Συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις Πιστοποίηση χρηστών

Συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις Πιστοποίηση χρηστών


Τελευταία ενημέρωση: 03/07/2017

Πιστοποίηση χρηστών

Πιστοποίηση - Γενικές - Ερωτήσεις

1. Είχα κωδικούς πρόσβασης πριν τις 6/12/2010 και δεν έχω πάρει κλειδάριθμο. Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες;

Αν είστε παλαιός χρήστης και οι κωδικοί σας είναι σε ισχύ μέχρι σήμερα, προκειμένου να εκμεταλλευθείτε όλες τις σταδιακά παρεχόμενες δυνατότητες του νέου συστήματος θα πρέπει να επισκεφτείτε αυτοπροσώπως το τμήμα Μητρώου της Δ.Ο.Υ. και να λάβετε τον κλειδάριθμο σας. Τα μόνα στοιχεία που απαιτούνται είναι ο Α.Φ.Μ. σας, αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας στο Τμήμα Μητρώου θα παραλάβετε τον κλειδάριθμο που είναι απαραίτητος για την ενεργοποίηση του λογαριασμού σας.

2. Κατά την είσοδο μου στο σύστημα εμφανίζεται το μήνυμα :"Ο λογαριασμός σας έχει κλειδωθεί. Ειδοποιήστε το διαχειριστή του συστήματος". Τι πρέπει να κάνω;

Αν έχετε καταχωρήσει λανθασμένα πάνω από έξι φορές τους κωδικούς πρόσβασης, για την εισαγωγή σας στον λογαριασμό σας, το σύστημα κλειδώνει. Ο λογαριασμός ξεκλειδώνει μετά από δέκα λεπτά, εφόσον σταματήσετε τις προσπάθειες εισόδου στο σύστημα. Αν παρ' όλα αυτά ο λογαριασμός σας παραμένει κλειδωμένος, επικοινωνήστε με την Υπηρεσία μας, αναφέροντας το αίτημα μαζί με τα στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο, Α.Φ.Μ., username και τηλέφωνο επικοινωνίας).

3. Ποια είναι η διαδικασία εγγραφής νέου χρήστη;

Η διαδικασία εγγραφής ολοκληρώνεται σε 3 βήματα:
α. Εγγραφή. Από την ιστοσελίδα της Α.Α.Δ.Ε. www.aade.gr, υπηρεσίες πιστοποίησης myTAXISnet, επιλέγετε Εγγραφή Νέου Χρήστη, και στη συνέχεια Αρχική εγγραφή και συμπληρώνετε την αίτηση δηλώνοντας, όνομα χρήστη (username) και κωδικό (password) που επιθυμείτε.
β. Παραλαβή κλειδάριθμου. Με την επιτυχή ολοκλήρωση της αίτησης λαμβάνεται σημείωμα στο οποίο αναγράφονται ο Α.Φ.Μ., η ημερομηνία και η ώρα υποβολής καθώς επίσης και η προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να μεταβείτε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. για την έγκριση της αίτησης και την παραλαβή του κλειδάριθμου (αν τα προσωπικά στοιχεία του υποψήφιου χρήστη έχουν μεταβληθεί, όπως για παράδειγμα η αστυνομική ταυτότητα, τότε θα πρέπει να μεταβεί στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.). Για την περίπτωση που ένα Φυσικό Πρόσωπο αδυνατεί να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ. για να παραλάβει τον κλειδάριθμο αυτοπροσώπως και να ολοκληρωθεί η διαδικασία πιστοποίησης, μπορεί να πάει αντιπρόσωπός του προσκομίζοντας Ειδικό Πληρεξούσιο από ΚΕΠ ή Αστυνομικό Τμήμα. Παράλληλα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώσατε, έρχεται ενημερωτικό μήνυμα για την έγκριση της αίτησής σας και σας υπενθυμίζετε και το username. ΠΡΟΣΟΧΗ: Για τα Νομικά πρόσωπα, τον κλειδάριθμο πρέπει να παραλάβει ο νόμιμος Εκπρόσωπος της Εταιρείας, μόνο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. ή αντιπρόσωπός του, προσκομίζοντας Ειδικό Πληρεξούσιο από ΚΕΠ ή Αστυνομικό Τμήμα.
γ. Ενεργοποίηση του λογαριασμού. Από την ιστοσελίδα της Α.Α.Δ.Ε. www.aade.gr, υπηρεσίες πιστοποίησης myTAXISnet, επιλέγετε Ενεργοποίηση Λογαριασμού. Για την ενεργοποίηση του λογαριασμού απαιτείται να συμπληρώσετε α) username και κωδικό (password) που επιλέξατε κατά την υποβολή της αίτησης εγγραφής. β) τον κλειδάριθμο που σας δόθηκε στη Δ.Ο.Υ. με ακρίβεια , συμπεριλαμβάνοντας τις παύλες. γ) τα γράμματα που διακρίνετε στην εικόνα. Εάν τα γράμματα δεν είναι ευδιάκριτα δοκιμάστε μια άλλη εικόνα. Στη συνέχεια θα πρέπει να αλλάξετε τον κωδικό πρόσβασης και να επιλέξετε ενεργοποίηση για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας.

4. Σε ποιες περιπτώσεις απαιτείται να γίνει επανεγγραφή;

Υπάρχουν συγκεκριμένες περιπτώσεις για τις οποίες απαιτείται να πραγματοποιηθεί επανεγγραφή στο σύστημα από τις υπηρεσίες πιστοποίησης .
- Είμαι Παλαιός χρήστης (χρήστης πριν τις 06/12/2010) και δεν θυμάμαι τους κωδικούς πρόσβασης.
- Είμαι Νέος/ Παλαιός Χρήστης που έχω ενεργοποιήσει τον λογαριασμό μου στο Νέο TAXISnet και έχασα κωδικό (password) και κλειδάριθμο. Μετά την επανεγγραφή θα πρέπει να απευθυνθείτε στη Δ.Ο.Υ. για την παραλαβή νέου κλειδαρίθμου.

5. Έκανα εγγραφή νέου χρήστη ή επανεγγραφή και ξέχασα το username. Τι πρέπει να κάνω;

Μετά την παραλαβή του κλειδάριθμου από τη Δ.Ο.Υ, το σύστημα σας αποστέλλει e-mail, για την ολοκλήρωση της διαδικασίας της έγκρισης της αίτησης και σας υπενθυμίζει και το username.

6. Ξέχασα τον κωδικό (password). Πώς μπορώ να τον ανακτήσω;

Η επιλογή «Ξέχασα τον κωδικό μου» μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από χρήστες που έχουν ήδη ενεργοποιήσει με κλειδάριθμο τον λογαριασμό τους. Για την είσοδο στην υπηρεσία αυτή είναι απαραίτητος και ο κλειδάριθμος.

7. Πώς μπορώ να κάνω αλλαγή username;

Δεν υπάρχει δυνατότητα άμεσης αλλαγής του username με το νέο σύστημα. Για να αλλάξετε το username, πρέπει από την ιστοσελίδα της Α.Α.Δ.Ε. www.aade.gr, υπηρεσίες πιστοποίησης myTAXISnet, «εγγραφή νέου χρήστη», να επιλέξετε «επανεγγραφή», να κάνετε επανεγγραφή, όπου έχετε την δυνατότητα να επιλέξετε νέο username. Μετά την επανεγγραφή θα πάτε στη Δ.Ο.Υ. να πάρετε νέο κλειδάριθμο και στη συνέχεια ενεργοποίηση του λογαριασμού σας.

8. Είμαι παλαιός χρήστης του TAXISnet. Πώς μπορώ να πάρω υπό τον έλεγχο μου τους κωδικούς που έχει ο λογιστής;

- Αν γνωρίζετε τους παλαιούς σας κωδικούς username και password, έχετε τη δυνατότητα να κάνετε αλλαγή κωδικού (password), επιλέγοντας «ο λογαριασμός μου/διαχείριση λογαριασμού» και στη συνέχεια «αλλαγή κωδικού».
- Αν δεν γνωρίζετε τους κωδικούς που χρησιμοποιεί ο λογιστής σας, θα πρέπει, από την ιστοσελίδα της Α.Α.Δ.Ε. www.aade.gr, υπηρεσίες πιστοποίησης myTAXISnet, «εγγραφή νέου χρήστη», να επιλέξετε «επανεγγραφή», να κάνετε επανεγγραφή όπου θα ορίσετε νέο username και password.

9. Γιατί χρειάζεται να πάω στη Δ.Ο.Υ. για να αποκτήσω κλειδάριθμο; Γιατί δεν μου τον στέλνετε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο;

Υποθέστε ότι λαμβάνουμε ένα ηλ-ταχ που μας ζητάει κλειδάριθμο από τη διεύθυνση forologoumenos@gmail.com (όχι δηλαδή την αυθεντική δική σας) και δίνουμε κλειδάριθμο για πρόσβαση στα δικά σας στοιχεία (εισοδήματα, ακίνητα, ΙΧ, ιατρικά έξοδα, αποδείξεις, οφειλές, δεδομένα της επιχείρησης) σε κάποιον τρίτο, πιθανώς κακόβουλο, χρήστη. Ακόμα και αν ζητήσουμε πρόσθετα στοιχεία για επιβεβαίωση της ταυτότητας, μπορεί ο χρήστης αυτός να τα έχει βρει από φωτοτυπία του εκκαθαριστικού σας που δώσατε π.χ. σε μια τράπεζα ή εταιρία κινητής τηλεφωνίας. Θα ήσασταν διατεθειμένος να αναλάβετε αυτό τον μικρό αλλά υπαρκτό κίνδυνο προκειμένου να εξυπηρετηθείτε χωρίς να χρειαστεί να πάτε στη Δ.Ο.Υ.;

10. Γιατί δεν έλαβα στο e-mail μου μήνυμα με το username παρόλο που έχω παραλάβει τον κλειδάριθμο από τη Δ.Ο.Υ;

α) Αν είστε νέος χρήστης το πιθανότερο είναι κατά την εγγραφή σας να πληκτρολογήσατε λανθασμένα το e- mail σας. β) Αν είστε παλαιός χρήστης το πιθανότερο είναι να έχετε αλλάξει το e-mail σας και να μην έχετε ενημερώσει την υπηρεσία μας.

11. Είμαι παλαιός χρήστης, έχω χάσει τους κωδικούς μου και έχω αλλάξει το e-mail μου χωρίς να ενημερώσω το TAXISnet για την αλλαγή. Τι πρέπει να κάνω για να αποκτήσω τους κωδικούς πρόσβασης;

Θα πρέπει, από την ιστοσελίδα της Α.Α.Δ.Ε. www.aade.gr, υπηρεσίες πιστοποίησης myTAXISnet, «εγγραφή νέου χρήστη», να επιλέξετε «επανεγγραφή», να κάνετε επανεγγραφή όπου θα ορίσετε νέο username και κωδικό (φροντίστε να τους σημειώσετε πριν την υποβολή της αίτησης επανεγγραφής). Μετά την επανεγγραφή θα πρέπει να απευθυνθείτε στη Δ.Ο.Υ. για την παραλαβή νέου κλειδαρίθμου και στη συνέχεια να ενεργοποιήσετε τον λογαριασμό σας. Αφού ενεργοποιήσετε τον λογαριασμό σας μπορείτε να δηλώσετε την αλλαγή του e-mail σας από τα στοιχεία επικοινωνίας.


Πιστοποίηση - Ενεργοποίηση - Λογαριασμού

1. Πώς κάνω ενεργοποίηση λογαριασμού ;

Από την ιστοσελίδα της Α.Α.Δ.Ε. www.aade.gr, υπηρεσίες πιστοποίησης myTAXISnet, και στη συνέχεια «Ενεργοποίηση Λογαριασμού».

2. Έχω κλειδάριθμο και δεν μπορώ να κάνω ενεργοποίηση του λογαριασμού.

Για να κάνετε ενεργοποίηση του λογαριασμού σας, θα πρέπει με προσοχή να καταχωρήσετε τους κωδικούς πρόσβασης (πεζά ή κεφαλαία, ανάλογα την επιλογή που έχετε κάνει), τον κλειδάριθμο με τις παύλες από το αλφαβητικό μέρος του πληκτρολογίου και τα στοιχεία της εικόνας.

3. Έχω κλειδάριθμο και κατά την ενεργοποίηση του λογαριασμού, εμφανίζεται μήνυμα «Λανθασμένη Εισαγωγή». Πού οφείλεται αυτό;

Αυτό οφείλεται στη λανθασμένη πληκτρολόγηση των χαρακτήρων της εικόνας. Έχετε την δυνατότητα, να αλλάξετε χαρακτήρες πατώντας τα βελάκια που βρίσκονται δεξιά της εικόνας.

4. Έχω κλειδάριθμο και κατά την ενεργοποίηση του λογαριασμού, εμφανίζεται μήνυμα «Δεν βρέθηκε αίτηση εγγραφής με τα στοιχεία που εισάγετε». Πού οφείλεται αυτό;

Αυτό οφείλεται στη λανθασμένη πληκτρολόγηση του ονόματος χρήστη (username) ,του Α.Φ.Μ. ή του κλειδάριθμου. Θα πρέπει να πληκτρολογήσετε προσεκτικά το όνομα χρήστη (username) και τον Α.Φ.Μ.
Kατά την εισαγωγή των username και password, θα πρέπει να τα πληκτρολογήσετε όπως ακριβώς και κατά τη συμπλήρωση της αίτησης, προσέχοντας τη διάκριση μικρών-κεφαλαίων (case-sensitive).
Κατά την εισαγωγή του κλειδάριθμου θα πρέπει να πληκτρολογήσετε και τις παύλες από το αλφαβητικό μέρος του πληκτρολογίου.

5. Έχω κλειδάριθμο και κατά την ενεργοποίηση του λογαριασμού, εμφανίζεται μήνυμα «Λάθος Κωδικός». Πού οφείλεται αυτό;

Αυτό οφείλεται στη λανθασμένη πληκτρολόγηση στο πεδίο του κωδικού (password). Θα πρέπει να πληκτρολογήσετε προσεκτικά τον κωδικό. Ιδιαίτερη προσοχή στην ένδειξη 'caps lock', η οποία θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένη μόνο εάν ο κωδικός σας περιέχει κεφαλαία γράμματα. ΠΡΟΣΟΧΗ: Kατά την εισαγωγή του κωδικού (password), θα πρέπει να τον πληκτρολογήσετε όπως ακριβώς και κατά τη συμπλήρωση της αίτησης, προσέχοντας τη διάκριση μικρών-κεφαλαίων (case-sensitive).


Πιστοποίηση- Λογιστές

1. Πώς μπορώ να πάρω τον πρόσθετο ρόλο;

Θα πρέπει να έχετε πάρει κλειδάριθμο και να έχετε ενεργοποιήσει το λογαριασμό σας. Για να λάβετε τον Πρόσθετο Ρόλο αφού συνδεθείτε με τους κωδικούς σας στην επιλογή "ο λογαριασμός μου" ακολουθείτε τα παρακάτω βήματα: α. Διαχείριση Λογαριασμού β. Πρόσθετος ρόλος γ. Υποβολή αίτησης πρόσθετου ρόλου

2. Γιατί δεν μου δίνετε το δικαίωμα να πάρω τον Πρόσθετο ρόλο ενώ είμαι λογιστής;

Θα πρέπει να έχετε ανανεώσει την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος λογιστή /φοροτεχνικού στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και να έχετε στο Μητρώο TAXIS ΚΑΔ που εμπίπτει στο εύρος των λογιστικών δραστηριοτήτων. Παρακαλούμε ενημερωθείτε αναλυτικότερα από την ΠΟΛ.1178/7.12.2010 και ΠΟΛ.1186/21.12.2010.

3. Πώς γίνεται η πιστοποίηση σε Λογιστικά γραφεία;

Τα λογιστικά γραφεία για να πιστοποιηθούν ηλεκτρονικά, θα πρέπει:
- να έχουν άδεια του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
- να έχουν κωδικό δραστηριότητας (ΚΑΔ) για λογιστικές υπηρεσίες. Αφού πιστοποιηθούν θα μπορούν να αποδέχονται ή να απορρίπτουν εξουσιοδοτήσεις από τα φυσικά πρόσωπα και τα Νομικά πρόσωπα και όταν εισέρχονται στο σύστημα να αποφασίζουν για ποιο χρήστη θέλουν να πραγματοποιήσουν συναλλαγή.

4. Ποιους μπορούν να εξουσιοδοτήσουν τα ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ (με νομική υπόσταση ΑΕ, ΟΕ, ΕΠΕ);

Μπορούν να εξουσιοδοτήσουν κάθε υπάλληλό τους (είτε έχει άδεια λογιστή είτε όχι), να υποβάλει δηλώσεις που αφορούν μόνο το ίδιο το λογιστικό γραφείο. Μπορούν να εξουσιοδοτήσουν τους υπαλλήλους τους να υποβάλουν δηλώσεις για τους πελάτες του γραφείου, μόνο αν έχουν άδεια λογιστή.

5. Λογιστής (φυσικό πρόσωπο) με ατομική επιχείρηση, μπορεί να εξουσιοδοτήσει υπαλλήλους του;

Θα πρέπει να πληκτρολογήσετε τον ΑΦΜ σας στην εφαρμογή

6. Πως μπορώ να ελέγξω αν είμαι καταχωρημένος ως λογιστής στην υπηρεσία TAXISnet ;


Θα πρέπει να πληκτρολογήσετε τον ΑΦΜ του στην εφαρμογή Αναζήτηση Στοιχείων Λογιστή.

7. Γιατί στην εφαρμογή Αναζήτηση Στοιχείων Λογιστή δεν εμφανίζεται ο αριθμός αδείας μου;

Τα στοιχεία των λογιστών που εμφανίζονται είναι όπως ακριβώς παρέχονται από το Οικονομικό Επιμελητήριο στη Γ.Γ.Π.Σ. Θα πρέπει να απευθυνθείτε στο Οικονομικό Επιμελητήριο προκειμένου να γίνει η μεταβολή.


Πιστοποίηση – Φυσικά - Πρόσωπα

1. Πώς μπορώ να εξουσιοδοτήσω λογιστή για τις φορολογικές μου υποχρεώσεις; Υπάρχει αυτή η δυνατότητα;

Βασική προϋπόθεση για να εξουσιοδοτήσετε Λογιστή/Λογιστικό Γραφείο είναι να είστε χρήστης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών , να έχετε πάρει κλειδάριθμο και να έχετε ενεργοποιήσει το λογαριασμό σας. Στη συνέχεια ακολουθείτε τα παρακάτω βήματα: α. Ο λογαριασμός μου β. Εξουσιοδοτήσεις γ. Έχω εξουσιοδοτήσει. Εμφανίζεται λίστα με τα φορολογικά αντικείμενα. Αν δεν έχετε δώσει εξουσιοδότηση , πατάτε το πλήκτρο "Νέα" , εισάγετε τον Α.Φ.Μ. του Λογιστή / Λογιστικού Γραφείου και καταχωρείτε την Εξουσιοδότηση. Αν δεν σας επιτρέπει το σύστημα να εξουσιοδοτήσετε το Λογιστή /Λογιστικό Γραφείο, σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το λογιστή σας και πρέπει να τον ενημερώσετε. Επιστρέφοντας στην προηγούμενη σελίδα η εξουσιοδότηση για το συγκεκριμένο αντικείμενο και για το συγκεκριμένο Λογιστή/Λογιστικό Γραφείο βρίσκεται σε Αναμονή Αποδοχής. Αν για οποιονδήποτε λόγο, θέλετε να την ανακαλέσετε, πατάτε το πλήκτρο "Ανάκληση". Στη λίστα πλέον δεν εμφανίζεται εξουσιοδότηση. Όμως έχετε τη δυνατότητα για κάθε αντικείμενο, πατώντας το πλήκτρο "Ιστορικό", να δείτε όλες τις εξουσιοδοτήσεις που ισχύουν ή έχουν ανακληθεί.

2. Πώς μπορώ να ελέγξω αν ο λογιστής που συνεργάζομαι είναι καταχωρημένος στην υπηρεσία TAXISnet;

Θα πρέπει να πληκτρολογήσετε τον ΑΦΜ του στην εφαρμογή Αναζήτηση Στοιχείων Λογιστή.


Πιστοποίηση Νομικών Προσώπων

1. Ποιον μπορώ να εξουσιοδοτήσω για τις φορολογικές υποχρεώσεις του Νομικού Προσώπου;

Ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρίας θα πρέπει να πάει στο τμήμα Μητρώου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ , να πάρει τον κλειδάριθμο της εταιρίας και στη συνέχεια να ενεργοποιήσει τον λογαριασμό της. Από την επιλογή Εξουσιοδοτήσεις έχετε δύο δυνατότητες: α. Εξουσιοδότηση σε Λογιστές /Λογιστικά Γραφεία (προϋπόθεση να έχουν πάρει τον πρόσθετο ρόλο). β. Εξουσιοδότηση σε Εκπροσώπους της εταιρίας (οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο, πιστοποιημένο και ενεργοποιημένο με κλειδάριθμο). Σημείωση: Αν θέλετε να εξουσιοδοτήσετε τον μισθωτό λογιστή της εταιρίας, θα τον εξουσιοδοτήσετε σαν εκπρόσωπο.

2. Ποιος και πώς θα υποβάλει τις δηλώσεις του Νομικού προσώπου ηλεκτρονικά;

Οι δηλώσεις των Νομικών Προσώπων υποβάλλονται με τους προσωπικούς κωδικούς του ατόμου που έχει εξουσιοδοτηθεί. Ο εξουσιοδοτηθείς, από τον προσωπικό του λογαριασμό και από το εικονίδιο Εφαρμογές TAXISnet (όλες), επιλέγει τα έντυπα και στη συνέχεια επιλογή ρόλου όπου δηλώνει επιθυμώ να: α. δράσω για τον εαυτό μου ή β. δράσω ως εκπρόσωπος Νομικού Προσώπου Σημείωση: (και ο εξουσιοδοτηθείς πρέπει να είναι χρήστης της Υπηρεσίας TAXISnet και να έχει ενεργοποιήσει τον λογαριασμό του με κλειδάριθμο).



Η ερώτησή μου δεν υπάρχει στις Συχνές-Ερωτήσεις. Τι να κάνω;

Αν είστε εγγεγραμμένος χρήστης μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσα από την επιλογή ο λογαριασμός μου/My TAXISnet. Αν δεν είστε εγγεγραμμένος χρήστης μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσω της φόρμας υποβολής αιτήματος https://www1.gsis.gr/inquiry/newInquiry.htm

Εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας:

- Για θέματα τεχνικής υποστήριξης των εφαρμογών του νέου TAXISnet παρακαλούμε να απευθύνεστε αποκλειστικά και μόνο στο τηλεφωνικό κέντρο 213-1621000. Παρακαλούμε ακόμα να λάβετε υπόψη σας ότι η ΑΑΔΕ δεν είναι αρμόδια να σας απαντήσει σε φορολογικά θέματα. Σε τέτοιες περιπτώσεις σας συνιστούμε να απευθυνθείτε στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών στο τηλέφωνο 210 3375000 ή στις ΔΟΥ.

- Ταχ. Δ/νση Γ.Γ.Π.Σ. : Χανδρή 1 και Θεσσαλονίκης, Τ.Κ. 18346, Αθήνα.

Πηγή: Taxheaven