2/77507/ΔΕΠ/2019 Παροχή οδηγιών αναφορικά με την ορθή μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη των κατόχων μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, συνεπεία των αποφάσεων της Ειδικής Επιτροπής του Α.Σ.Ε.Π. του άρθρου 9 του ν.4354/2015 επί ενστάσεων του ανωτέρω προσωπικού

2/77507/ΔΕΠ/2019 Παροχή οδηγιών αναφορικά με την ορθή μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη των κατόχων μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, συνεπεία των αποφάσεων της Ειδικής Επιτροπής του Α.Σ.Ε.Π. του άρθρου 9 του ν.4354/2015 επί ενστάσεων του ανωτέρω προσωπικού

Αθήνα, 5/11/2019
Αρ. Πρωτ. οικ. 2/77507/ΔΕΠ
 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Ταχ.Δ/νση: Πανεπιστημίου 37
Τ.Κ. 101 65 Αθήνα
Τηλέφωνα Τμήμα Γ' Εφαρμογής Ενιαίου Μισθολογίου
210 3338 218
210 3338 237
210 3338 244
210 3338 392
210 3338 403
210 3338 404
210 3338 418
210 3338 422
210 3338 478

Θέμα: «Παροχή οδηγιών αναφορικά με την ορθή μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη των κατόχων μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, συνεπεία των αποφάσεων της Ειδικής Επιτροπής του Α.Σ.Ε.Π. του άρθρου 9 του ν.4354/2015 επί ενστάσεων του ανωτέρω προσωπικού».

Με αφορμή σωρεία ερωτημάτων διαφόρων φορέων του {start}άρθρου 7{end} του ν.4354/2015 που υποβάλλονται στην Υπηρεσία μας, αναφορικά με το εν λόγω θέμα και κατόπιν επανεξέτασης όλων των ζητημάτων που άπτονται της μισθολογικής κατάταξης και εξέλιξης του εν θέματι προσωπικού, σας γνωστοποιούμε την παρούσα Εγκύκλιο για ενημέρωση και ανάλογη εφαρμογή.

Σύμφωνα με τις διατάξεις της {start}παρ.3 του άρθρου 9{end} του ν.4354/2015 (ΦΕΚ 176Α), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει με τις όμοιες του άρθρου 146 του ν.4483/2017 καθώς και τις οδηγίες της αριθ.2/31029/ΔΕΠ/6.5.2016 διευκρινιστικής εγκυκλίου του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (Α.Δ.Α.:ΩΛ9ΣΗ-0ΝΜ), επί του {start}άρθρου 9{end} του ν.4354/2015, κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης, για τίτλους που έχουν χορηγηθεί μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. στην κατηγορία που ανήκουν, ενώ οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος κατά έξι (6) Μ.Κ.

Επιπλέον, σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις, η κατάταξη στα προωθημένα Μ.Κ., των υπαλλήλων που είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των εν λόγω τίτλων είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσης κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον Οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή της προϋπόθεσης αυτής θα πρέπει να αποφαίνεται το Υπηρεσιακό Συμβούλιο ή το αρμόδιο προς διορισμό όργανο στην περίπτωση απουσίας υπηρεσιακού συμβουλίου. Οι ενστάσεις που υποβάλλονται κατά των αποφάσεων που απορρίπτουν τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων εξετάζονται από ειδική τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης (νυν Υπουργός Εσωτερικών) για τριετή θητεία και αποτελείται από μέλη του Α.Σ.Ε.Π. που προτείνονται από τον Πρόεδρό του. Με όμοια απόφαση ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με τη λειτουργία της Επιτροπής.

Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.

Επιπροσθέτως, με τις διατάξεις της {start}παρ.2 του άρθρου 26{end} του κεφαλαίου Β' του ν.4354/2015 (ΦΕΚ 176/τ.Α'/16.12.2015) και τις οδηγίες της αριθμ. 2/31029/ΔΕΠ/6.5.2016 διευκρινιστικής εγκυκλίου του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (Α.Δ.Α.: ΩΛ9ΣΗ-0ΝΜ), επί του ιδίου άρθρου και νόμου, μεταξύ άλλων, ορίζεται ότι «στην περίπτωση που, κατά τη διετία 2016-2017, κατατίθενται από υπαλλήλους που διορίζονται από 1.1.2016 και εφεξής, προς αναγνώριση μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών, τους οποίους κατείχαν κατά την ημερομηνία διορισμού τους, η προωθημένη μισθολογική εξέλιξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής πραγματοποιείται από την ημερομηνία αίτησης του υπαλλήλου. Στην περίπτωση που, για τους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους, εκκρεμούν από το έτος 2015 αιτήσεις αναγνώρισης συνάφειας για μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών, χωρίς ακόμη να έχουν κριθεί από τα αρμόδια προς τούτο όργανα, τα οικονομικά αποτελέσματα ισχύουν από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νέου νόμου (1.1.2016) εφόσον φυσικά μεσολαβήσει η απαιτούμενη αναγνώριση της συνάφειας από το αρμόδιο προς τούτο όργανο. Αντιθέτως, στην περίπτωση που υποβληθούν αιτήσεις για αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών από 1.1.2016 και εφεξής η προωθημένη μισθολογική κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από 1.1.2018.».

Στο αριθ.ΔΙΔΑΔ/Φ.31.66/2878/11167/17.4.2019 έγγραφο του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, με το οποίο δόθηκαν διευκρινίσεις σχετικά με αποφάσεις της Ειδικής Επιτροπής του ΑΣΕΠ επί ενστάσεων υπαλλήλων για αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, με τις απόψεις του οποίου η Υπηρεσία μας είναι σύμφωνη, μεταξύ άλλων, διευκρινίστηκαν τα εξής: «Για αιτήσεις αναγνώρισης συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών που υποβλήθηκαν προ της έναρξης ισχύος των διατάξεων του ν.4354/2015 και απορρίφθηκαν αρμοδίως από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο και πάλι προ της έναρξης ισχύος των προαναφερόμενων διατάξεων, θα πρέπει να υποβληθεί εκ νέου αίτηση των ενδιαφερομένων για αναγνώριση της συνάφειας βάσει των διατάξεων του ν.4354/2015 αρχικά στο αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο και εφόσον απορριφθεί, τότε δύναται να υποβληθεί ένσταση ενώπιον της τριμελούς Επιτροπής του Α.Σ.Ε.Π., οπότε και η νέα αυτή αίτηση θα αποτελέσει το χρονικό ορόσημο για την στοιχειοθέτηση των οικονομικών αποτελεσμάτων που απορρέουν από την ενδεχόμενη αναγνώριση της συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων. Εφόσον, κατά την υποβολή της σχετικής ένστασης συνυποβάλλονται νέα στοιχεία, τα οποία δεν είχαν κατατεθεί και ληφθεί υπόψη από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο, η ημεροχρονολογία της ένστασης αποτελεί εν προκειμένω το επίμαχο χρονικό ορόσημο.

Περαιτέρω και σε ό,τι αφορά τις δικαστικές αποφάσεις που εκδόθηκαν επί αποφάσεων του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου, προς το περιεχόμενο των οποίων η Διοίκηση έχει ήδη συμμορφωθεί και ειδικότερα έχει απορριφθεί νομίμως η αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, οι ενδιαφερόμενοι δύνανται να επανέλθουν με νέα αίτησή τους στο αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο κατ' αρχάς και εφόσον σε κάθε περίπτωση στοιχειοθετούνται νεώτερα κρίσιμα στοιχεία (π.χ. τροποποίηση των σχετικών οργανικών διατάξεων που να δικαιολογούν το βάσιμο της αιτήσεως του υπαλλήλου)».

Με σκοπό την πληρέστερη κατανόηση των παραπάνω εκτεθέντων σας παραθέτουμε τις κάτωθι περιπτώσεις μισθολογικής κατάταξης και εξέλιξης των υπαλλήλων, υπηρετούντων και νεοδιόριστων, κατόχων μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών:

α) Ως προς το υπηρετούν, κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν.4354/2015, προσωπικό:
• στην περίπτωση που εκκρεμούσαν έως 31.12.2015 αιτήσεις αναγνώρισης συνάφειας για μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών και δεν είχαν κριθεί από τα αρμόδια προς τούτο όργανα, τα οικονομικά αποτελέσματα ισχύουν από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νέου νόμου (1.1.2016) εφόσον φυσικά μεσολάβησε η απαιτούμενη αναγνώριση της συνάφειας από το αρμόδιο προς τούτο όργανο και κατ' επέκταση χρήζει επανακατάταξης των υπαλλήλων αυτών και επανυπολογισμού της τυχόν προσωπικής τους διαφοράς.
• στην περίπτωση που εκκρεμούσαν έως 31.12.2015 αιτήσεις αναγνώρισης συνάφειας για μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών και δεν είχαν κριθεί από τα αρμόδια προς τούτο όργανα και τα ανωτέρω όργανα αποφάνθηκαν αρνητικά εντός του έτους 2016, τότε οι ενδιαφερόμενοι δύναται να ασκήσουν ένσταση ενώπιον της τριμελούς Επιτροπής του Α.Σ.Ε.Π. Στην περίπτωση που η ως άνω Επιτροπή αποφανθεί θετικά, τότε τα οικονομικά αποτελέσματα ισχύουν από 1.1.2016 και κατ'επέκταση χρήζει επανακατάταξης των υπαλλήλων αυτών και επανυπολογισμού της τυχόν προσωπικής τους διαφοράς. Στο σημείο αυτό διευκρινίζεται ότι εφόσον κατά την υποβολή της σχετικής ένστασης συνυποβάλλονται νέα στοιχεία, τα οποία δεν είχαν κατατεθεί και ληφθεί υπόψη από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο, η ημεροχρονολογία της ένστασης αποτελεί εν προκειμένω το επίμαχο χρονικό ορόσημο και ως εκ τούτου δεν τίθεται θέμα επανακατάταξης αυτών.
• στην περίπτωση που υποβλήθηκαν αιτήσεις για αναγνώριση συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών πριν την 1.1.2016 και απορρίφθηκαν αρμοδίως από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο και πάλι πριν την ανωτέρω ημερομηνία, θα πρέπει να υποβληθούν εκ νέου αιτήσεις των ενδιαφερομένων για αναγνώριση της συνάφειας αυτών, βάσει των διατάξεων του ν.4354/2015, αρχικά στο αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο και εφόσον απορριφθεί, τότε δύναται να υποβληθούν ενστάσεις ενώπιον της τριμελούς Επιτροπής του Α.Σ.Ε.Π. Στην περίπτωση που η ως άνω Επιτροπή αποφανθεί θετικά, τότε τα οικονομικά αποτελέσματα ισχύουν από 1.1.2018, με την απαραίτητη προϋπόθεση οι ως άνω νέες αιτήσεις να έχουν υποβληθεί έως και 31.12.2017.
• στην περίπτωση που υποβλήθηκαν αιτήσεις για αναγνώριση συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών μετά την 1.1.2016 και έως 31.12.2017
και απορρίφθηκαν αρμοδίως από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο και εν συνεχεία κρίθηκε θετικά η συνάφεια αυτών από την ως άνω Επιτροπή, τόσο η προωθημένη μισθολογική εξέλιξη όσο και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής θα ισχύουν από 1.1.2018. β) Ως προς το προσωπικό που έχει προσληφθεί στους φορείς του άρθρου 7 του ν.4354/2015 μετά την 1.1.2016:
• στην περίπτωση που υποβλήθηκαν αιτήσεις για αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών από 1.1.2016 και εφεξής τόσο η προωθημένη μισθολογική κατάταξη όσο και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της εν λόγω αίτησης. Σημειώνεται ότι εφόσον κατά την υποβολή της σχετικής ένστασης συνυποβάλλονται νέα στοιχεία, τα οποία δεν είχαν κατατεθεί και ληφθεί υπόψη από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο, η ημεροχρονολογία της ένστασης αποτελεί εν προκειμένω το επίμαχο χρονικό ορόσημο.

Ωστόσο, τόσο για το υπηρετούν, κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν.4354/2015, προσωπικό, όσο και για το προσωπικό που έχει προσληφθεί στους φορείς του {start}άρθρου 7{end} του ν.4354/2015 μετά την 1.1.2016, στην περίπτωση που υποβλήθηκαν αιτήσεις για αναγνώριση συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών από 1.1.2018 και εφεξής και απορρίφθηκαν αρμοδίως από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο και εν συνεχεία η ως άνω Επιτροπή απεφάνθη θετικά επί της συνάφειας αυτών τα οικονομικά αποτελέσματα ισχύουν από την αίτηση των υπαλλήλων. Στο σημείο αυτό διευκρινίζεται ότι εφόσον κατά την υποβολή της σχετικής ένστασης συνυποβάλλονται νέα στοιχεία, τα οποία δεν είχαν κατατεθεί και ληφθεί υπόψη από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο, η ημεροχρονολογία της ένστασης αποτελεί εν προκειμένω το επίμαχο χρονικό ορόσημο.

Επιπροσθέτως, διευκρινίζεται ότι στην περίπτωση κατάταξης σε προωθημένα μισθολογικά κλιμάκια, συνεπεία της αναγνώρισης συνάφειας του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών του υπαλλήλου, μειώνεται η τυχόν προσωπική διαφορά αυτού, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διατάξεις της {start}παρ.1 του άρθρου 27{end} του ν.4354/2015.

Επίσης, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διατάξεις της {start}παρ.2{end} του ανωτέρω άρθρου και νόμου, στις ως άνω αναφερόμενες περιπτώσεις που χρήζουν επανακατάταξης των υπαλλήλων και επανυπολογισμού της τυχόν προσωπικής τους διαφοράς, η προκύπτουσα αύξηση του βασικού μισθού λόγω χορήγησης των προωθημένων μισθολογικών κλιμακίων θα καταβληθεί σε ισόποσες δόσεις σε χρονικό διάστημα τεσσάρων (4) ετών.

Επιπλέον, σημειώνεται ότι ισχύουν οι διατάξεις περί παραγραφής των απαιτήσεων από μισθολογικές και συνταξιοδοτικές διαφορές.

Τέλος επισημαίνεται ότι σχετικά ερωτήματα που έχουν υποβληθεί στην υπηρεσία μας θεωρείται ότι απαντώνται με το παρόν, του οποίου παρακαλούμε να λάβουν γνώση όλες οι Υπηρεσίες για την άμεση και ορθή εφαρμογή των διαλαμβανομένων σε αυτό, ώστε και να αποφευχθεί η υποβολή ανάλογων ερωτημάτων στο μέλλον.



Ο Υφυπουργός Οικονομικών
Θεόδωρος Σκυλακάκης

Ακριβές Αντίγραφο
Ο Προϊστάμενος αυτοτ. γραφ., γραμμ. και αρχείου
κ.α.α.

Πηγή: Taxheaven