποποίηση διατάξεων του Κανονισμού της Βουλής Μέρος Β’ (ΦΕΚ 51 Α’/10.4.1997) και Μέρος Κοινοβουλευτικό (ΦΕΚ 106 Α’/24.6.1987), όπως ισχύουν.
 

Ι. ΜΕΡΟΣ Β'
 

Άρθρο 1
Στην περίπτωση στ) της παραγράφου 3 του άρθρου 20 (πρώην 22) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β') όπως ισχύει, στο τέλος του εδαφίου «Η εν λόγω πιστοποίηση επέχει θέση άδειας λειτουργίας του Βρεφονηπιακού Σταθμού και του Νηπιαγωγείου, αντιστοίχως» προστίθεται φράση «, από το σχολικό έτος 2019-2020».


Άρθρο 2
Στο άρθρο 26Β του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β') όπως ισχύει:
α) Στην παράγραφο 1 διαγράφεται η φράση «, επιπέδου Τμήματος».
β) Η παράγραφος 5 καταργείται και αναριθμείται η επόμενη.
Άρθρο 3
1. Μετά το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 30 (πρώην 36) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β') όπως ισχύει, προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Η δημοσιογραφική υποστήριξη και η σύνταξη της ύλης, περιοδικής έκδοσης, έντυπης ή/και ηλεκτρονικής της Βουλής των Ελλήνων, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την προβολή του έργου και των δραστηριοτήτων της Βουλής, ιδιαιτέρως εκείνων που συμβάλλουν στην ενημέρωση των πολιτών και στη διάδοση των αρχών του κοινοβουλευτισμού και της δημοκρατίας.».
2. Μετά την παράγραφο 2 του άρθρου 30 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β') όπως ισχύει, προστίθεται νέα παράγραφος 3 ως εξής και αναριθμείται η επόμενη:
«3. Με απόφαση του Προέδρου της Βουλής καθορίζεται η επωνυμία της, κατά την παράγραφο 2, έκδοσης, η περιοδικότητα της κυκλοφορίας της, οι κανόνες οργάνωσης, διεύθυνσης και λειτουργίας της, ο συντονιστής έκδοσης, η απασχόληση δημοσιογράφων και άλλων υπαλλήλων που υπηρετούν σε άλλες υπηρεσίες της Βουλής, η δυνατότητα συνεργασίας με εξωτερικούς συνεργάτες, και ρυθμίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την υλοποίησή της.».


Άρθρο 4
1. Η παράγραφος 13 του άρθρου 30Β του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β') όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«13. Ο Σταθμός διευθύνεται από Συντονιστή, με τριετή θητεία, που επιλέγεται από τον Πρόεδρο της Βουλής και μπορεί να είναι υπάλληλος της Βουλής. Ο Συντονιστής του Σταθμού τελεί υπό τις γενικές κατευθύνσεις και οδηγίες του Προέδρου της Βουλής. Τον Συντονιστή του Σταθμού αναπληρώνει στα καθήκοντά του, όταν ελλείπει, κωλύεται ή δεν υπάρχει, ο Προϊστάμενος Ενημέρωσης ή εργαζόμενος στο Σταθμό, που ορίζεται με απόφαση του Προέδρου της Βουλής. Ο Συντονιστής του Σταθμού ενημερώνει κάθε έξι (6) μήνες, την Επιτροπή Κανονισμού της Βουλής για τη δραστηριότητα και το έργο του Σταθμού. Η Επιτροπή Κανονισμού μπορεί να διατυπώνει σχετικές, αιτιολογημένες, υποδείξεις και προτάσεις προς τη Διοίκηση του Σταθμού.».
 

Άρθρο 5
1. Στην παράγραφο 4 του άρθρου 35 (πρώην 41/30) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β') όπως ισχύει, προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Ο αριθμός των ανωτέρω τοποθετούμενων υπαλλήλων της Βουλής δεν μπορεί να υπερβαίνει τους είκοσι
(20) για τα Γραφεία του Προέδρου της πρώτης και της δεύτερης, κατά σειρά δύναμης, Κοινοβουλευτικής Ομάδας και τους δέκα (10) για το Γραφείο του Προέδρου της τρίτης, κατά σειρά δύναμης, Κοινοβουλευτικής Ομάδας. Ο αριθμός των υπαλλήλων της Βουλής που δύνανται να τοποθετούνται σε Γραφεία των Προέδρων των λοιπών Κοινοβουλευτικών Ομάδων δεν μπορεί να υπερβαίνει τους πέντε (5).».

2. Η ισχύς της παραγράφου 1 αρχίζει από την 1.1.2019.

3. Υπάλληλοι της Βουλής που κατά την 1.1.2019 υπηρετούν σε ανωτέρω θέσεις καθ' υπέρβαση των ορίων της παραγράφου 1, μετακινούνται από τα Γραφεία των Προέδρων των Κοινοβουλευτικών Ομάδων, μετά από πρόταση του Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, η οποία υποβάλλεται στη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού και Επιμόρφωσης, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την 1.1.2019, και τοποθετούνται σε υπηρεσίες της Βουλής με απόφαση του Προέδρου της ή του εξουσιοδοτημένου από αυτόν οργάνου κατόπιν έγκρισης του Γενικού Γραμματέα, ανάλογα με τις ανάγκες της Υπηρεσίας. Σε περίπτωση παρέλευσης της ανωτέρω προθεσμίας και μη υποβολής της ανωτέρω πρότασης, οι υπεράριθμοι μετακινούνται και τοποθετούνται σε υπηρεσίες της Βουλής με μόνη απόφαση του Προέδρου της ή του εξουσιοδοτημένου από αυτόν οργάνου, κατόπιν έγκρισης του Γενικού Γραμματέα της Βουλής.
 

Άρθρο 6

1. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 81 (πρώην 87/75) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β') όπως ισχύει, προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Κατ' εξαίρεση, επιτρέπεται επίσης η απόσπαση υπαλλήλων της Βουλής, για χρονικό διάστημα μέχρι δύο (2) ετών, που μπορεί να ανανεώνεται με την ίδια διαδικασία, σε δημόσιες υπηρεσίες, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και κάθε φύσεως δημόσιους οργανισμούς, με κοινή απόφαση του Προέδρου της Βουλής και του αρμόδιου Υπουργού, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου για τους υπαλλήλους της Βουλής, για σοβαρούς λόγους υγείας και για συνυπηρέτηση με σύζυγο ή συμβιούντα κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 4356/2015 (Α' 181) δημόσιο υπάλληλο που υπηρετεί σε υπηρεσία εκτός Νομού Αττικής. Στην περίπτωση αυτή οι υπάλληλοι που αποσπώνται λαμβάνουν τις μηνιαίες τακτικές αποδοχές της οργανικής τους θέσης. Η καταβολή των αποδοχών τους διενεργείται στην υπηρεσία στην οποία αποσπώνται και δεν εφαρμόζεται η παράγραφος 4 του παρόντος άρθρου.».
2. Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 10 του άρθρου 81 (πρώην 87/75) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β') όπως ισχύει, οι φράσεις «των κλάδων ΠΕ1 Διοικητικού ή ΤΕ1 Διοικητικού ή
ΔΕ1 Διοικητικού-Λογιστικού» και «των κλάδων αυτών» αντικαθίστανται από τις φράσεις «της κατηγορίας ΠΕ, TE ή ΔΕ» και «της κατηγορίας αυτής», αντίστοιχα.

Άρθρο 7

1. Στο τέλος του στοιχείου vi) της υποπερίπτωσης γα) της περίπτωσης γ' της υποπαραγράφου Β' της παραγράφου 3 του άρθρου 82 (πρώην 88/76) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β') όπως ισχύει, προστίθεται η φράση «ή το Υπηρεσιακό Συμβούλιο».

2. Στο τέλος της περίπτωσης στ' της υποπαραγράφου Γ' της παραγράφου 3 του άρθρου 82 (πρώην 88/76) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β') όπως ισχύει, προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Σε περίπτωση που υποψήφιος έχει επιλεγεί από την Επιτροπή Επιλογής Προϊσταμένων ή το Υπηρεσιακό Συμβούλιο πρώτος σε περισσότερες από μία θέσεις προϊσταμένου, ο Πρόεδρος της Βουλής ή το εξουσιοδοτημένο από αυτόν όργανο, επιλέγει, με την κατά το προηγούμενο εδάφιο απόφαση τοποθέτησης, την οργανική μονάδα που τοποθετείται είτε με κριτήριο την υψηλότερη συνολική βαθμολογία του υποψηφίου είτε βάσει αντικειμενικώς αξιολογήσιμων κριτηρίων κατ' αναφορά προς τις υπηρεσιακές ανάγκες. Στην περίπτωση αυτή, στις λοιπές οργανικές μονάδες τοποθετείται, ως προϊστάμενος, ο αμέσως επόμενος στον πίνακα κατάταξης.».

3. Προσαρτώνται στο άρθρο 82 (πρώην 88/76) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β') όπως ισχύει, ως Παραρτήματα, και αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του: α) η από 23.3.2017 αριθμ. πρωτ./διεκπ. 3768/2453 (Β/1021/24.3.2017) και β) η από 15.5.2018 αριθμ. πρωτ./ διεκπ. 6361/4222 (Β/1766/18.5.2018), αποφάσεις του Προέδρου της Βουλής για την εξειδίκευση συνάφειας τίτλων σπουδών, επαγγελματικής εμπειρίας και καθορισμός ειδικότερων γνώσεων και απαιτήσεων, για την επιλογή σε θέση προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης, Διεύθυνσης και οργανικών μονάδων αντίστοιχου επιπέδου, Τμήματος και οργανικών μονάδων αντίστοιχου επιπέδου της Βουλής των Ελλήνων.
4. Η παράγραφος 2 του άρθρου 12 της από 28.6.2016 απόφασης της Ολομέλειας της Βουλής (ΦΕΚ 122 Α/ 30.6.2016) καταργείται.

Άρθρο 8
Στο άρθρο 98Α του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει:
α) Στο στοιχείο γ) της παραγράφου 3 μετά τη λέξη «έργων» προστίθεται η φράση «, υπηρεσιών, προμηθειών ή μελετών».
β) Στην παράγραφο 5 μετά τη λέξη «έργου» προστίθεται η φράση «, της υπηρεσίας, της προμήθειας, της μελέτης».



Άρθρο 9
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 98 Β (πρώην 104Α/92Α) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, μετά τη φράση «την αρτιότερη λειτουργία του Κοινοβουλίου και την αποτελεσματικότερη εκπλήρωση της αποστολής των Βουλευτών,» προστίθεται η φράση «τη χρηματοδότηση έργων, υπηρεσιών, προμηθειών και μελετών της Βουλής,».

Άρθρο 10

1. Oι παράγραφοι 4 και 6 του άρθρου 106 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύουν, καταργούνται και αναριθμείται η παράγραφος 5 σε παράγραφο 4.

2. Μετά την παράγραφο 4 του άρθρου 106 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει και αναριθμήθηκε, προστίθεται παράγραφος 5 ως εξής:
«5. α) Η εκκαθάριση του ανωτέρω νομικού προσώπου υπό την επωνυμία Ταμείο Αρωγής Υπαλλήλων Βουλής (Τ.Α.Υ.Β.) και η τυχόν διανομή του υπολοίπου, περατώνεται στις 30.11.2018, κατόπιν διαπιστωτικής πράξης της εκκαθαρίστριας Διοικούσας Επιτροπής, η οποία δημοσιεύεται.
β) Εντός μηνός από του πέρατος της εκκαθάρισης:
i) Θα καταρτισθούν, δημοσιευθούν και εγκριθούν οι τελικές οικονομικές καταστάσεις Τ.Α.Υ.Β., καθώς και η δήλωση φορολογίας εισοδήματος και θα ολοκληρωθούν όλες οι επιβαλλόμενες από τις σχετικές διατάξεις διαδικασίες, διαπιστουμένων των ανωτέρω με πράξη της εκκαθαρίστριας Διοικούσας Επιτροπής.
ii) Όλα τα στοιχεία του ενεργητικού και του παθητικού του Τ.Α.Υ.Β., περιλαμβανομένων των κάθε φύσης δικαιωμάτων, αξιώσεων, απαιτήσεων και υποχρεώσεων, και αυτών ενδεχομένως του δημοσίου, της A.A.Δ.Ε. ή των Φ.Κ.Α., ανεξάρτητα αν περιλαμβάνονται στον ισολογισμό ή στα βιβλία του, μεταβιβάζονται αυτοδικαίως από την εκκαθαρίστρια Διοικούσα Επιτροπή, ως ειδική και αυτοτελής ομάδα περιουσίας, και χωρίς άλλη διαδικασία στη Βουλή των Ελλήνων, ως οιονεί καθολική διάδοχο του Τ.Α.Υ.Β., παρακολουθούνται δε αυτοτελώς στο λογιστικό της σύστημα.
Η μεταβίβαση των στοιχείων του ενεργητικού του Τ.Α.Υ.Β. προς τη Βουλή των Ελλήνων και κάθε άλλη πράξη που συνδέεται με αυτή, απαλλάσσονται από κάθε φόρο, εισφορά ή τέλος, περιλαμβανομένου του τέλους χαρτοσήμου υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων.
iii) Οι κάθε μορφής και κατηγορίας τηρούμενοι τραπεζικοί λογαριασμοί επ' ονόματι του Τ.Α.Υ.Β. θα μεταβιβαστούν, με απόφαση της εκκαθαρίστριας Διοικούσας Επιτροπής του, στη Βουλή των Ελλήνων και, προκειμένου αυτοί να εξακολουθήσουν τηρούμενοι επ' ονόματί της για λογαριασμό της ως άνω ομάδας περιουσίας, αρκεί γραπτή, προς τούτο, δήλωση του Γενικού Γραμματέα της Βουλής προς το οικείο κατάστημα ή υποκατάστημα του αντίστοιχου πιστωτικού ιδρύματος.
iν) Μετά το πέρας όλων των διαδικασιών κατά την παράγραφο αυτή, που διαπιστώνεται με πράξη της εκκαθαρίστριας Διοικούσας Επιτροπής του Τ.Α.Υ.Β., λήγει η θητεία των εκκαθαριστών του Τ.Α.Υ.Β. και παύει αυτοδικαίως η εξουσία και η ευθύνη τους, όπως και των αρμοδίων υπαλλήλων, για πράξεις ή παραλείψεις που συνδέονται με τη λειτουργία ή την εκκαθάριση του Τ.Α.Υ.Β. γ) Εκκρεμείς ή άλλες δίκες που θα προκύψουν, με διάδικο το Τ.Α.Υ.Β., συνεχίζονται στο όνομα της Βουλής των Ελλήνων, ως διαδόχου του Τ.Α.Υ.Β. και για λογαριασμό της ως άνω ομάδας περιουσίας, χωρίς άλλη διατύπωση και δεν επέρχεται βίαιη διακοπή τους ούτε απαιτείται
δήλωση περί επαναλήψεώς τους.
δ) Μέχρι τις 31.10.2018, κατόπιν δημόσιας αναγγελίας που δημοσιεύεται εντός μηνός από την έναρξη ισχύος του παρόντος, ασκούνται και τυχόν δικαιώματα ή απαιτήσεις από οποιαδήποτε αιτία του Δημοσίου, της Α.Α.Δ.Ε. ή Φ.Κ.Α. με την κοινοποίηση των σχετικών πράξεων, άλλως τα σχετικά δικαιώματα παραγράφονται. Τυχόν απαιτήσεις τρίτων κατά του Τ.Α.Υ.Β. που υφίστανται κατά τη δημοσίευση του παρόντος, αποσβένονται, αν μέχρι την ανωτέρω προθεσμία δεν ασκηθούν δικαστικώς.
ε) Κάθε εκκρεμές θέμα που αφορά την εκκαθάριση θα επιλύεται με απόφαση της εκκαθαρίστριας Διοικούσας Επιτροπής.
στ) Με αποφάσεις του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων μπορεί να ρυθμίζονται θέματα που προκύπτουν κατά την εφαρμογή της παρούσης παραγράφου, όπως ο τρόπος και η διαδικασία παράδοσης και παραλαβής των μεταβιβαζόμενων περιουσιακών στοιχείων, τυχόν αναγκαία παράταση των ανωτέρω διαδικασιών, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.».
 

Άρθρο 11
Στο άρθρο 108 (πρώην 114/102) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, μετά τη φράση «εκτέλεση έργων ή μελετών» προστίθεται φράση «, καθώς και η παροχή υπηρεσιών» και μετά τη φράση «(90.000) ευρώ» προστίθεται η λέξη «ετησίως».
 

Άρθρο 12

1. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 124Α του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, μετά τη φράση
«σε εμπορικές τράπεζες» προστίθεται η φράση «, στην Τράπεζα της Ελλάδος».

2. Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 4 του άρθρου 135 (πρώην 141/129) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, η φράση «προς Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (M.K.O.), δυνάμει της περίπτωσης ιθ'» αντικαθίσταται από τη φράση «προς τρίτους φορείς, όπως, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (Μ.Κ.Ο.), Περιφέρειες, φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, πνευματικά ιδρύματα, πολιτιστικούς συλλόγους, δυνάμει των περιπτώσεων ιη' και ιθ' ».
3. Στην παράγραφο 8 του άρθρου 135 (πρώην 141/129): α) στο δεύτερο εδάφιο η φράση «στον Πάρεδρο» αντικαθίσταται από τη φράση «στον Επίτροπο», β) στο τέλος της παραγράφου 8 προστίθεται εδάφιο, ως εξής: «Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού της Βουλής ελέγχονται προληπτικά άνευ ορίου ποσού, κατά παρέκκλιση κάθε κείμενης διάταξης.».
 

Άρθρο 13
Στην παράγραφο 1 του άρθρου 143 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει:

α) Μετά το έβδομο εδάφιο προστίθεται εδάφιο, ως εξής:
«Τα χρηματικά εντάλματα για τα οποία έχουν ενημερωθεί οι δικαιούχοι να προσκομίσουν οι ίδιοι αποδεικτικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας και δεν έχουν προσκομιστεί μέσα στο οικονομικό έτος, ακυρώνονται πριν από την έκδοση απόφασης του Προέδρου της Βουλής, που αφορά στη μεταφορά των τελικών αδιάθετων πιστώσεων του προϋπολογισμού στον κρατικό προϋπολογισμό και επανεκδίδονται το επόμενο οικονομικό έτος, αφού μεταφερθούν σε αυτό, οι αναλήψεις υποχρέωσης που απορρέουν από τη μη εξόφλησή τους.» β) Πριν από το τελευταίο εδάφιο προστίθεται εδάφιο,
ως εξής:
«Δεν εκχωρούνται, δεν κατάσχονται, δεν υπόκεινται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζονται με τυχόν οφειλές προς το Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία, οι δαπάνες, εν είδει επιχορηγήσεων, που προβάλλουν το έργο της Βουλής ή συμβάλλουν στην προώθηση εθνικών, κοινωνικών και πολιτιστικών σκοπών είτε με την κατάρτιση δικών της προγραμμάτων είτε με τη συνεργασία και την ανάθεσή τους σε τρίτους φορείς ή και φυσικά πρόσωπα, στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, καθώς και οι δωρεές για κοινωφελείς, εθνικούς, πολιτιστικούς ή κοινωνικούς σκοπούς.».

Άρθρο 14
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 147 (πρώην 153/141) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, η φράση «δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ» αντικαθίσταται από τη φράση «πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ».

Άρθρο 15
Στην παράγραφο 1 του άρθρου 149 (πρώην 155/143) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει:

α) Μετά τη φράση «ενόψει της ανάπτυξης Συστήματος Ηλεκτρονικών Συμβάσεων της Βουλής» προστίθεται η φράση «το αργότερο μέχρι 18.10.2018, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 90 της Οδηγίας 2014/24 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014, σχετικά με τις δημόσιες προμήθειες και την κατάργηση της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ».

β) Μετά τη φράση «στο «Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ.)»,» προστίθεται η φράση «μέχρι τη λειτουργία και ανάπτυξη Συστήματος Ηλεκτρονικών Συμβάσεων της Βουλής,».

Άρθρο 16
Στην παράγραφο 4 του άρθρου 151 (πρώην 157/145) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Για τη χρηματοδότηση έργων της Βουλής από τον Ειδικό Λογαριασμό που διαχειρίζεται η Υπηρεσία Διάθεσης Ευρωπαϊκών και Λοιπών Πιστώσεων της Βουλής των Ελλήνων, απαιτείται απόφαση του Προέδρου της Βουλής, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 98Β (πρώην 104Α/92Α) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, και στον Ειδικό Κανονισμό της Υπηρεσίας Διάθεσης Ευρωπαϊκών και Λοιπών Πιστώσεων της Βουλής.».

Άρθρο 17

1. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 152 (πρώην 158/146) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, καταργείται.

2. Η παράγραφος 7 του άρθρου 152 (πρώην 158/146) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«7. Για τις επιτροπές διαγωνισμών των δημόσιων συμβάσεων έργων της Βουλής, που συγκροτούνται με απόφαση του Προέδρου της Βουλής ή του εξουσιοδοτημένου από αυτόν οργάνου, κατά παρέκκλιση από τις σχετικές για το Δημόσιο διατάξεις, ισχύουν τα ακόλουθα: α) Όταν ως κριτήριο ανάθεσης χρησιμοποιείται η πλέον συμφέρουσα, από οικονομική άποψη, προσφορά μόνο βάσει τιμής και η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης του έργου δεν υπερβαίνει το 1.000.000 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται το κονδύλιο του Φ.Π.Α., η Επιτροπή αποτελείται από τρεις (3) τεχνικούς υπαλλήλους της Βουλής, κατηγορίας ΠΕ ή TE, με τους αναπληρωτές τους, με εμπειρία, τεχνική εξειδίκευση και ειδικότητες που προσιδιάζουν στις υπό ανάθεση κατηγορίες εργασιών. Ένας (1) εκ των ανωτέρω υπαλλήλων μπορεί να αντικατασταθεί από έναν (1) υπάλληλο εγγεγραμμένο στο Μητρώο της περίπτωσης η' της παρ. 8 του άρθρου 221 του ν. 4412/2016, με εμπειρία, τεχνική εξειδίκευση και ειδικότητα που προσιδιάζει στις υπό ανάθεση κατηγορίες εργασιών, ο οποίος υποδεικνύεται από το Υπουργείο
Υποδομών και Μεταφορών.
Πρόεδρος της Επιτροπής, με τον αναπληρωτή του, ορίζεται ένας (1) εκ των τεχνικών υπαλλήλων της Βουλής. Στις εργασίες της Επιτροπής μπορεί να παρίσταται, χωρίς δικαίωμα ψήφου, εκπρόσωπος των εργοληπτών, που υποδεικνύεται μαζί με τον αναπληρωτή του, από τις πανελλήνιες εργοληπτικές οργανώσεις.
β) Όταν ως κριτήριο ανάθεσης χρησιμοποιείται η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης τιμήςποιότητας ή η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης του έργου υπερβαίνει το 1.000.000 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται το κονδύλιο του Φ.Π.Α., η Επιτροπή διαγωνισμού αποτελείται από τρεις (3) εκπροσώπους των οριζόμενων στα στοιχεία ββ', γγ' και δδ' της περίπτωσης β' της παρ. 8 του άρθρου 221 του ν. 4412/2016, με τους αναπληρωτές τους και από τέσσερις (4) τεχνικούς υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ ή TE, με τους αναπληρωτές τους, ως εξής:
βα) έναν (1) έως τρεις (3) υπαλλήλους εγγεγραμμένους στο Μητρώο της περίπτωσης η ' της παραγράφου 8 του άρθρου 221 του ν. 4412/2016, με εμπειρία, τεχνική εξειδίκευση και ειδικότητες που προσιδιάζουν στις υπό ανάθεση κατηγορίες εργασιών, οι οποίοι υποδεικνύονται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τους αναπληρωτές τους και,
ββ) έναν (1) έως τρεις (3) τεχνικούς υπαλλήλους της Βουλής, που διαθέτουν τα ανάλογα προσόντα, με τους αναπληρωτές τους.
Πρόεδρος της Επιτροπής, με τον αναπληρωτή του, ορίζεται ένας (1) εκ των υπαλλήλων της Βουλής της περίπτωσης βα'.
γ) Στις δημόσιες συμβάσεις μελετών και παροχής τεχνικών υπηρεσιών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών της Βουλής η Επιτροπή αποτελείται από τρία
(3) μέλη, ως εξής:
γα) δύο (2) τεχνικούς υπαλλήλους της Βουλής, κατηγορίας ΠΕ, με τους αναπληρωτές τους, που έχουν εμπειρία και προσόντα σχετικά με το αντικείμενο της υπό ανάθεση σύμβασης. Ένας (1) εξ αυτών ορίζεται ως Πρόεδρος, με τον αναπληρωτή του,
γβ) έναν (1) εκπρόσωπο του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), που υποδεικνύεται με τον αναπληρωτή του από τα αρμόδια όργανα του Τ.Ε.Ε., μετά από σχετικό αίτημα της Βουλής. Ο εκπρόσωπος του Τ.Ε.Ε. προκύπτει από δημόσια κλήρωση που διενεργείται στο Τ.Ε.Ε. με βάση κατάλογο που συντάσσεται κατόπιν σχετικής πρόσκλησης ανά κατηγορία κύριας μελέτης κατ' έτος. Αν το Τ.Ε.Ε. δεν ανταποκριθεί μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε
(15) ημερών από την κοινοποίηση της πρόσκλησης, επιλέγεται από τη Βουλή πρόσωπο μέλος του Τ.Ε.Ε..
δ) Κατ' εξαίρεση, στις δημόσιες συμβάσεις μελετών και παροχής τεχνικών υπηρεσιών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών της Βουλής η Επιτροπή Διαγωνισμού μπορεί να συγκροτείται από πέντε (5) μέλη, αν κατά την κρίση της Βουλής η προς ανάθεση σύμβαση είναι πολύπλοκη και απαιτεί εξειδικευμένη εμπειρία, ως εξής: δα) δύο (2) τεχνικούς υπαλλήλους της Βουλής, κατηγορίας ΠΕ, με τους αναπληρωτές τους, με εμπειρία και προσόντα σχετικά με το αντικείμενο της υπό ανάθεση σύμβασης, έκτων οποίων ένας ορίζεται ως Πρόεδρος με
τον αναπληρωτή του,
δβ) δύο (2) τεχνικούς υπαλλήλους, κατηγορίας ΠΕ, με τους αναπληρωτές τους, εγγεγραμμένους στο Μητρώο της περίπτωσης η' της παρ. 8 του άρθρου 221 του ν. 4412/2016, με εμπειρία και προσόντα σχετικά με το αντικείμενο της υπό ανάθεση σύμβασης, οι οποίοι υποδεικνύονται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δγ) έναν (1) εκπρόσωπο του Τ.Ε.Ε., σύμφωνα με τα ορι-
ζόμενα στην περίπτωση γβ'.
ε) Κατά παρέκκλιση των ανωτέρω, σε περιπτώσεις ανάθεσης συμβάσεων με ιδιαίτερα σύνθετο, πολύπλοκο και εξειδικευμένο αντικείμενο, δύναται, με απόφαση του Προέδρου της Βουλής, να καθορίζονται πρόσθετα προσόντα που πρέπει να πληρούν τα μέλη της Επιτροπής Διαγωνισμού.».
 

Άρθρο 18
1. Στο τέλος του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 164Δ του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, προστίθεται φράση ως εξής:
«ή μεταβολή του βασικού μισθού λόγω ανάληψης της θέσης της παραγράφου 3.Α.α του άρθρου 82 (πρώην 88/76) του παρόντος.».
2. Η παράγραφος 1 καταλαμβάνει από 1.8.2018 και τα πρόσωπα που τοποθετήθηκαν σε θέσεις της παραγράφου 3.Α.α του άρθρου 82 (πρώην 88/76) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, με αντίστοιχη αναπροσαρμογή των αποδοχών τους.

 

Άρθρο 19
Στην περίπτωση γ' της παραγράφου 1 του άρθρου 164ΣΤ μετά τη φράση «, μετά την έγκρισή τους από την Ολομέλεια της Βουλής,» προστίθεται η φράση, «,επικαιροποιημένο Μητρώο επιχορηγούμενων φορέων,».
 

Άρθρο 20
Στην περίπτωση β' της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του Ειδικού Κανονισμού του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή, ο οποίος προσαρτήθηκε στον Κανονισμό της Βουλής Μέρος Β' (ΦΕΚ 51 Α’/10.4.1997), μετά το άρθρο 165 αυτού, ως Παράρτημα υπ' αριθμ. ένα (1), σύμφωνα με το άρθρο 53 της από 28.6.2016 απόφασης της Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων (ΦΕΚ 122 Α’/30.6.2016), όπως ισχύει, μετά τη φράση «με απόσπαση ή μετάταξη» προστίθεται η φράση «ή με ανάθεση καθηκόντων, με πλήρη ή μειωμένη άσκηση των κύριων καθηκόντων».
 

Άρθρο 21
1. Το άρθρο 1 του Ειδικού Κανονισμού του Τηλεοπτικού και Ραδιοφωνικού Σταθμού της Βουλής των Ελλήνων ο οποίος προσαρτήθηκε στον Κανονισμό της ΒουλήςΜέρος Β' (ΦΕΚ 51 Α’/10.4.1997), μετά το άρθρο 165 αυτού, ως Παράρτημα υπ' αριθμ. δύο (2), σύμφωνα με το άρθρο 53 της από 28.6.2016 απόφασης της Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων (ΦΕΚ 122 Α’/30.6.2016), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 1 Οργάνωση Τομείς
Ο Τηλεοπτικός και Ραδιοφωνικός Σταθμός συγκροτείται από τους εξής τομείς και γραφεία, επιπέδου Τμήματος:
α. Ενημέρωσης και προβολής του κοινοβουλευτικού έργου.
β. Τηλεοπτικού προγράμματος και σύνθεσης προγράμματος.
γ. Ραδιοφωνικής παραγωγής και προγράμματος. δ. Τεχνικών Υπηρεσιών και Νέων Τεχνολογιών.
Ο τομέας Τεχνικών Υπηρεσιών και Νέων Τεχνολογιών αποτελείται από τρία Γραφεία:
ι. Γραφείο Τεχνικής Παραγωγής.
ιι. Γραφείο Τηλεοπτικής Οπτικοακουστικής καταγραφής και μετάδοσης.
ιιι. Γραφείο Τεχνικής Υποστήριξης Ραδιοφώνου.
ε. Αρχείων και Ψηφιοποίησης Οπτικοακουστικού υλικού.
στ. Διοικητικής υποστήριξης και Οικονομικής διαχείρισης και ανάπτυξης.
Οι αρμοδιότητες των Τομέων και των Γραφείων είναι, ιδίως, οι εξής:
α. Τομέας ενημέρωσης και προβολής του κοινοβουλευτικού έργου:
Ο προγραμματισμός, η κάλυψη και η προβολή του κοινοβουλευτικού έργου, καθώς και των άλλων δραστηριοτήτων του Κοινοβουλίου, του Ιδρύματος της Βουλής για τον κοινοβουλευτισμό και τη δημοκρατία και των άλλων υπηρεσιών της Βουλής. Η ευθύνη και ο συντονισμός των ενημερωτικών εκπομπών, των δελτίων ειδήσεων και των υπηρεσιών νοηματικής διερμηνείας. Η κάλυψη των εξωτερικών παραγωγών.
β. Τομέας τηλεοπτικού προγράμματος και σύνθεσης προγράμματος:
Η επιλογή, ο προγραμματισμός, η παραγωγή και η προβολή πολιτιστικού και ψυχαγωγικού προγράμματος, ιδίως πολιτιστικές και μουσικές εκπομπές, ντοκιμαντέρ, εκπομπές για την καινοτομία, κινηματογραφικές ταινίες και μουσικές παραγωγές. Η σύνθεση και η ροή του προγράμματος σε συνεργασία με τον τομέα ενημέρωσης και προβολής του κοινοβουλευτικού έργου.
γ. Τομέας Ραδιοφωνικού Προγράμματος:
Η παραγωγή, ο προγραμματισμός και η μετάδοση του ραδιοφωνικού προγράμματος, μέσω δελτίων ειδήσεων, ενημερωτικών, ψυχαγωγικών και πολιτιστικών εκπομπών. Η κάλυψη των εργασιών του Κοινοβουλίου και των υπηρεσιών της Βουλής. Η τήρηση αρχείου των κοινοβουλευτικών δραστηριοτήτων και των άλλων ραδιοφωνικών παραγωγών. Οι συνέργειες με δημόσια μέσα ενημέρωσης.
δ. Τομέας Τεχνικών Υπηρεσιών και Νέων Τεχνολογιών: Η λειτουργία της τεχνολογικής υποδομής και του προσωπικού, που απασχολείται σε αυτήν. Η κάλυψη των τεχνικών λειτουργιών του σταθμού, η ευθύνη της σωστής μετάδοσης των προγραμμάτων, η συντήρηση και αναβάθμιση της υποδομής, η συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού στις νέες τεχνολογίες, καθώς και η έρευνα, η μελέτη και η σχεδίαση ένταξης των νέων τεχνολογιών
στην παραγωγική διαδικασία.
Οι αρμοδιότητες των Γραφείων είναι ιδίως:
i. Γραφείο Τεχνικής Παραγωγής: Οι τεχνικές λειτουργίες που αφορούν στην οπτικοακουστική παραγωγή και επεξεργασία του τηλεοπτικού προγράμματος και στη συντήρηση του εξοπλισμού. Η λειτουργία των στούντιο (ήχος, ρύθμιση εικόνας, λήψεις, φωτισμός, μίξη εικόνας και ήχου κ.λπ.). Η ευθύνη για τη λειτουργία των υπηρεσιών μοντάζ, των γραφικών, των γεννητριών χαρακτήρων, των εγγραφών, της επεξεργασίας και των μετατροπών των οπτικοακουστικών υλικών, καθώς και για τη λειτουργία της υπηρεσίας μακιγιάζ.
ii. Γραφείο Τηλεοπτικής Οπτικοακουστικής Καταγραφής και Μετάδοσης: Οι τεχνικές διαδικασίες παραγωγής, επεξεργασίας και μετάδοσης των κοινοβουλευτικών δραστηριοτήτων. Ειδικότερα, η καταγραφή των συνεδριάσεων της Ολομέλειας, των Επιτροπών και εξωτερικών παραγωγών και η τεχνική λειτουργία της ροής προγράμματος.
iii. Γραφείο Τεχνικής Υποστήριξης Ραδιοφώνου: Οι τεχνικές λειτουργίες που αφορούν στην παραγωγή και επεξεργασία του ραδιοφωνικού προγράμματος και η σωστή λειτουργία και συντήρηση της τεχνολογικής υποδομής.

ε. Τομέας Αρχείων και Ψηφιοποίησης:
Η οργάνωση, η αρχειοθέτηση, η διαφύλαξη και η συντήρηση του οπτικοακουστικού και ραδιοφωνικού υλικού του κοινοβουλευτικού έργου και όλων των παραγωγών του σταθμού, με ενοποίηση των δραστηριοτήτων. Η ψηφιοποίηση του τρέχοντος και του παλαιότερου υλικού του σταθμού. Οι υπηρεσίες εξυπηρέτησης των αναγκών των βουλευτών σε αντίγραφα οπτικοακουστικού υλικού από τις συνεδριάσεις του Κοινοβουλίου. Η λειτουργία του Youtube του σταθμού.

στ. Τομέας Διοικητικής υποστήριξης και Οικονομικής Διαχείρισης και Ανάπτυξης:
Η απρόσκοπτη διοικητική λειτουργία του σταθμού, η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού σε συνεργασία με τους τομεάρχες και τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού και Επιμόρφωσης της Βουλής. Η παρακολούθηση του προϋπολογισμού του Τηλεοπτικού και Ραδιοφωνικού Σταθμού της Βουλής σε συνεργασία και υπό τις οδηγίες της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών της Βουλής, η προώθηση των διαδικασιών παραγγελίας και παραλαβής προγραμμάτων και η ενασχόληση με τις λοιπές οικονομικές υποχρεώσεις (καθημερινές και έκτακτες) που προκύπτουν από την εν γένει λειτουργία του Τηλεοπτικού και Ραδιοφωνικού Σταθμού της Βουλής».


2. Η παράγραφος 5 του άρθρου 3 του Ειδικού Κανονισμού του Τηλεοπτικού και Ραδιοφωνικού Σταθμού της Βουλής των Ελλήνων ο οποίος προσαρτήθηκε στον Κανονισμό της Βουλής Μέρος Β' (ΦΕΚ 51 Α’/10.4.1997), μετά το άρθρο 165 αυτού, ως Παράρτημα υπ' αριθμ. δύο (2), σύμφωνα με το άρθρο 53 της από 28.6.2016 απόφασης της Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων (ΦΕΚ 122 Α΄/30.6.2016), όπως ισχύει, διαγράφεται και αναριθμείται η επόμενη παράγραφος σε 5.
 

3. Στο άρθρο 4 του Ειδικού Κανονισμού του Τηλεοπτικού και Ραδιοφωνικού Σταθμού της Βουλής των Ελλήνων ο οποίος προσαρτήθηκε στον Κανονισμό της ΒουλήςΜέρος Β' (ΦΕΚ 51 Α’/10.4.1997), μετά το άρθρο 165 αυτού, ως Παράρτημα υπ' αριθμ. δύο (2), σύμφωνα με το άρθρο 53 της από 28.6.2016 απόφασης της Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων (ΦΕΚ 122 Α’/30.6.2016), όπως ισχύει:
α) Στην παράγραφο 3 διαγράφεται το πρώτο εδάφιο. β) Στο τέλος του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 3
διαγράφεται η φράση «ή Συμβούλιο Διοίκησης».
γ) Στο τέταρτο εδάφιο της παραγράφου 3 μετά τη φράση «Προϊστάμενοι Τομέων» προστίθενται οι λέξεις
«και Γραφείων».
δ) Στην παράγραφο 4 διαγράφεται η φράση «το Συμβούλιο Διοίκησης ή».
 

Άρθρο 22
 

1. Στο τέλος της περίπτωσης α' της παρ. 1 της αριθμ. 7876/6041/25.11.2002 (Β' 1502/2002) απόφασης του Προέδρου της Βουλής, όπως ισχύει, η φράση «που μπορεί να ανανεώνεται στη θέση αυτή μέχρι και του 45ου έτους της ηλικίας τους συμπληρωμένου», αντικαθίσταται από τη φράση «που μπορεί να ανανεώνεται στη θέση αυτή μέχρι και δύο (2) φορές. Η θητεία που ανανεώθηκε με την αριθμ. 6125/4147/10.6.2013 απόφαση του Προέδρου της Βουλής, παρατείνεται μέχρι την 30.11.2018.».
2. Η ισχύς της διάταξης του παρόντος άρθρου αυτού αρχίζει από 1.6.2018.
 

Άρθρο 23
Στην από 16.3.1993 απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής (Α' 36), όπως ισχύει:

1. Στο υπό στοιχείο α' της απόφασης:
i) μετά τη φράση «υπαλλήλους της Βουλής», προστίθεται φράση, «όπως αυτοί ορίζονται στις περιπτώσεις α' και β ' της παραγράφου 2 του άρθρου 32 (πρώην άρθρα 38/27) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β') όπως ισχύει,», και
ii) στο τέλος του εδαφίου προστίθεται εδάφιο, «με προσκόμιση στην Επιτροπή Τήρησης του Λογαριασμού των σχετικών παραστατικών και αποδείξεων δαπανών για την κάλυψή του.».
2. Στο υπό στοιχείο β' της απόφασης:
i) στο πρώτο εδάφιο, μετά τη φράση «των μελών του Συλλόγου των υπαλλήλων της Βουλής», προστίθεται φράση, «και των λοιπών μελών του Λογαριασμού,»,
ii) στο πρώτο εδάφιο, η φράση «μεταξύ αυτών» αντικαθίσταται από τη φράση «μεταξύ των Συλλόγων αυτών», και
iii) μετά το πρώτο εδάφιο, προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής: «Με απόφαση της Επιτροπής Τήρησης του Λογαριασμού, που λαμβάνεται με πλειοψηφία τουλάχιστον επτά (7) μελών της, μετά από έγκριση του Προέδρου της Βουλής, δικαιούχοι ασφαλιστικής κάλυψης μπορεί να είναι και λοιπές κατηγορίες εργαζομένων στη Βουλή, καθώς και του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία και τα προστατευόμενα μέλη τους. Με την ίδια απόφαση καθορίζεται ο τρόπος εξόφλησης των σχετικών δαπανών ασφάλισης τους.».
 

3. Μετά το υπό στοιχείο β' της απόφασης που τελειώνει με τη φράση «της επιλογής τους», προστίθενται στοιχεία γ', δ', ε , στ' και ζ' ως εξής:
«γ) την έγκριση του ποσού για την ολική ή μερική κάλυψη δαπανών κατασκηνωτικών και θερινών, εκπαιδευτικών, πολιτιστικών ή αθλητικών προγραμμάτων για τα παιδιά των μελών του Λογαριασμού, ιδίως σε δημόσιες ή ιδιωτικές κατασκηνώσεις, είτε με βάση σχετικές προσφορές που συλλέγονται και υποβάλλονται στην Επιτροπή Τήρησης του Λογαριασμού από τον Σύλλογο Υπαλλήλων Βουλής είτε κατόπιν επιλογής των μελών του Λογαριασμού, και τη σχετική εξόφληση. Με απόφαση της Επιτροπής Τήρησης του Λογαριασμού, που λαμβάνεται με πλειοψηφία τουλάχιστον επτά (7) μελών της, μετά από έγκριση του Προέδρου της Βουλής, δικαιούχοι κάλυψης δαπανών κατασκηνωτικών και θερινών προγραμμάτων των παιδιών τους μπορεί να είναι και λοιπές κατηγορίες εργαζομένων της Βουλής, καθώς και του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία,
δ) την έγκριση και εκταμίευση οικονομικών βοηθημάτων στους υπαλλήλους της Βουλής, όπως αυτοί ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 32 (πρώην άρθρα 38/27) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, εφόσον τα παιδιά τους δεν γίνονται δεκτά στο Βρεφονηπιακό Σταθμό της Βουλής των Ελλήνων, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στον Ειδικό Κανονισμό του Βρεφονηπιακού Σταθμού και του Νηπιαγωγείου της Βουλής. Με αιτιολογημένη απόφαση της Επιτροπής Τήρησης του Λογαριασμού, που λαμβάνεται με πλειοψηφία τουλάχιστον επτά (7) μελών της, μετά από έγκριση του Γενικού Γραμματέα της Βουλής, δικαιούχοι οικονομικού βοηθήματος δύνανται να είναι και ειδικές κατηγορίες υπαλλήλων της Βουλής, όπως αυτοί ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 32 (πρώην άρθρα 38/27) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, εφόσον τα παιδιά τους δεν δύνανται αιτιολογημένα να φοιτήσουν στο Βρεφονηπιακό Σταθμό της Βουλής των Ελλήνων,
ε) την έγκριση και εκταμίευση οικονομικού βοηθήματος (αποζημίωση τοκετού) στις νέες μητέρες μέλη του Λογαριασμού,
στ) την έγκριση και εκταμίευση, από 1.1.2019, εντόκων δανείων, ποσού ύψους δύο χιλιάδων (2000) ευρώ, στα μέλη του Λογαριασμού, για την αντιμετώπιση έκτακτων οικονομικών τους αναγκών, κατόπιν σχετικής αίτησης τους που υποβάλλεται στο Γραφείο Υποστήριξης του Λογαριασμού Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων της Βουλής (Λ.Α.Υ.Β.). Τα ανωτέρω δάνεια χορηγούνται, με αιτιολογημένη απόφαση της Επιτροπής Τήρησης του Λογαριασμού, με ετήσιο επιτόκιο που ορίζεται από την Επιτροπή Τήρησης, το οποίο δεν μπορεί να είναι ανώτερο του επιτοκίου καταθέσεων ταμιευτηρίου και κατώτερο του επιτοκίου με το οποίο τοκίζονται τα διαθέσιμα του Λογαριασμού. Τα δάνεια εξοφλούνται διά παρακράτησης από τις αποδοχές του υπαλλήλου σε δώδεκα (12), είκοσι τέσσερις (24) ή τριάντα έξι (36) ισόποσες μηνιαίες τοκοχρεωλυτικές δόσεις, ο δε έλεγχος των σχετικών ενταλμάτων γίνεται από το Γραφείο Υποστήριξης του Λογαριασμού. Το συνολικό ποσό των χορηγούμενων δανείων αποφασίζεται από την Επιτροπή Τήρησης, βάσει των εσόδων του ετήσιου απολογισμού υπό την προϋπόθεση, σε κάθε περίπτωση, ότι εξασφαλίζεται η κάλυψη των δαπανών των στοιχείων α) έως και ζ) της παρούσας,
ζ) κάθε άλλη αρωγή προς τους υπαλλήλους της Βουλής όπως ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 32 (πρώην άρθρα 38/27) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει, για λόγους κοινωνικής αλληλεγγύης, κατόπιν απόφασης του Προέδρου της Βουλής.».
 

4. Μετά το νέο στοιχείο ζ' προστίθεται φράση, «Ιδρύεται, με απόφαση του Προέδρου της Βουλής, Γραφείο Υποστήριξης του Λογαριασμού Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων της Βουλής (Λ.Α.Υ.Β.), επιπέδου Τμήματος, ο προϊστάμενος του οποίου τοποθετείται με απόφαση του Προέδρου της Βουλής, αρμόδιο να παρέχει την αναγκαία συνδρομή στον Πρόεδρο και την Επιτροπή τήρησης του Λ.Α.Υ.Β. για την εκπλήρωση των σκοπών του Λογαριασμού».


5. i) H φράση της ως άνω απόφασης της Ολομέλειας
«Με απόφαση του Προέδρου της Βουλής», αντικαθίσταται από τη φράση «Με την ανωτέρω απόφαση του Προέδρου της Βουλής».
ii) Μετά την ως άνω φράση, προστίθεται φράση «καθορίζονται οι αρμοδιότητες του Γραφείου, το αντικείμενό του, ο τρόπος της λογιστικής παρακολούθησης και της εν γένει κίνησης του Λογαριασμού, ο τρόπος τήρησης Μητρώου μελών του Λογαριασμού, η στελέχωσή του από υπαλλήλους της Βουλής, ο ειδικότερος τρόπος εξόφλησης των δανείων, η διαδικασία εξόφλησης των θερινών προγραμμάτων και ο τρόπος συνεργασίας με τον Σύλλογο Υπαλλήλων Βουλής για τα υπό ανωτέρω στοιχεία γ' και ε', η διαδικασία επιστροφής των βοηθημάτων που δεν καλύφθηκαν, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια οργάνωσης και λειτουργίας του, και».
 

6. Στο εδάφιο της ως άνω απόφασης της Ολομέλειας, που αρχίζει με τις λέξεις «Στον Λογαριασμό αυτόν μετέχουν υποχρεωτικά»:
i) η εντός παρενθέσεων φράση «(μόνιμοι και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου)» αντικαθίσταται από τη φράση «, όπως αυτοί ορίζονται στις περιπτώσεις α' και β' της παραγράφου 2 του άρθρου 32 (πρώην άρθρα 38/27) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β') όπως ισχύει», και
ii) οι λέξεις «ειδικού Λογιστηρίου», αντικαθίστανται από τη λέξη «Μισθοδοσίας».
 

7. Η φράση της ως άνω απόφασης της Ολομέλειας
«Κατά την πρώτη συμμετοχή μέλους στο Λογαριασμό παρακρατείται το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) δρχ. από τις τακτικές αποδοχές», διαγράφεται και η φράση
«Η μηνιαία εισφορά ορίζεται σε χίλιες (1.000) δρχ.» αντικαθίσταται από τη φράση «Η μηνιαία εισφορά ορίζεται, από 1.8.2018, σε ποσοστό 0,7% επί των πάσης φύσεως τακτικών αποδοχών των μελών του Λογαριασμού».
 

8. i) H φράση της ως άνω απόφασης της Ολομέλειας «Ο Λογαριασμός τηρείται από Επιτροπή στην οποία μετέχουν οι δύο (2) αρχαιότεροι στην οικεία θέση προϊστάμενοι Γενικής Διεύθυνσης,» αντικαθίσταται από τη φράση
«Ο Λογαριασμός τηρείται από Επιτροπή στην οποία μετέχουν ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικής Υποστήριξης, ως Πρόεδρος, ο αρχαιότερος Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης,».
ii) Το εδάφιο της ως άνω απόφασης της Ολομέλειας
«Πρόεδρος της Επιτροπής είναι ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικής Υποστήριξης» διαγράφεται.
iii) H φράση «Σε περίπτωση έλλειψης, απουσίας ή κωλύματος, τον Πρόεδρο αναπληρώνει ο αρχαιότερος στην οικεία θέση προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης, » αντικαθίσταται από τη φράση «Σε περίπτωση έλλειψης, απουσίας ή κωλύματος, τον Πρόεδρο αναπληρώνει ο έτερος Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης, ».
 

9. Το εδάφιο της ως άνω απόφασης της Ολομέλειας, «Η διαχείριση του Λογαριασμού γίνεται από τον Πρόεδρο της Επιτροπής, με τη συνδρομή της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών», αντικαθίσταται από το εδάφιο, «Η διαχείριση του Λογαριασμού γίνεται από τον Πρόεδρο της Επιτροπής, με τη συνδρομή του Γραφείου Υποστήριξης του Λογαριασμού».
 

10. Το εδάφιο της ως άνω απόφασης της Ολομέλειας
«Οι αναλήψεις του Λογαριασμού αυτού ενεργούνται δι’ εντολών ή επιταγών που υπογράφονται από τον Πρόεδρο της επιτροπής, τον οποίο απόντα ή κωλυόμενο αναπληρώνουν οι αναπληρωτές Γενικοί Διευθυντές σύμφωνα με την αρχαιότητα αυτών», αντικαθίσταται ως εξής: «Η ανάληψη των σχετικών ποσών που απαιτούνται για την κάλυψη των δαπανών ενεργείται διά εντολών ή επιταγών που υπογράφονται από τον Πρόεδρο της Επιτροπής τήρησης του Λ.Α.Υ.Β. ή τον νόμιμο αναπληρωτή του, κατόπιν έγκρισης του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών. ».

11. i) Μετά τη φράση της ως άνω απόφασης της Ολομέλειας «Τα χρηματικά βοηθήματα σε υπαλλήλους και συνταξιούχους της Βουλής και τις οικογένειές τους», προστίθεται φράση «της περίπτωσης α', καθώς και τα δάνεια του στοιχείου στ',».
ii) Στο ίδιο εδάφιο η φράση «που δεν μπορεί να είναι λιγότερα από έξι (6)» αντικαθίσταται από τη φράση «που δεν μπορεί να είναι λιγότερα από επτά (7).».
 

12. Μετά το εδάφιο της ως άνω απόφασης της Ολομέλειας που τελειώνει με τις λέξεις «θα παρέχονται με απόφαση της Επιτροπής ύστερα από σύμφωνη γνώμη των παρόντων μελών της, που δεν μπορεί να είναι λιγότερα από επτά (7).», προστίθεται εδάφιο, «Με εισήγηση της Επιτροπής Τήρησης του Λογαριασμού, που λαμβάνεται με πλειοψηφία τουλάχιστον επτά (7) μελών της και η οποία εγκρίνεται από τον Πρόεδρο της Βουλής, εκδίδεται Κανονισμός Παροχών για την εκπλήρωση των σκοπών του Λογαριασμού, όπως αυτοί αναφέρονται στα στοιχεία α' έως και ζ' της παρούσας απόφασης, οι οποίοι επιχορηγούνται και από τον Προϋπολογισμό της Βουλής».
 

 Άρθρο 24
Στο άρθρο 145 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β' ΦΕΚ 51 Α’/10.4.1997 Προσωπικό), όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 5 του άρθρου 1 της, κατά την ΡΠ' συνεδρίαση της 14ης Μαΐου 1991, απόφασης της Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων (ΦΕΚ Α' 82/1991) και διατηρήθηκε σε ισχύ με το άρθρο 163 (πρώην 169/157) του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β'), όπως ισχύει:
α) Το πρώτο εδάφιο καταργείται.
β) Στο δεύτερο εδάφιο η φράση «των ως άνω δύο διατάξεων» αντικαθίσταται από τη φράση «της παραγράφου 2 του άρθρου 37 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Κοινοβουλευτικό)».
ΙΙ. Μέρος Κοινοβουλευτικό

Άρθρο 25
Μετά την περίπτωση 4 της παραγράφου IV του άρθρου 3 του Ειδικού Εσωτερικού Κανονισμού της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, όπως ισχύει (Β’ 1745/2009), προστίθεται νέα περίπτωση 5 ως εξής:
«5. Οι διατάξεις των δύο τελευταίων εδαφίων της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 3094/2003 (Α’ 10) εφαρμόζονται και για τα πρόσωπα των περιπτώσεων 3 και 4 της παρούσας παραγράφου, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους», και αναριθμείται σε 6 η επόμενη.
 

Άρθρο 26
Το άρθρο 41Β του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Κοινοβουλευτικό), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 41Β
1. Η Βουλή των Ελλήνων λαμβάνει τα σχέδια νομοθετικών πράξεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κάθε έγγραφο σχετικό με τη νομοθετική λειτουργία της, σύμφωνα με τις σχετικές ρυθμίσεις του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων δύναται να ζητήσει τις απόψεις των αρμόδιων υπουργείων επί θεμάτων
που περιλαμβάνουν τα ανωτέρω έγγραφα.
Ειδικότερα, τα σχέδια νομοθετικών πράξεων, τα οποία υπόκεινται, σύμφωνα με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε έλεγχο επικουρικότητας και αναλογικότητας, διαβιβάζονται από τη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Διμερών θεμάτων στον Πρόεδρο του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής και στα αρμόδια Υπουργεία, τα οποία αποστέλλουν απόψεις επ' αυτών εντός δύο (2) εβδομάδων από την παραλαβή.
 

2. Ο Πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής διαβιβάζει αμέσως το ανωτέρω σχέδιο στο Τμήμα Ευρωπαϊκών Μελετών της Επιστημονικής Υπηρεσίας και ορίζει εισηγητή ή εισηγητές επί της εισαγωγής του στην Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων προς διατύπωση Γνώμης, λαμβάνοντας υπόψη και την άποψη σχετικά της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών και Διμερών Θεμάτων, και, εφόσον το σχέδιο εισαχθεί στην εν λόγω Επιτροπή, για τη σύνταξη παρατηρήσεων επ' αυτού εντός τεσσάρων (4) εβδομάδων. Η Διεύθυνση Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Διμερών Θεμάτων δύναται εντός της αυτής ως άνω προθεσμίας να θέσει υπόψη του Προέδρου της Βουλής και των Προέδρων των αρμόδιων επιτροπών τυχόν απόψεις επί των ανωτέρω σχεδίων.
Το τελικό κείμενο των παρατηρήσεων, μετά από σχετική επεξεργασία τους, θεωρεί ο Προϊστάμενος του Τμήματος Ευρωπαϊκών Μελετών, αν δεν είναι εισηγητής, ο Προϊστάμενος της Β' Διεύθυνσης Επιστημονικών Μελετών της Επιστημονικής Υπηρεσίας και ο Πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής, ο οποίος διαβιβάζει το κείμενο στην Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, κοινοποιώντας το και στο Τμήμα Ευρωπαϊκής Ένωσης της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Διμερών Θεμάτων για τον συντονισμό των ενδεδειγμένων ενεργειών, και ενημερώνοντας σχετικά τον Πρόεδρο της Βουλής.
Αν το κρίνει σκόπιμο, λόγω της σοβαρότητας των προτεινόμενων ρυθμίσεων, ο Πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου δύναται, πριν από την κατά τα άνω διαβίβαση και κοινοποίηση του κειμένου, αντίστοιχα, να συγκαλέσει πάραυτα το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής, το οποίο, εντός μίας (1) εβδομάδας, συντάσσει σχετικό υπόμνημα επί των παρατηρήσεων που του έχουν υποβληθεί. Το υπόμνημα υποβάλλει, διά του Προέδρου του, στην Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, το κοινοποιεί στο Τμήμα Ευρωπαϊκής Ένωσης της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Διμερών Θεμάτων για τον συντονισμό των ενδεδειγμένων ενεργειών, και ενημερώνει σχετικά τον Πρόεδρο της Βουλής.

3. Εφόσον σχέδιο νομοθετικής πράξης εισαχθεί προς διατύπωση Γνώμης στην Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, ο Πρόεδρος της ορίζει εισηγητές της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας, κατά τους όρους του άρθρου 89 παράγραφος 5, και συγκαλεί τα μέλη της Επιτροπής σε συνεδρίαση. Σε περίπτωση συναρμοδιότητας, ο Πρόεδρος της Βουλής μπορεί να συγκαλέσει σε κοινή συνεδρίαση την Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και μία ή περισσότερες διαρκείς επιτροπές. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων ή η Επιτροπή με απόφασή της, αν ζητηθεί από το ένα τρίτο (1/3) των μελών της, μπορεί να καλεί τον αρμόδιο Υπουργό προς ενημέρωση της επιτροπής ή υποεπιτροπής της, κατ' εφαρμογή του άρθρου 70 παρ. 8 του Συντάγματος, εφαρμοζόμενης αναλόγως της παραγράφου 4 του άρθρου 146.

4. Η αρμόδια επιτροπή ή οι συναρμόδιες επιτροπές διατυπώνουν Γνώμη η οποία διαβιβάζεται στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κοινοποιείται στον αρμόδιο Υπουργό ή στους αρμόδιους Υπουργούς. Η Κυβέρνηση ενημερώνει τη Βουλή για τη συνέχεια που δόθηκε στη Γνώμη, όσον αφορά στις νομοθετικές πράξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

5. Με πρόταση του Προέδρου της Βουλής ή εφόσον ζητηθεί από την αρμόδια επιτροπή ή τις συναρμόδιες επιτροπές, το ζήτημα επί του οποίου διατυπώνεται Γνώμη εγγράφεται σε ημερήσια διάταξη κοινοβουλευτικού ελέγχου της Ολομέλειας και συζητείται σε μία συνεδρίαση, με ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 137. Η Ολομέλεια αποφασίζει οριστικά επί του ζητήματος με φανερή ψηφοφορία.

6. Ο Πρόεδρος της Βουλής μπορεί να προτείνει και έτερη συζήτηση προ ημερησίας διατάξεως, για την εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας προς τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 143».

Άρθρο 27
Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 167 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Κοινοβουλευτικό), όπως ισχύει, διαγράφεται η φράση «που δεν είναι μέλη διαρκών Κοινοβουλευτικών Επιτροπών».

Άρθρο 28

1. Το άρθρο 167Α του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Κοινοβουλευτικό), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«Με πρόταση του Προέδρου της Βουλής και σύμφωνη γνώμη της Διάσκεψης των Προέδρων, η Βουλή μπορεί να συστήσει ίδιο νομικό πρόσωπο με τη μορφή ιδρύματος ή άλλου νομικού τύπου, με σκοπό τη διάδοση των αρχών του Κοινοβουλευτισμού και της Δημοκρατίας και τη συμμετοχή γενικώς της Βουλής στα πολιτιστικά, κοινωνικά και μορφωτικά ζητήματα της χώρας, καθώς και την υποστήριξη προσπαθειών βελτίωσης γενικώς της διεθνούς θέσης της Ελλάδας. Διοικείται από Διοικητικό Συμβούλιο στο οποίο μετέχουν αμισθί και τιμητικώς ο εκάστοτε Πρόεδρος της Βουλής ως Πρόεδρος και ως μέλη οι διατελέσαντες Πρόεδροι της Βουλής, οι Πρόεδροι των κοινοβουλευτικών ομάδων, οι πρώην Πρωθυπουργοί Αρχηγοί Κομμάτων που έλαβαν ψήφο εμπιστοσύνης και ο Γενικός Γραμματέας της Βουλής. Τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ορίζονται διά του οργανισμού ή του καταστατικού του. Το κεφάλαιο και οι δαπάνες ίδρυσης βαρύνουν τον προϋπολογισμό της Βουλής. Πόροι του νομικού προσώπου είναι η ετήσια επιχορήγηση από τον προϋπολογισμό της Βουλής, καθώς και τα έσοδα από εκδόσεις και κάθε είδους πολιτιστική δράση. Το ως άνω νομικό πρόσωπο λειτουργεί με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας (ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια) προς αξιοποίηση της ευελιξίας του ιδιωτικού τομέα για την καλύτερη επίτευξη του καταστατικού του σκοπού.
Οι δαπάνες του νομικού προσώπου της Βουλής υπάγονται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αναλόγως προς τα οριζόμενα στον Κανονισμό της Βουλής (Μέρος Β' ΦΕΚ 51Α΄/10.4.1997) για τον προληπτικό έλεγχο των δαπανών αυτής. Αρμόδια Υπηρεσία για την άσκηση του προληπτικού ελέγχου, είναι η Υπηρεσία Επιτρόπου, στην οποία υπάγεται ο προληπτικός έλεγχος των δαπανών της Βουλής.
Στην αρμοδιότητα του Ελεγκτικού Συνεδρίου υπάγεται και ο κατασταλτικός έλεγχος των απολογιστικών στοιχείων του νομικού προσώπου. Ο κατασταλτικός έλεγχος είναι ετήσιος, τακτικός και διενεργείται μετά το τέλος κάθε οικονομικής χρήσης από ομάδα ελέγχου που συγκροτείται με απόφαση του Προέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατόπιν σχετικού αιτήματος του Προέδρου του νομικού προσώπου. Κατά τον κατασταλτικό έλεγχο ελέγχονται ιδίως: α) η ορθή τήρηση του κατά περίπτωση ισχύοντος λογιστικού ή διαχειριστικού συστήματος, σύμφωνα με τους κανόνες και τις αρχές που το διέπουν και β) η τήρηση και ενημέρωση των λογαριασμών, ώστε να απεικονίζουν με ακρίβεια το περιεχόμενο των οικονομικών πράξεων και δημοσιονομικών ενεργειών. Το πόρισμα του ελέγχου κατατίθεται στην αρμόδια Επιτροπή Οικονομικών της παραγράφου 2 του άρθρου 47 του παρόντος Κανονισμού, μαζί με τον απολογισμό του νομικού προσώπου.
Οι διαδικασίες πληρωμής των πάσης φύσεως αποδοχών του προσωπικού του ασκούνται κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου δεύτερου του ν. 3845/2010, όπως ισχύει, από τα αρμόδια όργανα του, εφαρμοζόμενων κατ' αναλογία των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 135 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β' ΦΕΚ 51 Α΄/10.4.1997). Το εν λόγω νομικό πρόσωπο
δεν υπάγεται στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, για λόγους, όμως, διαφάνειας και στατιστικής ταξινόμησης αποστέλλει τα σχετικά με την οικονομική διαχείριση του στοιχεία στην Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Οι ειδικότεροι σκοποί, η επωνυμία, η νομική μορφή, η διοίκηση, η εκτελεστική επιτροπή, οι πόροι, οι δαπάνες, ο τρόπος διενέργειας των προμηθειών και εκτέλεσης των έργων και εργασιών, η διαχείριση, τα του προσωπικού, ο προϋπολογισμός και γενικά κάθε αναγκαία λεπτομέρεια αποτελούν αντικείμενο ρύθμισης του καταστατικού ή του οργανισμού του νομικού προσώπου. Οι σχετικές ρυθμίσεις, μετά από πρόταση του Προέδρου της Βουλής, συζητούνται και ψηφίζονται από την Επιτροπή του Κανονισμού της Βουλής, και εισάγονται στην Ολομέλεια προς συζήτηση και ψήφιση κατά τη διαδικασία των κωδίκων.».

2. Η ισχύς της προηγούμενης παραγράφου αρχίζει από 1.1.2019.

Άρθρο 29 Έναρξη ισχύος

Η ισχύς των διατάξεων της παρούσας τροποποίησης αρχίζει από τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται στις επιμέρους διατάξεις της.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 13 Ιουλίου 2018

Ο Πρόεδρος της Βουλής


ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΟΥΤΣΗΣ

Πηγή: Taxheaven