Αριθμ. Πρωτ. οικ.: 41080 Έλεγχος προϋπολογισμών οικονομικού έτους 2018 των δήμων, των περιφερειών και των νομικών τους προσώπων

Αριθμ. Πρωτ. οικ.: 41080 Έλεγχος προϋπολογισμών οικονομικού έτους 2018 των δήμων, των περιφερειών και των νομικών τους προσώπων

Αθήνα 29 Νοεμβρίου 2017
Αριθμ. Πρωτ. οικ.: 41080

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Τ.Α. ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Τ.Α.
- Τμήμα Οικον. Διοίκησης και Προϋπολογισμού
- Τμήμα Παρακολούθησης και Επεξεργασίας Οικον. Στοιχείων Τ.Α.
Ταχ.Δ/νση: Σταδίου 27
Ταχ. Κώδ.: 101 83 ΑΘΗΝΑ

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ: 36

ΘΕΜΑ: Έλεγχος προϋπολογισμών οικονομικού έτους 2018 των δήμων, των περιφερειών και των νομικών τους προσώπων


Σχετική νομοθεσία:

α. Άρθρα 77 και 78 του ν.4172/2013 (Α' 167) και άρθρο 4 του ν.4111/2013 (Α'18 - Διορθ.σφαλμ. στο Α'33 ), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 76 του προαναφερθέντος νόμου.

β. Άρθρο 64 του ν.4270/2014 (Α' 143) «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις».

γ. Υπ' αριθμ. 25595/28.7.2017 (Β'2658) και 25596/28.07.2017 (Β'2657) αποφάσεις των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών.

δ. Υπ' αριθμ. 23976/26.7.2016 (Β'2311) και 23977/26.07.2016 (Β'2312) αποφάσεις των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Οικονομικών.

ε. Υπ' αριθμ. 23/30.11.2016 Εγκύκλιος «Έλεγχος προϋπολογισμών οικονομικού έτους 2017 των δήμων, των περιφερειών και των νομικών τους προσώπων» του Υπουργείου Εσωτερικών.

Στοχεύοντας στην υποβοήθηση των υπηρεσιών σας κατά τον έλεγχο νομιμότητας που πρόκειται να διενεργηθεί επί των προϋπολογισμών οικονομικού έτους 2018 των φορέων αρμοδιότητάς σας, κρίνουμε σκόπιμη την επισήμανση ορισμένων θεμάτων που σχετίζονται με την εφαρμογή της ανωτέρω σχετικής νομοθεσίας ή αποτέλεσαν αντικείμενο ερωτημάτων που υπεβλήθησαν στο Υπουργείο μας από τις υπηρεσίες σας ή και από ΟΤΑ και νομικά τους πρόσωπα.

Στο πλαίσιο αυτό κατά τον έλεγχο νομιμότητας που πρόκειται να ασκηθεί από τις υπηρεσίες σας πρέπει να ληφθούν υπόψη τα ακόλουθα: 

Α. ΈΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ - ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

1. Για την διαδικασία κατάρτισης, ψήφισης και υποβολής προς έλεγχο νομιμότητας του προϋπολογισμού δήμων και περιφερειών, ισχύουν όσα ρητά αναφέρονται στις διατάξεις των άρθρων 77 και 78 του ν. 4172/2013 αντίστοιχα, και τα αναφερόμενα, περί των ανωτέρω θεμάτων, στην υπ' αριθμ. 23/30.11.2016 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών.

Επιπρόσθετα, τα αναφερόμενα στις ανωτέρω διατάξεις και εγκύκλιο ισχύουν και για τον έλεγχο νομιμότητας σε συνάρτηση με τη γνώμη του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ . Κατά τον διενεργούμενο έλεγχο οι αρμόδιες αρχές, μέσω των πιστοποιημένων υπαλλήλων τους, θα λαμβάνουν τις γνώμες που εκδίδει το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ από τη σχετική ενότητα της διαδικτυακής διεύθυνσης https://aftodioikisi.ypes.gr/.

2. Για την κατάρτιση, ψήφιση και υποβολή του Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης (ΟΠΔ), που προβλέπεται στο άρθρο 4, παρ. 4 του ν.4111/2013, ισχύουν τα οριζόμενα της υπ'αριθμ. 7261/22.02.2013 Απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και όσα έχουν αναφερθεί περί του θέματος στην υπ' αριθμ. 23/30.11.2016 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών.

3. Στο πλαίσιο της ορθής εφαρμογής των οδηγιών των σχετικών ΚΥΑ σε συνδυασμό με τη λοιπή νομοθεσία που διέπει την κατάρτιση και τον έλεγχο των προϋπολογισμών των ΟΤΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών στην ιστοσελίδα του, έχει καθιερώσει την ενότητα «Συχνές Ερωτήσεις» με σκοπό να διευκολύνει το σύνολο της διαδικασίας αλλά και να αποσαφηνίσει τυχόν απορίες και εξειδικευμένα ερωτήματα των εμπλεκόμενων φορέων.

4. Κατά τον διενεργούμενο έλεγχο νομιμότητας και σε όσες περιπτώσεις απαιτείται έλεγχος των ποσών που εγγράφονται στους ΚΑΕ των προϋπολογισμών, ο υπολογισμός των οποίων βασίζεται σε συγκεκριμένη μεθοδολογία, αυτός πραγματοποιείται από την αρμόδια για την εποπτεία Αρχή σύμφωνα με τα αναφερόμενα του Παραρτήματος ΙΙΙ της υπ'αριθμ. 23/30.11.2016 εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών, στο οποίο παρατέθηκε μέρος των Συχνών Ερωτήσεων - Απαντήσεων προϋπολογισμών έτους 2016, οι οποίες ισχύουν αναλογικά και τα επόμενα έτη.

5. Τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για τον έλεγχο των εγγραφών στους προϋπολογισμούς των δήμων και των περιφερειών που πραγματοποιούνται, σύμφωνα με τις οδηγίες των υπ' αριθμ 25595/28.7.2017 και 25596/28.7.2017 ΚΥΑ, με βάση τα στοιχεία του μήνα αναφοράς και του προηγούμενου οικονομικού έτους, θα αντληθούν από τις αρμόδιες αρχές από το σύστημα αναφορών του Κόμβου Διαλειτουργικότητας του Υπουργείου Εσωτερικών.

6. Για τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου απαιτείται η υποβολή από αυτά στην αρμόδια για τον έλεγχό τους αρχή, των σχετικών Στατιστικών Δελτίων που περιλαμβάνονται στις υπ αριθμ. 25595/28.7.2017 και 25596/28.7.2017 ΚΥΑ, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν υποβληθεί οριστικά τα εν λόγω οικονομικά τους στοιχεία στις βάσεις δεδομένων του Υπουργείου Εσωτερικών.

Τα Στατιστικά Δελτία είναι μηνιαία για όσα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου έχουν ενταχθεί στον υποτομέα «ΟΤΑ S. 1313» του Μητρώου Φορέων Γενικής Κυβέρνησης (ΜΦΓΚ), την ΕΛΣΤΑΤ, και τριμηνιαία για τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που δεν έχουν ενταχθεί στο ΜΦΓΚ.

7. Τα στοιχεία των υποχρεώσεων των φορέων, σκόπιμο είναι να προέρχονται από τα οικονομικά στοιχεία των αντίστοιχων πεδίων της κατηγορίας ισολογισμού όπως αυτά υποβάλλονται στις βάσεις δεδομένων του Υπουργείου Εσωτερικών. Η αρμόδια για την εποπτεία του δήμου Αρχή δύναται, για λόγους διασταύρωσης, να αιτείται τα σχετικά οικονομικά στοιχεία από την Διεύθυνση Οικονομικών Τ.Α. του Υπουργείου μας.

8. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί από την εποπτεύουσα αρχή η νομιμότητα του ψηφισθέντος προϋπολογισμού, έστω και αν στη σχετική εγκριτική απόφαση διατυπώνονται ειδικότερες παρατηρήσεις ως προς τις επιμέρους εγγραφές του, αυτός (προϋπολογισμός) θεωρείται, ως προς τις λοιπές εγγραφές του, οριστικά εγκεκριμένος και καθίσταται άμεσα εκτελεστός, οι δε δαπάνες νομίμως εντέλλονται σε βάρος των εγγεγραμμένων και ελεγχθέντων ως νόμιμων πιστώσεων του προϋπολογισμού αυτού (Ελ. Συνέδριο Κλιμ. Τμ. 7 Πράξη 97/2014).

9. Προς υποβοήθηση του ελέγχου νομιμότητας, υπενθυμίζεται, ότι τυχόν ερωτήματά σας αναφορικά με τον έλεγχο των προϋπολογισμών μπορείτε να αποστέλλετε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο prota@ypes.gr.

B. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΔΗΜΩΝ 1. ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ

1.1. Οι πιστώσεις που εγγράφονται στους οικείους προϋπολογισμούς των δήμων, ως έσοδα από επιχορηγήσεις του τακτικού προϋπολογισμού και ειδικότερα στις κατηγορίες:

α. έσοδα από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους για την κάλυψη γενικών αναγκών
β. κάλυψη λειτουργικών δαπανών των σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης καθώς και του σχολικού τροχονόμου
γ. κάλυψη δαπανών των προνοιακών επιδομάτων
δ. κάλυψη δαπανών που αφορούν σε μισθώματα ακινήτων
ε. έσοδα από το Φόρο Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων (αφορά στους δήμους του Ν. Δωδεκανήσου)
στ. κάλυψη δαπανών που αφορούν στο Εθνικό ίδρυμα Νεότητας
ζ. έσοδα από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους για την κάλυψη επενδυτικών δαπανών των δήμων (πρώην Σ.Α.Τ.Α.)
η. κάλυψη δαπανών επισκευών και συντηρήσεων σχολικών κτιρίων καθώς και αντισταθμιστικών οφελών
θ. κάλυψη δαπανών που αφορούν στην πυροπροστασία
ι. κάλυψη δαπανών λειτουργίας εργοστασίων αφαλάτωσης ύδατος
ια. κάλυψη δαπάνης για τη σίτιση μαθητών μουσικών και καλλιτεχνικών γυμνασίων και λυκείων υπολογίζονται με τον τρόπο και τις αναγωγές στους μήνες και τα έτη που ορίζονται ρητά στην υπ' αριθμ. 23976/2016 (Β' 2311) όμοια Κ.Υ.Α και όχι με αναγωγές σε επόμενα έτη.

- Διαφορές που θα προκύψουν για κάθε δήμο από τις κατανομές του έτους 2018 για τις ανωτέρω περιπτώσεις από οποιαδήποτε αιτία, θα πρέπει να εγγραφούν στον προϋπολογισμό του με αναμόρφωση, η οποία πρέπει να πραγματοποιηθεί αμέσως μετά τη γνωστοποίηση σε αυτόν των νέων δεδομένων.

- Προς υποβοήθηση του ελέγχου νομιμότητας που ασκείται επί των αποφάσεων ψήφισης των προϋπολογισμών των δήμων, μετά τη δημοσίευση της παρούσας θα αποσταλούν από το Υπουργείο Εσωτερικών στις αρμόδιες για τον ανωτέρω έλεγχο αρχές, για κάθε δήμο χωρικής αρμοδιότητάς τους, αναλυτικοί πίνακες με τα ποσά ανά είδος επιχορήγησης των περιπτώσεων 1.α. έως 1.ια., που πρέπει να έχουν εγγραφεί στους προϋπολογισμούς τους σύμφωνα με τις ανωτέρω οδηγίες.

1.2. Στους Κ.Α.Ε 0715 «Τέλος διαφήμισης της κατηγορίας Δ' του άρθρου 15 του ΒΔ 24/9-20/10/1958 (άρθρο 9 Ν 2880/2001)» και Κ.Α.Ε. 0512 «Φόρος ζύθου (άρθρο 9 ΝΔ 703/70, άρθρο 12 Ν 1080/80)», επί του παρόντος δεν θα εγγραφούν πιστώσεις.

1.3. Με αφορμή την Συχνή Ερώτηση 2, η οποία βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών και προς περαιτέρω διευκρίνιση των αναφερόμενων σε αυτή, σημειώνεται ότι στον Κ.Α.Ε. 0441 «Τέλος ακίνητης περιουσίας (άρθρο 24 Ν 2130/93)», θα υπάρχει εγγεγραμμένη πίστωση μόνο κατά το ποσό που αποδίδεται στο δήμο από τις εισπράξεις της ΔΕΗ.

2. ΈΣΟΔΑ ΑΠΟ ΔΑΝΕΙΑ

Στον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2018, δύναται να εμφανίζονται εγγραφές εσόδων από δάνεια μόνο υπό την προϋπόθεση ύπαρξης εγκριτικής, για τη δανειοδότηση του φορέα, απόφασης του αρμόδιου οργάνου του πιστωτικού ιδρύματος ή του χρηματοπιστωτικού οργανισμού, καθώς και απόφασης του δανειοδοτούμενου φορέα, περί αποδοχής των όρων του δανείου.

3. ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΠΟΕ

Για τις πληρωμές υποχρεώσεων ΠΟΕ ισχύει ότι στον ΚΑΕ 81 ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΠΟΕ εγγράφεται το σύνολο των απλήρωτων υποχρεώσεων όπως αυτές προκύπτουν από το ισοζύγιο της Γενικής Λογιστικής (π.δ 315/99) της 31.12.2017, σύμφωνα με την σχετική μεθοδολογία, με εξαίρεση τις υποχρεώσεις για τις οποίες πληρούνται οι προϋποθέσεις παραγραφής και έχουν δρομολογηθεί οι σχετικές διαδικασίες. Στις περιπτώσεις υποχρεώσεων που έχουν ενταχθεί σε καθεστώς ρύθμισης για αποπληρωμή σε περισσότερα του ενός έτη, στον προϋπολογισμό 2018 εγγράφεται το συνολικό ποσό που πρέπει να καταβληθεί εντός του έτους, όπως αυτό προκύπτει από τη σχετική πράξη πολυετούς ανάληψης υποχρεώσεων» και όχι τα εκ παραδρομής αναφερόμενα στην παρ.1 περίπτ. Δ του άρθρου 4 της υπ'αριθμ. 25595/28.07.2017 ΚΥΑ.

Γ. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΝΠΔΔ ΔΗΜΩΝ

Για τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των Δήμων και αναφορικά με τον υπολογισμό της Ομάδας Εσόδων Ι του προϋπολογισμού αυτών θεωρούνται αποδεκτές δυο ενδεχόμενες παρεκκλίσεις, οι οποίες οφείλονται και δικαιολογούνται σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα: α) στην παρ. 9 του άρθρου 1 της υπ'αριθμ. 25595/28.07.2017 ΚΥΑ, η οποία ορίζει ότι για την κατάρτιση προϋπολογισμού των ΝΠΔΔ, ως τακτική επιχορήγηση από τον οικείο δήμο εγγράφεται κατ' ελάχιστο το ποσό που προκύπτει από τη συστατική πράξη αυτών και σε περίπτωση που αυτή δεν αναφέρει ποσό ή δεν είναι επικαιροποιημένη ως προς το ύψος του ποσού που είναι απαραίτητο για τη λειτουργία του νομικού προσώπου, τότε εγγράφεται το ποσό που είναι εγγεγραμμένο στον προϋπολογισμό του δήμου το προηγούμενο οικονομικό έτος (δηλ. το 2017) και β) Παρατήρηση 2 της παρ. Β1 του άρθρου 3 της υπ' αριθμ. 26945/31.07.2015 ΚΥΑ, η οποία ισχύει και για τον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2018, δεδομένου ότι ο υπολογισμός του συνολικού αθροίσματος της ΟΜΑΔΑΣ ΕΣΟΔΩΝ Ι, λαμβάνει υπόψη της τα αποτελέσματα εκτέλεσης των ετών 2016 και 2017.

Δ. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ

1. ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

Κατά την κατάρτιση του προϋπολογισμού εγγράφεται κάθε φορά στο σκέλος των εσόδων το σύνολο των αποδόσεων που απορρέουν από ΚΑΠ ή από άλλου είδους πόρους, ανεξαρτήτως τυχόν κρατήσεων, κατασχέσεων, συμψηφισμού οφειλών ή απευθείας παρακράτησης από χρηματοπιστωτικό ίδρυμα των τοκοχρεωλυτικών δόσεων για συνομολογηθέν δάνειο. Οι ανωτέρω μειώσεις καταγράφονται ως πληρωμή εξόδων σε βάρος των Κ.Α Εξόδων που αφορούν.

2. ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ

2.1.. Οι πιστώσεις που εγγράφονται στους οικείους προϋπολογισμούς των Περιφερειών, ως έσοδα από επιχορηγήσεις του τακτικού προϋπολογισμού και ειδικότερα στις κατηγορίες:

α. κάλυψη λειτουργικών δαπανών συμπεριλαμβανομένων και αυτών για την καταβολή αντιμισθίας στα αιρετά όργανα καθώς και για τη μισθοδοσία του προσωπικού των Περιφερειών

β. κάλυψη επενδυτικών δαπανών και δαπανών βελτίωσης, συντήρησης και αποκατάστασης του οδικού δικτύου

γ. κάλυψη δαπανών του διατροφικού επιδόματος

δ. κάλυψη δαπανών για το Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Έλεγχου υπολογίζονται με τον ίδιο τρόπο που υπολογίστηκαν κατά το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τις οδηγίες της υπ' αριθμ. 23977/2016 (Β' 2312) ΚΥΑ και όχι με αναγωγές σε επόμενα έτη

2.2. Οι πιστώσεις που εγγράφονται στους οικείους προϋπολογισμούς των Περιφερειών, ως έσοδα από επιχορηγήσεις του τακτικού προϋπολογισμού και ειδικότερα στις κατηγορίες:

ε. κάλυψη δαπάνης μεταφοράς μαθητών

στ. κάλυψη δαπανών δακοκτονίας πρέπει να είναι ίσες σύμφωνα με τα ποσά του κάτωθι πίνακα

 

A/A Περιφέρεια Αποδόσεις για κάλυψη δαπανών μεταφοράς μαθητών Αποδόσεις για κάλυψη δαπανών δακοκτονίας
1 ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ 10.675.960,00 193.000,00
2 ΑΤΤΙΚΗΣ 19.616.030,00 365.000,00
3 ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ 4.570.110,00 1.988.000,00
4 ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 15.882.350,00 1.250.000,00
5 ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 7.771.010,00 0,00
6 ΗΠΕΙΡΟΥ 7.774.020,00 272.000,00
7 ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 13.194.070,00 1.187.000,00
8 ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ 6.250.630,00 530.000,00
9 ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 26.399.980,00 255.000,00
10 ΚΡΗΤΗΣ 19.069.220,00 7.093.000,00
11 ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ 5.263.470,00 345.000,00
12 ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ 15.429.100,00 4.155.000,00
13 ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 10.289.880,00 1.950.000,00
ΣΥΝΟΛΟ   162.185.830,00 583.000,00



2.3. Κάθε εγγραφή πίστωσης που αφορά σε μεταβιβαστική πληρωμή από άλλη πηγή χρηματοδότησης πλην των ΚΑΠ πρέπει να τεκμηριώνεται πλήρως, τόσο κατά την κατάρτιση του προϋπολογισμού όσο και για τις αναμορφώσεις αυτού. Κάθε τέτοια εγγραφή θεωρείται νόμιμη κατά τον έλεγχο της απόφασης του προϋπολογισμού όταν έχει συνυποβληθεί η αντίστοιχη απόφαση- πράξη του Υπουργείου, με αναφορά του ΑΔΑ ανάρτησής της στο πρόγραμμα «Διαύγεια». Η αρμόδια για την εποπτεία της περιφέρειας αρχή δύναται να αιτείται την ηλεκτρονική υποβολή της σχετικής πράξης, ως στοιχείο αιτιολόγησης της εγγραφής. Συνεπώς κατά την κατάρτιση του προϋπολογισμού εγγράφονται πιστώσεις για τις οποίες ήδη έχει εκδοθεί σχετική πράξη, διαφορετικά οι εν λόγω εγγραφές προκύπτουν από αναμόρφωση.

3. ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΔΑΝΕΙΑ

Στον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2018, δύναται να εμφανίζονται εγγραφές εσόδων από δάνεια μόνο υπό την προϋπόθεση ύπαρξης εγκριτικής, για τη δανειοδότηση του φορέα, απόφασης του αρμόδιου οργάνου του πιστωτικού ιδρύματος ή του χρηματοπιστωτικού οργανισμού, καθώς και απόφασης του δανειοδοτούμενου φορέα, περί αποδοχής των όρων του δανείου.

Ε. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ

Μετά τη λήξη της χρήσης 2017 και το αργότερο εντός του 1ου διμήνου του 2018, οι δήμοι, οι περιφέρειες και τα νομικά πρόσωπα υποχρεούνται να επανελέγξουν τις παραδοχές με βάση τις οποίες κατήρτισαν τον προϋπολογισμό του 2018 και να προχωρήσουν σε αναμόρφωσή του, λαμβάνοντας υπόψη τα πραγματικά οικονομικά αποτελέσματα και μεγέθη τους, όπως αυτά θα έχουν διαμορφωθεί την 31.12.2017, προκειμένου αυτός να καταστεί ρεαλιστικός.

ΣΤ. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΠΔ

Ενόψει λειτουργίας νέας διαδικτυακής εφαρμογής του Υπουργείου Εσωτερικών, στην οποία θα λαμβάνει χώρα πλέον η ενημέρωση για την πορεία ελέγχου νομιμότητας των Προϋπολογισμών και των ΟΠΔ των φορέων απευθείας από τις αρμόδιες για τον έλεγχο Αρχές, και προκειμένου να πιστοποιηθούν από το Υπουργείο μας οι ανά Αποκεντρωμένη Διοίκηση χρήστες αυτής, παρακαλείστε όπως, εντός μιας εβδομάδας από τη λήψη της παρούσας, να αποστείλετε τα στοιχεία των υπαλλήλων, οι οποίοι θα είναι υπεύθυνοι για την είσοδο στην πλατφόρμα για τη σχετική ενημέρωση. Τα αναφερόμενα στοιχεία που θα πρέπει να υποβάλλετε είναι: συνολικός αριθμός ατόμων, ονοματεπώνυμο χρήστη, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τηλέφωνο.

Τα ανωτέρω στοιχεία θα αποσταλούν συγκεντρωτικά από τις έδρες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο oikonomika.ota1@ypes.gr σημειώνοντας στο θέμα του σχετικού μηνύματος ως τίτλο «Αποκεντρωμένη Διοίκηση Στοιχεία Χρηστών Εφαρμογής
Παρακολούθησης Πορείας Ελέγχου Νομιμότητας Π/Υ και ΟΠΔ». Διευκρινίζεται ότι ως χρήστες μπορούν να οριστούν και υπάλληλοι εκτός του προσωπικού της έδρας.

Για όλα τα ζητήματα που αφορούν την εγγραφή των χρηστών στην εφαρμογή, τη λειτουργία και τη χρήση της, θα ακολουθήσει σχετική ενημέρωση των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Χώρας από το Υπουργείο Εσωτερικών.

Παραμένοντας στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση και πληροφορία, σας ενημερώνουμε ότι ειδικότερα για θέματα που αφορούν στο Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης (κατάρτιση, υποβολή, πίνακες στοχοθεσίας, υπόχρεοι φορείς κτλ) μπορείτε να απευθύνεστε στους κ. κ. Ζλάτη (213136 4821) και Καρύδα (213136 4809), για θέματα που αφορούν σε οικονομικά στοιχεία της βάσης δεδομένων του Υπουργείου Εσωτερικών (ποσά, υπολογισμοί κατηγοριών, επιβεβαίωση στοιχείων) στους κ.κ. Προβατάρη (213136 4802), Τρυποσκούφη (213136 4009) και Χιώτη (213136 4815), ενώ για λοιπά θέματα υπεύθυνοι ενημέρωσης είναι οι κ.κ. Μαμούρη (213136 4818), Ντονά (213136 4836), Παπανικολοπούλου (213136 4801), Στεφανάκης (213136 4006).


Ο Γενικός Γραμματέας
Κ. Πουλάκης
 

Πηγή: Taxheaven