ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ (ΕΕ) 2018/1595 ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΉΣ
της 23ης Οκτωβρίου 2018
για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1126/2008 για την υιοθέτηση
ορισμένων διεθνών λογιστικών προτύπων σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1606/2002
του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου όσον αφορά τη Διερμηνεία 23
της Επιτροπής Διερμηνειών των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς
(Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ)
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1606/2002 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
και του Συμβουλίου, της 19ης Ιουλίου 2002, για την εφαρμογή διεθνών
λογιστικών προτύπων (1), και ιδίως το άρθρο 3 παράγραφος 1,
Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1) Με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1126/2008 της Επιτροπής (2), υιοθετήθηκαν
ορισμένα διεθνή πρότυπα και διερμηνείες που υφίσταντο στις 15 Οκτωβρίου
2008.
(2) Στις 7 Ιουνίου 2017, το Συμβούλιο Διεθνών Λογιστικών Προτύπων (IASB)
εξέδωσε τη Διερμηνεία 23 Αβεβαιότητα σχετικά με χειρισμούς του φόρου
εισοδήματος της Επιτροπής Διερμηνειών των Διεθνών Προτύπων
Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΕΔΔΠΧΑ 23). Η ΕΔΔΠΧΠ 23 διευκρινίζει τον τρόπο
με τον οποίο πρέπει να αντικατοπτρίζεται η αβεβαιότητα στη λογιστική των
φόρων εισοδήματος.
(3) Η έγκριση της ΕΔΔΠΧΑ 23 συνεπάγεται τροποποιήσεις του Διεθνούς Προτύπου
Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ) 1, προκειμένου να εξασφαλιστεί η συνοχή
μεταξύ των διεθνών λογιστικών προτύπων.
(4) Η διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Συμβουλευτική Ομάδα για θέματα
Χρηματοοικονομικής Αναφοράς επιβεβαιώνει ότι η ΕΔΔΠΧΑ 23 πληροί τα κριτήρια
έγκρισης που ορίζονται στο άρθρο 3 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1606/2002.
(5) Ως εκ τούτου, θα πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως ο κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1126/2008.
(6) Τα μέτρα που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό είναι σύμφωνα με τη
γνώμη της κανονιστικής επιτροπής λογιστικών θεμάτων,
ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:
Άρθρο 1
Το παράρτημα του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1126/2008 τροποποιείται ως εξής:
α) Προστίθεται η Διερμηνεία 23 Αβεβαιότητα σχετικά με χειρισμούς του φόρου
εισοδήματος της Επιτροπής Διερμηνειών των Διεθνών Προτύπων
Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΕΔΔΠΧΑ 23), όπως ορίζεται στο παράρτημα του
παρόντος κανονισμού·
β) Τροποποιείται το Διεθνές Πρότυπο Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ) 1
σύμφωνα με την ΕΔΔΠΧΑ 23, όπως ορίζεται στο παράρτημα του παρόντος
κανονισμού.
Άρθρο 2
Οι επιχειρήσεις εφαρμόζουν τις τροποποιήσεις που αναφέρονται στο άρθρο 1, το
αργότερο από την ημερομηνία έναρξης του πρώτου οικονομικού έτους τους που
αρχίζει την 1η Ιανουαρίου 2019 ή μεταγενέστερα.
Άρθρο 3
Ο παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή του
στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο παρών κανονισμός είναι δεσμευτικός ως προς όλα τα μέρη του και ισχύει
άμεσα σε κάθε κράτος μέλος.
Βρυξέλλες, 23 Οκτωβρίου 2018.
Για την Επιτροπή
Ο Πρόεδρος
Jean-Claude JUNCKER
(1) ΕΕ L 243 της 11.9.2002, σ. 1.
(2) Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1126/2008 της Επιτροπής, της 3ης Νοεμβρίου 2008,
για την υιοθέτηση ορισμένων διεθνών λογιστικών προτύπων σύμφωνα με τον
κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1606/2002 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του
Συμβουλίου (ΕΕ L 320 της 29.11.2008, σ. 1).
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
ΕΔΔΠΧΑ 23
ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΕΔΔΠΧΑ 23
ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ
— ΔΛΠ 1 Παρουσίαση των οικονομικών καταστάσεων
— ΔΛΠ 8 Λογιστικές πολιτικές, μεταβολές των λογιστικών εκτιμήσεων και λάθη
— ΔΛΠ 10 Γεγονότα μετά την περίοδο αναφοράς
— ΔΛΠ 12 Φόροι εισοδήματος
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
1. Το ΔΛΠ 12 Φόροι Εισοδήματος καθορίζει απαιτήσεις για τις τρέχουσες και
αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις και υποχρεώσεις. Η οικονομική οντότητα
εφαρμόζει τις απαιτήσεις του ΔΛΠ 12 βάσει της ισχύουσας φορολογικής
νομοθεσίας.
2. Μπορεί να είναι ασαφής ο τρόπος με τον οποίο η φορολογική νομοθεσία
εφαρμόζεται σε μια συγκεκριμένη συναλλαγή ή περίσταση. Η αποδοχή ενός
συγκεκριμένου φορολογικού χειρισμού στο πλαίσιο της φορολογικής νομοθεσίας
μπορεί να μην γίνει γνωστή έως ότου η σχετική φορολογική αρχή ή κάποιο
δικαστήριο λάβει απόφαση στο μέλλον. Κατά συνέπεια, μια διαφορά ή η εξέταση
συγκεκριμένου φορολογικού χειρισμού από τη φορολογική αρχή μπορεί να
επηρεάσει τον λογιστικό χειρισμό μιας οικονομικής οντότητας για τρέχουσα ή
αναβαλλόμενη φορολογική απαίτηση ή υποχρέωση.
3. Στην παρούσα Διερμηνεία ισχύουν τα ακόλουθα:
α) «φορολογικοί χειρισμοί»: οι χειρισμοί που χρησιμοποιεί ή σκοπεύει να
χρησιμοποιήσει η οικονομική οντότητα στις δηλώσεις φόρου εισοδήματος.
β) «φορολογική αρχή»: ο φορέας ή οι φορείς που αποφασίζουν κατά πόσον οι
φορολογικοί χειρισμοί είναι αποδεκτοί δυνάμει της φορολογικής νομοθεσίας. Θα
μπορούσε ενδεχομένως να πρόκειται και για δικαστήριο.
γ) «αβέβαιος φορολογικός χειρισμός»: φορολογικός χειρισμός για τον οποίο
υπάρχει αβεβαιότητα ως προς το κατά πόσον η οικεία φορολογική αρχή θα
αποδεχθεί τον φορολογικό χειρισμό δυνάμει της φορολογικής νομοθεσίας. Για
παράδειγμα, απόφαση της οικονομικής οντότητας να μην υποβάλει φορολογική
δήλωση εισοδήματος σε μια φορολογική δικαιοδοσία, ή να μην συμπεριλάβει
συγκεκριμένα εισοδήματα στο φορολογητέο κέρδος, αποτελεί αβέβαιο φορολογικό
χειρισμό εφόσον υπάρχει αβεβαιότητα ως προς την αποδοχή δυνάμει της
φορολογικής νομοθεσίας.
ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
4. Η παρούσα Διερμηνεία αποσαφηνίζει τον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμόσει τις
απαιτήσεις αναγνώρισης και επιμέτρησης του ΔΛΠ 12 όταν υφίσταται αβεβαιότητα
σχετικά με τους χειρισμούς του φόρου εισοδήματος. Στην περίπτωση αυτή, η
οικονομική οντότητα αναγνωρίζει και επιμετρά την τρέχουσα ή αναβαλλόμενη
φορολογική απαίτηση ή υποχρέωση εφαρμόζοντας τις απαιτήσεις του ΔΛΠ 12, με
βάση φορολογητέο κέρδος (φορολογική ζημία), φορολογικές βάσεις,
αχρησιμοποίητες φορολογικές ζημίες, αχρησιμοποίητες πιστώσεις φόρου και
φορολογικούς συντελεστές που καθορίζονται κατ' εφαρμογή της παρούσας
Διερμηνείας.
ΖΗΤΗΜΑΤΑ
5. Εφόσον υφίσταται αβεβαιότητα σχετικά με τους χειρισμούς του φόρου
εισοδήματος, η παρούσα Διερμηνεία εξετάζει:
α) αν η οικονομική οντότητα λαμβάνει υπόψη χωριστά τους αβέβαιους
φορολογικούς χειρισμούς·
β) τις παραδοχές που κάνει η οικονομική οντότητα σχετικά με την εξέταση των
φορολογικών χειρισμών από τις φορολογικές αρχές·
γ) τον τρόπο με τον οποίο η οικονομική οντότητα προσδιορίζει το φορολογητέο
κέρδος (φορολογική ζημία), τις φορολογικές βάσεις, τις αχρησιμοποίητες
φορολογικές ζημίες, τις αχρησιμοποίητες πιστώσεις φόρων και τους
φορολογικούς συντελεστές· και
δ) τον τρόπο με τον οποίο η οικονομική οντότητα συνεκτιμά τις αλλαγές σε
γεγονότα και περιστάσεις.
ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ
Αν η οικονομική οντότητα λαμβάνει υπόψη χωριστά τους αβέβαιους
φορολογικούς χειρισμούς
6. Η οικονομική οντότητα κρίνει εάν θα λάβει υπόψη κάθε αβέβαιο φορολογικό
χειρισμό χωριστά ή μαζί με έναν ή περισσότερους άλλους αβέβαιους
φορολογικούς χειρισμούς με βάση το ποια προσέγγιση προβλέπει καλύτερα την
άρση της αβεβαιότητας. Κατά τον καθορισμό της προσέγγισης που προβλέπει
καλύτερα την άρση της αβεβαιότητας, η οικονομική οντότητα θα μπορούσε να
εξετάσει, για παράδειγμα, α) πώς συντάσσει τις δηλώσεις της του φόρου
εισοδήματος και τεκμηριώνει τους φορολογικούς χειρισμούς· ή β) τον τρόπο με
τον οποίο η οικονομική οντότητα αναμένει ότι η φορολογική αρχή θα προβεί
στην εξέταση και την επίλυση ζητημάτων που ενδεχομένως θα προκύψουν από την
εξέταση αυτή.
7. Εάν, κατά την εφαρμογή της παραγράφου 6, η οικονομική οντότητα συνεκτιμά
περισσότερους του ενός αβέβαιους φορολογικούς χειρισμούς, η οντότητα
ερμηνεύει τις παραπομπές σε «αβέβαιο φορολογικό χειρισμό» στην παρούσα
Διερμηνεία ως αναφερόμενες στην ομάδα αβέβαιων φορολογικών χειρισμών
λαμβανομένων υπόψη από κοινού.
Εξέταση από τις φορολογικές αρχές
8. Κατά την αξιολόγηση κατά πόσον και με ποιον τρόπο ένας αβέβαιος
φορολογικός χειρισμός επηρεάζει τον προσδιορισμό του φορολογητέου κέρδους (φορολογικής
ζημίας), τις φορολογικές βάσεις, τις αχρησιμοποίητες φορολογικές ζημίες, τις
αχρησιμοποίητες πιστώσεις φόρων και τους φορολογικούς συντελεστές, η
οικονομική οντότητα υποθέτει ότι η φορολογική αρχή θα εξετάσει τα ποσά που
έχει το δικαίωμα να εξετάσει και θα έχει πλήρη γνώση όλων των σχετικών
πληροφοριών κατά τη διενέργεια αυτής της εξέτασης.
Προσδιορισμός του φορολογητέου κέρδους (φορολογικής ζημίας), των
φορολογικών βάσεων, των αχρησιμοποίητων φορολογικών ζημιών, των
αχρησιμοποίητων πιστώσεων φόρων και των φορολογικών συντελεστών
9. Η οικονομική οντότητα εξετάζει κατά πόσο είναι πιθανό ότι μια φορολογική
αρχή θα δεχθεί έναν αβέβαιο φορολογικό χειρισμό.
10. Αν η οικονομική οντότητα καταλήξει ότι είναι πιθανόν ότι η φορολογική
αρχή θα δεχθεί έναν αβέβαιο φορολογικό χειρισμό, η οικονομική οντότητα
καθορίζει το φορολογητέο κέρδος (φορολογική ζημία), τις φορολογικές βάσεις,
τις αχρησιμοποίητες φορολογικές ζημίες, τις αχρησιμοποίητες πιστώσεις φόρων
ή τους φορολογικούς συντελεστές κατά τρόπο συναφή με τον φορολογικό χειρισμό
που χρησιμοποιείται ή πρόκειται να χρησιμοποιηθεί στις δηλώσεις φορολογίας
εισοδήματος.
11. Αν η οικονομική οντότητα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι δεν είναι πιθανό
ότι η φορολογική αρχή θα δεχθεί έναν αβέβαιο φορολογικό χειρισμό, η
οικονομική οντότητα απεικονίζει την επίδραση της αβεβαιότητας στον
προσδιορισμό του σχετικού φορολογητέου κέρδους (φορολογικής ζημίας), των
φορολογικών βάσεων, των αχρησιμοποίητων φορολογικών ζημιών, των
αχρησιμοποίητων πιστωτικών φόρων ή των φορολογικών συντελεστών. Η οικονομική
οντότητα αποτυπώνει την επίδραση της αβεβαιότητας για κάθε αβέβαιο
φορολογικό χειρισμό χρησιμοποιώντας οιαδήποτε από τις ακόλουθες μεθόδους,
αναλόγως ποια μέθοδος αναμένει η οντότητα ότι προβλέπει καλύτερα την άρση
της αβεβαιότητας:
α) το πιθανότερο ποσό - το μοναδικό πιθανότερο ποσό σε ένα φάσμα πιθανών
εκβάσεων. Το πιθανότερο ποσό είναι δυνατόν να προβλέψει καλύτερα την άρση
της αβεβαιότητας εάν τα πιθανά αποτελέσματα είναι δυαδικά ή είναι
συγκεντρωμένα σε μία τιμή.
β) η αναμενόμενη τιμή-το άθροισμα των σταθμισμένων βάσει πιθανοτήτων ποσών
σε ένα φάσμα πιθανών αποτελεσμάτων. Η αναμενόμενη τιμή είναι δυνατόν να
προβλέψει καλύτερα την άρση της αβεβαιότητας εάν υπάρχει ένα φάσμα πιθανών
αποτελεσμάτων που δεν είναι ούτε δυαδικά ούτε συγκεντρωμένα σε μία τιμή.
12. Εάν ένας αβέβαιος φορολογικός χειρισμός επηρεάζει τον τρέχοντα και τον
αναβαλλόμενο φόρο (για παράδειγμα, εάν επηρεάζει τόσο το φορολογητέο κέρδος
που χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό του τρέχοντος φόρου όσο και τις
φορολογικές βάσεις που χρησιμοποιούνται για τον προσδιορισμό του
αναβαλλόμενου φόρου), η οικονομική οντότητα θα πραγματοποιήσει συνεκτικές
κρίσεις και εκτιμήσεις τόσο για τον τρέχοντα και τον αναβαλλόμενο φόρο.
Αλλαγές σε γεγονότα και περιστάσεις
13. Μια οικονομική οντότητα επανεκτιμά κρίση ή εκτίμηση που απαιτείται από
την παρούσα Διερμηνεία εάν αλλάξουν τα γεγονότα και οι περιστάσεις επί των
οποίων βασίστηκε η κρίση ή η εκτίμηση ή ως αποτέλεσμα νέων πληροφοριών που
επηρεάζουν την κρίση ή την εκτίμηση. Για παράδειγμα, μια μεταβολή σε
γεγονότα και περιστάσεις μπορεί να αλλάξει τα συμπεράσματα της οικονομικής
οντότητας σχετικά με τη δυνατότητα αποδοχής ενός φορολογικού χειρισμού ή την
εκτίμηση της οικονομικής οντότητας για την επίδραση της αβεβαιότητας, ή και
τα δύο. Οι παράγραφοι Α1 - Α3 αναφέρουν τις οδηγίες σχετικά με αλλαγές σε
γεγονότα και περιστάσεις.
14. Μια οντότητα αποτυπώνει το αποτέλεσμα μιας μεταβολής σε γεγονότα και
περιστάσεις ή νέων στοιχείων ως μεταβολή στη λογιστική εκτίμηση σύμφωνα με
το ΔΛΠ 8 Λογιστικές Πολιτικές, Μεταβολές των Λογιστικών Εκτιμήσεων και Λάθη.
Η οικονομική οντότητα εφαρμόζει το ΔΛΠ 10 Γεγονότα μετά την Περίοδο Αναφοράς
για να διαπιστώσει αν μια αλλαγή που επέρχεται μετά την περίοδο αναφοράς
είναι γεγονός που προκαλεί ή δεν προκαλεί προσαρμογή.
Προσάρτημα Α
Οδηγίες εφαρμογής
Το παρόν προσάρτημα είναι αναπόσπαστο μέρος του ΔΠΧΑ 23 και έχει την
ίδια ισχύ με τα άλλα μέρη του ΔΠΧΑ 23.
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ (ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 13)
A1 Κατά την εφαρμογή της παραγράφου 13 της παρούσας Διερμηνείας, η
οικονομική οντότητα αξιολογεί τη συνάφεια και την επίδραση μιας μεταβολής σε
γεγονότα και περιστάσεις ή νέων στοιχείων στο πλαίσιο της ισχύουσας
φορολογικής νομοθεσίας. Για παράδειγμα, ένα συγκεκριμένο γεγονός ενδέχεται
να έχει ως αποτέλεσμα την επανεξέταση κρίσης ή εκτίμησης περί ενός
φορολογικού χειρισμού αλλά όχι περί ενός άλλου, εάν οι εν λόγω φορολογικοί
χειρισμοί υπόκεινται σε διαφορετικές φορολογικές νομοθεσίες.
A2 Παραδείγματα μεταβολών σε γεγονότα και περιστάσεις ή νέων στοιχείων που,
ανάλογα με τις περιστάσεις, μπορεί να οδηγήσουν σε επαναξιολόγηση κρίσης ή
εκτίμησης που απαιτείται από την παρούσα Διερμηνεία περιλαμβάνουν, χωρίς να
περιορίζονται σε αυτά, τα ακόλουθα:
α) έρευνες ή μέτρα από μια φορολογική αρχή. Για παράδειγμα:
i) συμφωνία ή διαφωνία της φορολογικής αρχής με τον φορολογικό χειρισμό ή
παρόμοιο φορολογικό χειρισμό που χρησιμοποιήθηκε από την οικονομική οντότητα·
ii) πληροφορίες ότι η φορολογική αρχή έχει συμφωνήσει ή διαφωνήσει με
παρόμοιο φορολογικό χειρισμό που χρησιμοποιήθηκε από άλλη οντότητα· και
iii) πληροφορίες περί του ποσού που εισπράχθηκε ή καταβλήθηκε για τον
διακανονισμό παρόμοιου φορολογικού χειρισμού.
β) αλλαγές σε κανόνες που έχουν θεσπιστεί από μια φορολογική αρχή.
γ) την εκπνοή του δικαιώματος μιας φορολογικής αρχής να εξετάσει ή να
επανεξετάσει φορολογικό χειρισμό.
A3 Η απουσία συμφωνίας ή διαφωνίας από μια φορολογική αρχή σχετικά με
φορολογικό χειρισμό, από μόνο της, δεν είναι πιθανόν να αποτελέσει αλλαγή σε
γεγονότα και περιστάσεις ή νέα στοιχεία που επηρεάζουν τις κρίσεις και
εκτιμήσεις που απαιτούνται από την παρούσα Διερμηνεία.
ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
A4 Όταν υπάρχει αβεβαιότητα ως προς τον φορολογικό χειρισμό του φόρου
εισοδήματος, η οικονομική οντότητα προσδιορίζει αν θα γνωστοποιήσει:
α) κρίσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τον προσδιορισμό φορολογητέου κέρδους
(φορολογικής ζημίας), φορολογικών βάσεων, αχρησιμοποίητων φορολογικών ζημιών,
αχρησιμοποίητων πιστώσεων φόρων και φορολογικών συντελεστών σε εφαρμογή της
παραγράφου 122 του ΔΛΠ 1 Παρουσίαση των οικονομικών καταστάσεων· και
β) στοιχεία σχετικά με τις παραδοχές και εκτιμήσεις κατά τον προσδιορισμό
φορολογητέου κέρδους (φορολογικής ζημίας), φορολογικών βάσεων,
αχρησιμοποίητων φορολογικών ζημιών, αχρησιμοποίητων πιστώσεων φόρων και
φορολογικών συντελεστών σε εφαρμογή των παραγράφων 125-129 του ΔΛΠ 1.
A5 Εάν μια οικονομική οντότητα καταλήξει ότι είναι πιθανόν ότι μια
φορολογική αρχή θα αποδεχθεί έναν αβέβαιο φορολογικό χειρισμό, η οικονομική
οντότητα καθορίζει εάν θα γνωστοποιήσει τις δυνητικές επιπτώσεις της
αβεβαιότητας ως ενδεχόμενο γεγονός φορολογικού χαρακτήρα σε εφαρμογή της
παραγράφου 88 του ΔΛΠ 12.
Προσάρτημα Β
Ημερομηνία έναρξης ισχύος και μεταβατική περίοδος
Το παρόν προσάρτημα είναι αναπόσπαστο μέρος του ΔΠΧΑ 23 και έχει την ίδια
ισχύ με τα άλλα μέρη του ΔΠΧΑ 23.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΙΣΧΥΟΣ
B1 Η οικονομική οντότητα εφαρμόζει την παρούσα Διερμηνεία για τις ετήσιες
περιόδους αναφοράς που αρχίζουν την 1η Ιανουαρίου 2019 ή μεταγενέστερα.
Επιτρέπεται η εφαρμογή για προγενέστερη περίοδο. Αν η οικονομική οντότητα
εφαρμόσει την παρούσα Διερμηνεία για προγενέστερη περίοδο, γνωστοποιεί το
γεγονός αυτό.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
B2 Στην αρχική εφαρμογή, η οικονομική οντότητα εφαρμόζει την παρούσα
Διερμηνεία είτε:
α) αναδρομικά σύμφωνα με το ΔΛΠ 8, αν αυτό είναι εφικτό χωρίς τη χρήση εκ
των υστέρων αποκτηθείσας γνώσης· ή
β) αναδρομικά, με τη σωρευτική επίδραση της αρχικής εφαρμογής της
Διερμηνείας να αναγνωρίζεται κατά την ημερομηνία αρχικής εφαρμογής. Εάν μια
οικονομική οντότητα επιλέξει την εν λόγω μεταβατική προσέγγιση, δεν
παραθέτει εκ νέου συγκριτικές πληροφορίες.
Αντιθέτως, η οικονομική οντότητα αναγνωρίζει τη σωρευτική επίδραση της
αρχικής εφαρμογής της Διερμηνείας ως προσαρμογή στο υπόλοιπο έναρξης των
κερδών εις νέον (ή άλλου στοιχείου της καθαρής θέσης, κατά περίπτωση). Η
ημερομηνία αρχικής εφαρμογής είναι η έναρξη της ετήσιας περιόδου αναφοράς
κατά την οποία η οικονομική οντότητα εφαρμόζει την παρούσα Διερμηνεία για
πρώτη φορά.
Προσάρτημα Γ
Η οικονομική οντότητα εφαρμόζει την τροποποίηση στο παρόν προσάρτημα όταν
εφαρμόζει την ΕΔΔΠΧΑ 23.
Τροποποίηση του ΔΠΧΑ 1 Πρώτη Εφαρμογή των Διεθνών Προτύπων
Χρηματοοικονομικής Αναφοράς
Προστίθεται η παράγραφος 39ΑF.
39AF Με την ΕΔΔΠΧΑ 23 Αβεβαιότητα σχετικά με τους χειρισμούς του φόρου
εισοδήματος προστίθεται η παράγραφος Ε8. Η οικονομική οντότητα εφαρμόζει την
εν λόγω τροποποίηση όταν εφαρμόζει την ΕΔΔΠΧΑ 23.
Στο προσάρτημα Ε, προστίθενται η παράγραφος E8 και ο αντίστοιχος τίτλος.
Αβεβαιότητα σχετικά με χειρισμούς του φόρου εισοδήματος
E8 Ένας υιοθετών για πρώτη φορά, του οποίου η ημερομηνία μετάβασης στα
ΔΠΧΑ είναι πριν από την 1η Ιουλίου 2017, μπορεί να επιλέξει να μην
αποτυπώσει την εφαρμογή της Διερμηνείας ΕΔΔΠΧΑ 23 Αβεβαιότητα σχετικά με
χειρισμούς του φόρου εισοδήματος σε συγκριτική πληροφόρηση στις πρώτες
οικονομικές καταστάσεις που είναι καταρτισμένες σύμφωνα με τα ΔΠΧΑ. Η
οικονομική οντότητα που προβαίνει στην επιλογή αυτή αναγνωρίζει τη σωρευτική
επίδραση της εφαρμογής του ΕΔΔΠΧΑ 23 ως προσαρμογή στο υπόλοιπο έναρξης των
κερδών εις νέον (ή άλλου στοιχείου της καθαρής θέσης, κατά περίπτωση) κατά
την έναρξη της πρώτης περιόδου αναφοράς σύμφωνα με τα ΔΠΧΑ.
23 Oct, 2018