ΔΑΕΦΚ-ΚΕ/οικ. 1720/Α32 Διαδικασία χορήγησης επιδόματος προς πληγέντα φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις από τις φυσικές καταστροφές των μηνών Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2017, σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 4501/2017.

ΔΑΕΦΚ-ΚΕ/οικ. 1720/Α32 Διαδικασία χορήγησης επιδόματος προς πληγέντα φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις από τις φυσικές καταστροφές των μηνών Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2017, σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 4501/2017.


Αριθ. ΔΑΕΦΚ-ΚΕ/οικ. 1720/Α32

Διαδικασία χορήγησης επιδόματος προς πληγέντα φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις από τις φυσικές καταστροφές των μηνών Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2017, σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 4501/2017.


(ΦΕΚ Β’ 4155/28.11.2017)

ΔΑΕΦΚ-ΚΕ/οικ. 1720/Α32/28-11-2017


ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 1190/1981 (Α΄ 203)
«Περί κυρώσεως της από 26.3.1981 Πράξεως Νομοθετικού Περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας "περί αποκαταστάσεως ζημιών εκ των σεισμών 1981" και ρυθμίσεως ετέρων συναφών θεμάτων».
2. Το άρθρο 10 του ν. 2576/1998 (Α΄ 25) «Βελτίωση των διαδικασιών για την ανάθεση της κατασκευής των δημοσίων έργων και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 84 του ν. 4313/2014 (Α΄ 261) και ισχύει.
3. To ν. 3469/2006 (Α΄ 131) «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις».
4. Το ν. 3861/2010 (Α΄ 112) «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο Διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις».
5. Τις διατάξεις των άρθρων 20, 23, 77, 79 και 80 του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» ( Α΄ 143), όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4337/2015 (Α΄ 129), και ισχύει.
6. Τις διατάξεις άρθρου 4 του ν. 4501/2017 (Α΄ 178)
«Διανομή Κοινωνικού Μερίσματος και άλλες διατάξεις».
7. Τις διατάξεις του π.δ/τος 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες» (Α΄ 145).
8. Τις διατάξεις του π.δ/τος 111/2014 (Α΄ 178) «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών».
9. Το άρθρο 3 του π.δ/τος 70/2015 (Α΄ 114) που αφορά στην ανασύσταση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
10. Το άρθρο 4 του π.δ/τος 123/2016 (Α΄ 208) που αφορά στη μετονομασία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
11. Το π.δ. 125/2016 (Α΄ 210) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
12. Το π.δ. 123/2017 (Α΄ 151) «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».
13. Την αριθ. ΔΑΕΦΚ-ΚΕ/854/Α325/14.11.2017 απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών με θέμα «Οριοθέτηση περιοχών και χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια α) από τις πλημμύρες της 26ης Ιανουαρίου 2015 σε περιοχές του Δήμου Χίου της Περιφερειακής Ενότητας Χίου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, β) από τις πλημμύρες της 28ης και 29ης Νοεμβρίου 2016 σε περιοχές του Δήμου Λέσβου της Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και γ) από τις πλημμύρες της 25ης και 26ης Σεπτεμβρίου 2017 σε περιοχές του Δήμου Σαμοθράκης της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης». 14. Την Δ16α/04/773/29.11.1990 (Β΄ 746) κοινή απόφαση Υπουργού Προεδρίας Κυβερνήσεως και Αν. Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., «Εξαίρεση διοικητικών πράξεων ή εγγράφων
από τον κανόνα των τριών υπογραφών».
15. Την υπ’ αριθ. 50148/542/24.06.1992 (Β΄ 420) κοινή απόφαση των Υπουργών Εθν. Οικονομίας, Οικονομικών και Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας και Εμπορίου
«Περιστολή δαπανών Δημοσίου Τομέα».
16. Την υπ΄ αριθ. Υ29/2015 (Β΄2168) του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γεώργιο Χουλιαράκη».
17. Το υπ΄ αριθ. οικ.84660/4032/27.11.2017 αίτημα του Γεν. Γραμματέα ΥΠ.Υ.ΜΕ. εγγραφής πίστωσης στον ΚΑΕ-2757 «Οικονομικές ενισχύσεις πυροπαθών, σεισμοπλήκτων, πλημμυροπαθών κ.λπ.»
18. Το υπ’ αριθ. ΔΝΣα/οικ 84880/ΦΝ 456Ε/28.11.2017 έγγραφο της Διεύθυνσης Νομοθετικού Συντονισμού.
19. Την υπ΄ αριθ. οικ 835/20.11.2017 Εισηγητική Έκθεση Δημοσιονομικών Επιπτώσεων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας ΥΠ.Υ.ΜΕ. του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
20. Τις αυτοψίες που διενεργούν Μηχανικοί της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε. στις πληγείσες περιοχές α) του Δήμου Σαμοθράκης της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, από τις πλημμύρες της 25ης και 26ης Σεπτεμβρίου 2017, β) του Δήμου Σύμης της Περιφερειακής Ενότητας Ρόδου, από την πλημμύρα της 13ης Νοεμβρίου 2017 γ) των Δήμων Αγιάς και Τεμπών της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας, από τις πλημμύρες 15ης-17ης Νοεμβρίου 2017 δ) των Δήμων Τρικαίων, Καλαμπάκας, Φαρκαδόνας και Πύλης της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων από τις πλημμύρες 16ης Νοεμβρίου 2017 ε) του Δήμου Κατερίνης της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, από τις πλημμύρες 16ης και 17ης Νοεμβρίου 2017 στ) των Δήμων Πλατανιά, Αποκορώνου και Χανίων της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, από τις πλημμύρες της 11ης Φεβρουαρίου 2017 και της 26ης Οκτωβρίου 2017, ζ) του Δήμου Κέρκυρας της Περιφερειακής Ενότητας Κέρκυρας από τις πλημμύρες 11ης Νοεμβρίου 2017 η) των πληγέντων Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής από την πλημμύρα της 15ης Νοεμβρίου 2017, καθώς και τις αυτοψίες που διενεργούν επιτροπές της Περιφέρειας.
21. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ/τος 63/2005 (Α΄ 98) και το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης προκαλείται σε βάρος των πιστώσεων του αποθεματικού του κρατικού προϋπολογισμού, δαπάνη ύψους € 30.000.000,00 για την χορήγηση επιδόματος βάσει του ν. 4501/2017 (Α΄ 178) για κατοικίες και επιχειρήσεις.


Και επειδή
- Οι φυσικές καταστροφές του Νοεμβρίου 2017 είχαν ως αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινων ζωών
- προκλήθηκαν σημαντικές και εκτεταμένες καταστροφές από τα συμβάντα των μηνών Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2017 σε διάφορες περιοχές της χώρας.
- η ανάκαμψη και αποκατάσταση της κοινωνικής και επαγγελματικής ζωής των περιοχών που έχουν πληγεί πρέπει να είναι σύντομη.
- Σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 4501/2017 (Α΄ 178) χορηγείται επίδομα προς πληγέντα φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις από τις φυσικές καταστροφές των μηνών Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2017 στους Δήμους Σαμοθράκης, Σύμης, Αγιάς Λάρισας, Τεμπών Λάρισας, Τρικαίων, Καλαμπάκας Τρικάλων, Φαρκαδόνας Τρικάλων, Πύλης Τρικάλων, Κατερίνης, Χανίων, Πλατανιά Χανίων, Αποκορώνου Χανίων, Κέρκυρας και στους πληγέντες Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής, το οποίο ανέρχεται στο ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ ανά κατοικία και οκτώ χιλιάδων (8.000) ευρώ ανά επιχείρηση, αποφασίζουμε:


Τον καθορισμό της διαδικασίας χορήγησης επιδόματος, ως εφάπαξ ενίσχυση, προς πληγέντα φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις από τις φυσικές καταστροφές των μηνών Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2017 και ειδικότερα από α) τις πλημμύρες της 25ης και 26ης Σεπτεμβρίου 2017 στο Δήμο Σαμοθράκης της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, β) την πλημμύρα της 13ης Νοεμβρίου 2017 στο Δήμο Σύμης της Περιφερειακής Ενότητας Ρόδου γ) τις πλημμύρες 15ης -17ης Νοεμβρίου 2017 στους Δήμους Αγιάς και Τεμπών της Περιφερεια κής Ενότητας Λάρισας δ) τις πλημμύρες 16ης Νοεμβρίου 2017 στους Δήμους Τρικαίων, Καλαμπάκας, Φαρκαδόνας και Πύλης της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων ε) τις πλημμύρες 16ης και 17ης Νοεμβρίου 2017 στο Δήμο Κατερίνης της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας στ) τις πλημμύρες της 11ης Φεβρουαρίου 2017 και της 26ης Οκτωβρίου 2017 στους Δήμους Πλατανιά, Αποκορώνου και Χανίων της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων ζ) τις πλημμύρες 11ης Νοεμβρίου 2017 στο Δήμο Κέρκυρας της Περιφερειακής Ενότητας Κέρκυρας η) την πλημμύρα της 15ης Νοεμβρίου 2017 στους πληγέντες Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής, βάσει των διατάξεων του άρθρου 4 του ν. 4501/2017 (Α΄ 178).


Α. ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ
Ορίζεται προθεσμία τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση σε Φ.Ε.Κ. της παρούσας απόφασης για την υποβολή, από τους ενδιαφερόμενους, αίτησης στη Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Κεντρικής Ελλάδος (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.) συνοδευόμενης με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που αναφέρονται στο κεφάλαιο Γ της παρούσας 

«ΤΡΟΠΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ».
Η ανωτέρω προθεσμία μπορεί να παραταθεί με απόφαση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.
Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται σταδιακά (εφόσον έχουν διενεργηθεί αυτοψίες και έχουν καταγραφεί οι βλάβες) ανά πληγείσα περιοχή, σύμφωνα με τα αρχικά του επωνύμου των δικαιούχων και μετά από σχετική ανακοίνωση προγράμματος από τη Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.

Β. ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ

1. Απαραίτητη προϋπόθεση για να χορηγηθεί το επίδομα είναι να έχει διενεργηθεί αυτοψία στην πληγείσα ιδιοκτησία.

2. Το επίδομα δικαιούνται:
α) οι ένοικοι κατοικιών είτε αυτοί είναι ιδιοκτήτες (με πλήρη ή ψιλή κυριότητα), είτε είναι επικαρπωτές, ή ενοικιαστές ή ένοικοι με δωρεάν παραχώρηση, των οποίων οι χώροι της κατοικίας στην οποία διέμεναν την ημέρα του συμβάντος, συμπεριλαμβανομένων των αποθηκών που εξυπηρετούν την κατοικία, πλημμύρισαν και καταστράφηκε η κινητή περιουσία τους,
β) οι επιχειρήσεις (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) που έχουν πληγεί από τις προαναφερόμενες πλημμύρες με την προϋπόθεση ότι η κατοικία ήταν σε χρήση την ημέρα του συμβάντος και η επιχείρηση σε λειτουργία.

3. Η αίτηση (έντυπο της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.) υποβάλλεται από τον ένοικο (ιδιόκτητη ή ενοικιαστή ή ένοικο με δωρεάν παραχώρηση) στην περίπτωση της κατοικίας και από τον ιδιοκτήτη ή τον νόμιμο ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο της επιχείρησης, ανάλογα με τη νομική υπόσταση της επιχείρησης. Τα στοιχεία της ταυτότητας που αναφέρονται στην αίτηση, όταν πρόκειται για Έλληνες πολίτες, αποδεικνύονται από το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή τη σχετική προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας Αρχής ή το διαβατήριο ή την άδεια οδήγησης ή το ατομικό βιβλιάριο υγείας. Η ταυτότητα των αλλοδαπών αποδεικνύεται με φωτοαντίγραφο διαβατηρίου.

4. Η αίτηση απευθύνεται στη Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε. και υποβάλλεται είτε αυτοπροσώπως ή με εξουσιοδοτημένο άτομο (σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ν. 2690/1999, όπως ισχύει), στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.), ή σε γραφείο της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε. που λειτουργεί για το σκοπό αυτό στους Δήμους.

5. Οι ιδιοκτήτες δικαιούνται επίδομα τόσο για την κύρια όσο και για τις δευτερεύουσες κατοικίες που χρησιμοποιούν.

6. Οι πληγείσες επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν την έδρα τους ή να ασκούν νόμιμα τη δραστηριότητά τους στην πληγείσα περιοχή.

7. Με απόφαση της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε. θα καθορίζεται ο δικαιούχος και θα εγκρίνεται το ποσό του επιδόματος το οποίο έχει οριστεί σε € 5.000 ανά κατοικία και € 8.000 ανά επιχείρηση.

8. Το ποσό θα καταβάλλεται στον δικαιούχο από τη Δ/νση Οικονομικής Διαχείρισης του ΥΠ.Υ.ΜΕ. με την έκδοση τακτικού χρηματικού εντάλματος σε τραπεζικό λογαριασμό ο οποίος γνωστοποιείται στην Υπηρεσία.

9. Στην περίπτωση περισσοτέρων του ενός δικαιούχων του επιδόματος για μία κατοικία (π.χ. συνιδιοκτήτες που διαμένουν στην πληγείσα κατοικία) το ποσό των € 5.000 ισομοιράζεται στους δικαιούχους. Η αίτηση υποβάλλεται από όλους και συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά, που αναφέρονται παρακάτω, όλων των αιτούντων. Σε διαφορετική περίπτωση χορηγείται το μερίδιο του επιδόματος μόνο στον αιτούντα.

10. Οι ιδιοκτήτες κενών (κατά τη φορολογική δήλωση), εγκαταλελειμμένων ή ημιτελών κατοικιών ή επαγγελματικών χώρων, δεν δικαιούνται επιδόματος.

11. Η εκτίμηση ότι έχει πληγεί η κατοικία ή η επιχείρηση θα βασιστεί στις αυτοψίες που διενεργήθηκαν από Μηχανικούς της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.Κ.Ε. και της Γ.Γ.Υ. (απογραφικό δελτίο ή έκθεση αυτοψίας) και στις εκθέσεις αυτοψιών υπαλλήλων των Περιφερειών ή των Δήμων.

12. Εάν η υπηρεσία κρίνει απαραίτητο, μπορεί να ζητήσει εγγράφως επιπλέον στοιχεία για την εξέταση της αίτησης χορήγησης του επιδόματος. Υπάλληλοι της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε. δύναται να διενεργούν αυτοψία για την εξακρίβωση ή επιβεβαίωση απαιτούμενων στοιχείων για τη χορήγηση του επιδόματος.

Γ. ΤΡΟΠΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ

I. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα συνοδεύουν την αίτηση είναι τα παρακάτω:
1. Για τους αιτούντες Έλληνες πολίτες φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας ή σχετικής προσωρινής βεβαίωσης της αρμόδιας Αρχής και για τους αλλοδαπούς φωτοαντίγραφο διαβατηρίου και φωτοαντίγραφο άδειας παραμονής.

2. Φωτογραφίες όψεων του πληγέντος κτιρίου και του εσωτερικού της κατοικίας που έχει πληγεί, οι οποίες θα φέρουν το όνομα και την υπογραφή του/της ιδιοκτήτη/τριας ή του/της ενοικιαστή/-τριας. Οι φωτογραφίες θα πρέπει να απεικονίζουν όσο το δυνατό καλύτερα την κατάσταση της κατοικίας μετά την πλημμύρα.

3. Φωτοαντίγραφο πρόσφατου λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης, τηλεφώνου κ.λπ. για την ταυτοποίηση της διεύθυνσης της πληγείσας κατοικίας.
4. Υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος (με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής) στην οποία θα δηλώνεται ότι:
- Διαμένω, ως ιδιοκτήτης /ενοικιαστής/με δωρεάν παραχώρηση (διαγράφεται ότι δεν ισχύει) στην κατοικία που βρίσκεται στον ………………………….. (ισόγειο/όροφο/υπόγειο) του κτιρίου επί της οδού (ή θέση)
………………………………………............ αρ. ……….. στην Τοπική /Δημοτική Κοινότητα ………………… του Δήμου ………………………… της Περιφερειακής Ενότητας ……………………….. και έχει πληγεί από τις πλημμύρες της …………………………… το/ο
…………………………….. (ισόγειο/υπόγειο/όροφος). Τα ανωτέρω προκύπτουν και από τη φορολογική δή-
λωση (Ε1)
• Μαζί μου στην πληγείσα κατοικία διαμένει και ο/η…….…....................….(Ονοματεπώνυμοσυνοικούντος)
…………………………………………………………. (Α.Φ.Μ.) ο/η οποίος/-α έχει εμπράγματο δικαίωμα επί του ακινήτου (επικαρπωτής, συνιδιοκτήτης κ.λπ.)
• Συναινώ / δεν συναινώ (διαγράφεται ότι δεν δηλώνεται) να δοθούν από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στη Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε., οποιαδήποτε στοιχεία απαιτηθούν προκειμένου να μου χορηγηθεί το επίδομα βάσει του άρθρου 4 του ν. 4501/2017 (Α΄ 178).
• Ο λογαριασμός στον οποίο επιθυμώ να κατατεθεί το επίδομα είναι ο λογαριασμός που τηρώ στην
............................................(Τράπεζα) με IBAN.............................
.............................................................................................................,
φωτοτυπία του οποίου σας προσκομίζω με την αίτησή μου. Ο Α.Φ.Μ. μου είναι: ......................................................................

5. Προαιρετικά σε όλες τις περιπτώσεις αλλά και υποχρεωτικά στην περίπτωση που δεν συναινεί ο/η αιτών/ούσα για τη λήψη στοιχείων από την Α.Α.Δ.Ε. υποβάλλονται:
Τα έντυπα Ε1 του φορολογικού έτους 2016 (για εισοδήματα που αποκτήθηκαν από 01.01.2016 έως και 31.12.2016), Ε2 του φορολογικού έτους 2016 και πράξη προσδιορισμού φόρου ΕΝ.Φ.Ι.Α. 2017 ή εκτύπωση περιουσιακής κατάστασης 2018 για περιπτώσεις ακινήτων που αποκτήθηκαν το 2017, τόσο του αιτούντος όσο και των ατόμων που συνοικούν μαζί του, εφόσον υποχρεούνται από το νόμο στην υποβολή φορολογικής δήλωσης και τα οποία έχουν εμπράγματο δικαίωμα επί του ακινήτου. Οι ανωτέρω εκτυπώσεις θα συνοδεύονται από υπεύθυνη δήλωση (με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής) στην οποία θα δηλώνεται ότι δεν υπάρχει μεταβολή.

II. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα συνοδεύουν την αίτηση είναι τα παρακάτω:
1. Για τους αιτούντες Έλληνες πολίτες φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας ή σχετικής προσωρινής βεβαίωσης της αρμόδιας Αρχής και για τους αλλοδαπούς φωτοαντίγραφο διαβατηρίου και φωτοαντίγραφο άδειας παραμονής.

2. Φωτογραφίες όψεων του πληγέντος κτιρίου και του εσωτερικού του επαγγελματικού χώρου που έχει πληγεί οι οποίες θα φέρουν το όνομα και την υπογραφή του/ της ιδιοκτήτη/-τριας της επιχείρησης. Οι φωτογραφίες θα πρέπει να απεικονίζουν όσο το δυνατό καλύτερα την κατάσταση του επαγγελματικού χώρου μετά την πλημμύρα.

3. Φωτοαντίγραφο πρόσφατου λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης, τηλεφώνου κ.λπ. για την ταυτοποίηση της διεύθυνσης της πληγείσας επιχείρησης.

4. Υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος (με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής) στην οποία θα δηλώνεται ότι:
• Είμαι ιδιοκτήτης /ενοικιαστής/νόμιμος εκπρόσωπος (διαγράφεται ότι δεν ισχύει) της επιχείρησης που βρίσκεται στο ………………………….. (ισόγειο/ όροφο/υπόγειο) του κτιρίου επί της οδού (ή θέση)
……………………………………….. αρ. ………..... στην Τοπική /Δημοτική Κοινότητα …………….…… του Δήμου ………………………… της Περιφερειακής Ενότητας ……………………….. και η οποία έχει πληγεί από τις πλημμύρες της ………………………………… Τα ανωτέρω προκύπτουν και από τα δηλωθέντα στην
Εφορία στοιχεία.
• Συναινώ / δεν συναινώ (διαγράφεται ότι δεν δηλώνεται) να δοθούν από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στη Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε., οποιαδήποτε στοιχεία απαιτηθούν προκειμένου να μου χορηγηθεί το επίδομα βάσει του άρθρου 4 του ν. 4501/2017 (Α΄ 178).

• Ο λογαριασμός στον οποίο θα κατατεθεί το επίδομα είναι ........................................................................ (Τράπεζα) με IBAN.............................................................................................., φωτοτυπία του οποίου σας προσκομίζω με την αίτησή μου. Ο Α.Φ.Μ. της επιχείρησης είναι: ..........................................


6. Προαιρετικά σε όλες τις περιπτώσεις αλλά και υποχρεωτικά στην περίπτωση που δεν συναινεί ο/η αιτών/-ούσα για τη λήψη στοιχείων από την Α.Α.Δ.Ε. υποβάλλονται:
• Τα έντυπα Ε1 ή Ε3 ή Ν ανάλογα με μορφή (ατομική ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα) της επιχείρησης του φορολογικού έτους 2016, ή προσωποποιημένη πληροφόρηση.
• Όλα τα απαιτούμενα νομιμοποιημένα στοιχεία εκπροσώπησης και νομιμότητας της επιχείρησης.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2017

Οι Υπουργοί Αναπληρωτής Υπουργός

Οικονομικών Υποδομών και Μεταφορών
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ
 

Πηγή: Taxheaven