Αριθμ. Δ11/Β/3914/1675/26-02-2018
(ΦΕΚ Β' 922/16-03-2018)
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Έχοντας υπόψη:
Α. Τις διατάξεις:
1. του ν. 1815/1988 «περί κυρώσεως του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου» (ΦΕΚ Α’250/11-11-1988) και συγκεκριμένα τις διατάξεις του άρθρου 189, όπως αντικαταστάθηκαν από το άρθρο Πέμπτο του ν. 2338/1995 (ΦΕΚ Α’ 202/14-9-1995),
2. του άρθρου 28.12 των Συμβάσεων Παραχώρησης που κυρώνονται με τα άρθρα 215 και 216 του ν. 4389/2016 (ΦΕΚ Α’94/27-05-2016) «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις»,
3. του ν.δ. 714/1970 «περί ιδρύσεως Δ/νσεως Εναέριων Μεταφορών παρά τω Υπουργείω Συγκοινωνιών και Οργανώσεως της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας» (ΦΕΚ Α’ 238/7-11-1970) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει,
4. του π.δ. 56/1989 «περί Οργανισμού της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών» (ΦΕΚ Α’28/01-02-1989), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει,
5. του π.δ. 285/1998 περί «Προσαρμογής της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας αρ. 96/67 του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων με την πρόσβαση στην αγορά υπηρεσιών εδάφους στους Αερολιμένες της Κοινότητας» (ΦΕΚ Α’207/7-9-1998),
6. του ν. 3913/2011 «περί αναδιοργάνωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α’ 18/17-2-2011), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει,
7. του ν. 4146/2013 (ΦΕΚ Α’ 90/18-04-2013) περί «Διαμόρφωσης Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις και άλλες διατάξεις»,
8. του ν. 4427/2016 (ΦΕΚ Α’ 188/08-10-2016) περί «Σύστασης Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, Αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις» όπως τροποποιήθηκε και ειδικότερα τα άρθρα 66 και 81,
9. του άρθρου 90 του Κώδικα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 «περί Κωδικοποίησης της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα». (ΦΕΚ Α’ 98/22-4-2005),
10. του από 22-6-2015 π.δ. (ΦΕΚ 441/ΥΟΔΔ/22.06.2015) περί «Αποδοχής παραίτησης του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α) του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και διορισμού νέου»,
11. του από 24-11-2015 π.δ. (ΦΕΚ 881/ΥΟΔΔ/2015) «περί αποδοχής παραίτησης του Υποδιοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α) του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων»,
12. του π.δ. 73/2015 (ΦΕΚ Α’ 116/23-09-2015) περί «Διορισμού Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών»,
13. του π.δ. 123/4-11-2016 «περί ανασύστασης και μετονομασίας του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύστασης του Υπουργείου Τουρισμού, σύστασης Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασίας Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (ΦΕΚ Α’ 208/4-11-2016)
14. του π.δ. 124/5-11-2016 «περί αποδοχής παραίτησης Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ Α’ 209/5-11-2016),
15. του π.δ. 125/5-11-2016 «περί διορισμού Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ Α’ 210/5-11-2016),
16. της υπ’αριθμ. Υ 29/8-10-2015 απόφασης του Πρωθυπουργού «περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γεώργιο Χουλιαράκη» (ΦΕΚ Β’ 2168/9-10-2015),
17. της υπ’ αριθμ. Δ11/Γ/22081/10061/30-05-1997 (ΦΕΚ B’484/11-06-1997) κοινής υπουργικής απόφασης περί «καθορισμού δικαιούχων τελών δικαιωμάτων και λοιπών επιβαρύνσεων»,
18. της υπ’ αριθμ. Δ11 /Β/13473/6173/17-05-2013 (ΦΕΚ Β’ 1328/30-05-2013) κοινής υπουργικής απόφασης περί «καθορισμού ποσών για αίτημα απαγόρευσης απογείωσης αεροσκάφους από δικαιούχους»,
19. την ανάγκη καθορισμού του ορίου οφειλών προς τους δικαιούχους προκειμένου να δύνανται να αιτηθούν την απαγόρευση απογείωσης αεροσκάφους.
β. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:
1. Καθορίζουμε τα κατώτατα όρια των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών κάθε οφειλέτη που προέρχονται από τέλη, δικαιώματα και λοιπές επιβαρύνσεις, συναφή με την αεροπλοία και την προσγείωση και χρήση των ελληνικών αεροδρομίων, όπως προσδιορίζονται στο άρθρο πέμπτο παρ. 1 του ν. 2338/1995 (ΦΕΚ Α΄ 202/1995) «περί κύρωσης της Σύμβασης ανάπτυξης του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας στα Σπάτα, ίδρυση της εταιρείας “Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.”, έγκριση περιβαλλοντικών όρων και άλλες διατάξεις», προς:
α) το Ελληνικό Δημόσιο (ΥΠΑ),
β) την εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε,» ως φορέα διαχείρισης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ),
γ) την εταιρεία «Fraport Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδος Α Α.Ε.» ως φορέα διαχείρισης περιφερειακών αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδος και Ιονίου (Ομάδα Α: Ζάκυνθος, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Κέρκυρα, Άκτιο, Κεφαλονιά, Χανιά), σύμφωνα με την από 14.12.2015 Σύμβαση Παραχώρησης που κυρώθηκε με το όρθρο 215 του ν. 4389/2016 επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 94),
δ) την εταιρεία «Fraport Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδος Β Α.Ε.» ως φορέα διαχείρισης περιφερειακών αεροδρομίων Αιγαίου (Ομάδα Β: Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος), σύμφωνα με την από 14.12.2015 Σύμβαση Παραχώρησης που κυρώθηκε με το άρθρο 216 του ν. 4389/2016 «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 94)
ε) τους Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Επίγειας Εξυπηρέτησης, πέραν των οποίων οι αρμόδιες Αερολιμενικές Αρχές όλων των Αερολιμένων της Χώρας υποχρεούνται να προβούν σε απαγόρευση απογείωσης αεροσκάφους, ως ακολούθως:
Α. Τα κατώτατα όρια οφειλών προς την ΥΠΑ:
α) από Τέλη Διαδρομής και Τέλη Προσέγγισης, κατώτατο όριο ισόποσο με ληξιπρόθεσμες οφειλές ενός μήνα ανά κατηγορία και σύμφωνα με την ενημέρωση του Eurocontrol (οργανισμός τιμολόγησης).
β) από λοιπά τέλη, δικαιώματα και λοιπές επιβαρύνσεις του άρθρου πέμπτου του ν. 2338/1995 (ΦΕΚ Α’202/ 14-9-1995) καθορίζονται στο ισόποσο των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών μιας πτήσης γιο οφειλέτες που χρεώνονται σε επιτόπια βάση ή στο ισόποσο των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών ενός μήνα για οφειλέτες που χρεώνονται σε μηνιαία βάση.
Β. Τα κατώτατα όρια οφειλών προς την εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.», ως Φορέα Διαχείρισης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) που ορίζεται δικαιούχος σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ. 2 της Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (κυρωτικός νόμος 2338/1995) πέραν των οποίων αυτός δικαιούται να ζητήσει την απαγόρευση απογείωσης αεροσκάφους, καθορίζονται στο ισόποσο των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών μιας πτήσης που προέρχονται από τέλη, δικαιώματα και λοιπές επιβαρύνσεις του άρθρου πέμπτου του ν. 2338/1995 (ΦΕΚ Α’ 202/14-9-1995).
Γ. Τα κατώτατα όρια οφειλών προς τις εταιρείες «Fraport Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδος Α Α.Ε.» και «Fraport Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδος Β Α.Ε.» που ορίζονται δικαιούχοι σύμφωνα με το άρθρο 28.12 των Συμβάσεων Παραχώρησης που κυρώθηκαν με το άρθρο 215 και 216 του ν. 4389/2016 «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 94) πέραν των οποίων δικαιούνται να ζητήσουν την απαγόρευση απογείωσης αεροσκάφους, καθορίζονται στο ισόποσο των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών μιας πτήσης που προέρχονται από τέλη, δικαιώματα και λοιπές επιβαρύνσεις του άρθρου πέμπτου του ν. 2338/1995 (ΦΕΚ Α’ 202/14-9-1995).
Δ. Τα κατώτατα όρια οφειλών προς τους Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Επίγειας Εξυπηρέτησης όπως καθορίζονται στην υπ’ αρ. Δ11/Γ/22081/10061/30-05-1997 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β’ 484/11-06-1997) ισόποσα με ληξιπρόθεσμες οφειλές:
i) από επίγεια εξυπηρέτηση μίας (1) τουλάχιστον πτήσεως, για κάθε μία εκ των κατηγοριών επίγειας εξυπηρέτησης υπ’αριθμ. 3,5,6,7,8,11, όπως αυτές περιγράφονται στο παράρτημα «Κατάλογος υπηρεσιών εδάφους» του π.δ. 285/1998 (ΦΕΚ Α’207/7-9-1998),
ii) από επίγεια εξυπηρέτηση πέντε (5) τουλάχιστον πτήσεων, για κάθε μία εκ των κατηγοριών επίγειας εξυπηρέτησης υπ’αριθμ. 1,2,4,9,10, όπως αυτές περιγράφονται στο παράρτημα «Κατάλογος υπηρεσιών εδάφους» του π.δ. 285/1998 (ΦΕΚ Α’207/7-9-1998)» εκτός εάν αυτές συνδυάζονται με μία εκ των κατηγοριών της ανωτέρω i παραγράφου.
2. Το αίτημα των φορέων που είναι δικαιούχοι για απαγόρευση απογείωσης αεροσκάφους, γίνεται με ευθύνη τους σύμφωνα με το άρθρο πέμπτο του ν. 2338/1995 (ΦΕΚ Α΄ 202/1995) και απαιτείται να είναι πλήρως τεκμηριωμένο, ήτοι να συνοδεύεται με τα αντίστοιχα παραστατικά από τα οποία προκύπτει η συνολική ληξιπρόθεσμη οφειλή.
3. Τα οικονομικά στοιχεία που στοιχειοθετούν την εν λόγω οφειλή παρέχονται αρμοδίως αντίστοιχα από τις οικονομικές υπηρεσίες της ΥΠΑ, το Κεντρικό Γραφείο Τελών Διαδρομής του Eurocontrol και τις οικονομικές υπηρεσίες των λοιπών φορέων.
4. Η αρμόδια Αερολιμενική Αρχή στην οποία υποβάλλεται το αίτημα, υποχρεούται να προβεί στην απαγόρευση απογείωσης του αεροσκάφους που εκτελεί την αμέσως επόμενη πτήση του οφειλέτη σύμφωνα με τις ισχύουσες διαδικασίες.
5. Από την ημερομηνία ισχύος της παρούσας καταργείται η υπ’ αρ. Δ11/Β/13473/6173/17-5-2013 (ΦΕΚ Β’ 1328/30-05-2013) κοινή υπουργική απόφαση.
6. Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
7. Η παρούσα να ανακοινωθεί στις αγγελίες του εγχειριδίου αεροπορικών πληροφοριών AIP Greece.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ελληνικό, 26 Φεβρουαρίου 2018
Οι Υπουργοί
Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣΠηγή: Taxheaven
26 Feb, 2018