ΠΑΠΑΓΟΥ, 19 - 10 - 2015
ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ. 57485/4684
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ και ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΟΧΗΜΑΤΩΝ και ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε
156 69 Παπάγου
Πληροφορίες:Π. Μ. Τούρλου
Τηλ.:210 650 8495
Fax:210 650 8481
E-mail:e.tourlou@yme.gov.gr
ΕΠΕΙΓΟΝ
ΘΕΜΑ: Ενημέρωση αρμοδίων αρχών κατ' εφαρμογή του άρθρου 3, παρ. 1 (στ) της υ.α. 41557/5065/2013 - Περιπτώσεις ασυμβατότητας μεταξύ προσκομισθέντος ΔΤΕ κατά την προσέλευση οχήματος σε ΚΤΕΟ και στοιχείων που τηρούνται στο ΜΣ ΚΤΕΟ του Υπουργείου
Σχετ.: (α) Η αριθμ. 41557/5065/23.8.2013 (Β 2200/6-9-2013) απόφαση «Τροποποίηση των αποφάσεων καθορισμού των όρων και προϋποθέσεων της ορθής λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ, των τεχνικών προδιαγραφών του συστήματος μηχανογράφησης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ και των τεχνικών προδιαγραφών αυτομάτων γραμμών ελέγχου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ βαρέων οχημάτων»
(β) Το α.π. 42206/5044/21-9-2015 έγγραφο της Δ/νσης Ανάπτυξης, Συντήρησης και Λειτουργίας Εφαρμογών με θέμα «Πρόσβαση Περιφερειακών Διευθύνσεων Μεταφορών στο ΜΣ ΚΤΕΟ του Υπουργείου»
(γ) Το α.π. οικ. 37627/4519/16-6-2015 έγγραφο της Δ/νσης Ανάπτυξης, Συντήρησης και Λειτουργίας Εφαρμογών με θέμα «Πρόσβαση Περιφερειακών Διευθύνσεων Μεταφορών στο ΜΣ ΚΤΕΟ του Υπουργείου»
Σύμφωνα με το άρθρο 3, παρ. 1 (στ) της ανωτέρω (α) σχετικής απόφασης, όπου και παρατίθεται η διαδικασία άντλησης από το ΜΣ του Υπουργείου των στοιχείων του τελευταίου τεχνικού ελέγχου οχήματος που προσέρχεται για τεχνικό έλεγχο «.. Αν το ΔΤΕ που προσκομίζει ο πολίτης έχει ημερομηνία μεταγενέστερη της ημερομηνίας έκδοσης ΔΤΕ του προηγούμενου τεχνικού ελέγχου που αντλήθηκε από το σύστημα του ΥΠΥΜΕΔΙ και έχει εκδοθεί από Δημόσιο ΚΤΕΟ μετά την 4-1-2013 ή από ΙΚΤΕΟ ανεξάρτητα από την ημερομηνία έκδοσης, τότε το ΚΤΕΟ ενημερώνει τις αρμόδιες αρχές..».
Δεδομένου ότι μέχρι πρόσφατα οι Δ/νσεις Μεταφορών των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας δεν είχαν πρόσβαση στα στοιχεία τεχνικού ελέγχου οχημάτων όπως αυτά αποστέλλονται και καταχωρούνται στο ΜΣ του Υπουργείου και, ως εκ τούτου, δεν ήταν σε θέση να λειτουργήσουν ως όργανα εξ αποστάσεως διενεργούμενων ελέγχων δυνάμει του άρθρου 8, παρ.2 της κυα 3326/212/15-1-2015 (Β 158), οι ως άνω αναφερόμενες περιπτώσεις (εφόσον δεν ήταν εφικτό να ελεγχθούν από τις Δ/σεις Μεταφορών των ΠΕ ως αρμόδιες αρχές) αποστέλλονταν προς περαιτέρω διερεύνηση στη Δ/νση Ελέγχου Οχημάτων και Εγκαταστάσεων (ΔΕΟΕ) του Υπουργείου.
Με τα (β) και (γ) σχετικά έγγραφα της Δ/νσης Ανάπτυξης, Συντήρησης και Λειτουργίας Εφαρμογών (ΔΑΣΛΕ) του Υπουργείου η Υπηρεσία μας ενημερώθηκε ότι τα στελέχη των Υπηρεσιών Μεταφορών των ΠΕ της χώρας τα οποία έχουν αποκτήσει κωδικό πρόσβασης στο ΜΣ ΚΤΕΟ του Υπουργείου, έχουν πλέον πλήρη πρόσβαση στο σύνολο της λειτουργικότητας του εποπτικού περιβάλλοντος, καθώς και στο σύνολο των δεδομένων, δηλαδή σε όλα τα στοιχεία που αποστέλλονται από όλα τα λειτουργούντα ΚΤΕΟ.
Μετά τα παραπάνω σας γνωρίζουμε ότι τα έγγραφα ενημέρωσης / ειδοποίησης της παρ. 1 του παρόντος θα αποστέλλονται εφεξής στη Δ/νση Μεταφορών της ΠΕ στην περιοχή αρμοδιότητας της οποίας δραστηριοποιείται το ΚΤΕΟ που συντάσσει το εν λόγω έγγραφο, ως αρμόδια αρχή κατά την έννοια του άρθρου, παρ. 1 (στ) της ανωτέρω (α) σχετικής απόφασης.
Προς ενημέρωση σας ακολούθως παρατίθεται η διαδικασία που ακολουθεί η Υπηρεσία μας (μέσω της εφαρμογής ελέγχου κινήσεων ΚΤΕΟ) στις περιπτώσεις ασυμβατότητας μεταξύ προσκομισθέντος ΔΤΕ κατά την προσέλευση οχήματος σε ΚΤΕΟ και στοιχείων που τηρούνται στο ΜΣ ΚΤΕΟ του Υπουργείου, προκειμένου να διαπιστωθεί η εγκυρότητα του προσκομισθέντος από τον πολίτη ΔΤΕ, εφόσον αυτό δεν έχει εμφανιστεί ως Δελτίο προηγούμενου τεχνικού ελέγχου κατά τις κλήσεις που διενήργησε το ΚΤΕΟ προς το ΜΣ του Υπουργείου.
Η διαδικασία αυτή εμπεριέχει τις εξής ενέργειες:
1. Αναζήτηση προσκομισθέντος ΔΤΕ στο ΜΣ ΚΤΕΟ
Η αναζήτηση πραγματοποιείται μέσω του ιστορικού τεχνικών ελέγχων του οχήματος (βάσει του αριθμού πλαισίου ή /και του αριθμού κυκλοφορίας). Το προσκομισθέν ΔΤΕ θα πρέπει να εμφανίζεται ως ο πιο πρόσφατος τεχνικός έλεγχος (περιοδικός ή επανέλεγχος) που έχει διενεργηθεί στο όχημα.
Σε περίπτωση μη εύρεσης του προσκομισθέντος ΔΤΕ μέσω των παραπάνω κριτηρίων, αναζήτηση δύναται να γίνει μέσω του αριθμού ΔΤΕ, ή μέσω των κινήσεων του ΚΤΕΟ την ημερομηνία διενέργειας ελέγχου που αναγράφεται στο προσκομισθέν ΔΤΕ (έλεγχος κλήσεων του ΚΤΕΟ προς το Υπουργείο για λήψη και αποστολή στοιχείων). Με τις λειτουργίες αυτές του εποπτικού περιβάλλοντος διαπιστώνεται μεν ότι το προσκομισθέν ΔΤΕ έχει αποσταλεί στο ΜΣ του Υπουργείου, αλλά δεν διασφαλίζεται ότι ο έλεγχος που αντιστοιχεί στο προσκομισθέν ΔΤΕ είναι και ο τελευταίος (πιο πρόσφατος) τεχνικός έλεγχος του οχήματος, ενώ θα πρέπει παράλληλα να διερευνηθούν από την Υπηρεσία οι λόγοι μη εύρεσης του ΔΤΕ στο ιστορικού τεχνικού ελέγχου του οχήματος (βλ. επόμενες παραγράφους)
2. Εύρεση του προσκομισθέντος ΔΤΕ και ταυτοποίηση αυτού με τα στοιχεία που τηρούνται στο ΜΣ του Υπουργείου
Στην περίπτωση που από την ως άνω αναζήτηση προκύψει ότι στο ΜΣ του Υπουργείου έχει αποσταλεί και καταχωρισθεί το προσκομισθέν ΔΤΕ, το οποίο αντιστοιχεί στον πιο πρόσφατο τεχνικό έλεγχο του οχήματος, ελέγχεται από την Υπηρεσία η συμφωνία (ταύτιση) των στοιχείων που έχουν καταχωρηθεί στο ΜΣ του Υπουργείου με τα αναγραφόμενα στο προσκομισθέν από τον πολίτη ΔΤΕ.
Εφόσον το προσκομισθέν ΔΤΕ ταυτίζεται με τα δεδομένα που τηρούνται στο ΜΣ του Υπουργείου, ακολούθως διερευνώνται οι λόγοι που το ΚΤΕΟ δεν μπόρεσε να ανακτήσει από το ΜΣ του Υπουργείου το προσκομισθέν ΔΤΕ και ενημερώνεται σχετικά το ΚΤΕΟ, προκειμένου να προβεί σε διορθωτικές ενέργειες, εφόσον απαιτούνται.
Ενδεικτικές περιπτώσεις αδυναμίας άντλησης από τα ΚΤΕΟ του προσκομισθέντος ΔΤΕ οφείλονται σε:
(α) Λανθασμένη καταχώρηση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος (αρ. κυκλοφορίας ή αρ. πλαισίου) από το ΚΤΕΟ που διενήργησε τον προηγούμενο τεχνικό έλεγχο, όπως καταχώρηση του αριθμού κυκλοφορίας με λατινικούς αντί ελληνικών χαρακτήρων, χρήση ή/μη προβλεπόμενων κενών, καταχώρηση αρ. πλαισίου με ελληνικούς αντί λατινικών χαρακτήρων, αναγραμματισμός του αρ. κυκλοφορίας, λανθασμένη κατηγορία οχήματος, κλπ.
(β) Χρήση ταυτάριθμού ΔΤΕ από το ΚΤΕΟ που διενήργησε τον προηγούμενο τεχνικό έλεγχο για διαφορετικά οχήματα.
(γ) Καθυστερημένη αποστολή του προσκομισθέντος ΔΤΕ, ήτοι σε ημερομηνία μεταγενέστερη της ημερομηνίας διενέργειας τελευταίου τεχνικού ελέγχου ή μη αποστολή του προσκομισθέντος ΔΤΕ.
Η Υπηρεσία οφείλει να ζητήσει από το ΚΤΕΟ διόρθωση των στοιχείων ενός ΔΤΕ (στοιχεία αναγνώρισης ή διπλή εγγραφή αρ. ΔΤΕ για διαφορετικά οχήματα) εφόσον προκύψει ότι αυτά έχουν καταχωρηθεί λανθασμένα στο ΜΣ του Υπουργείου και να διερευνήσει εάν προκύπτει παράβαση για το ΚΤΕΟ κατ' εφαρμογή της κυα 3326/212/15-1-2015 (Β 158).
3. Εύρεση του προσκομισθέντος ΔΤΕ και αδυναμία ταυτοποίησης αυτού με τα στοιχεία που τηρούνται στο ΜΣ του Υπουργείου
Στην περίπτωση που η Υπηρεσία διαπιστώσει διαφοροποιήσεις μεταξύ του προσκομισθέντος ΔΤΕ και των στοιχείων που έχουν καταχωρηθεί για τον ίδιο τεχνικό έλεγχο στο ΜΣ του Υπουργείου γίνεται επικοινωνία με το ΚΤΕΟ που φέρεται ως εκδότης του υπό διερεύνηση ΔΤΕ και ζητείται αποστολή αντιγράφου του εν λόγω ΔΤΕ, όπως αυτό οφείλει να τηρείται στο αρχείο του ΚΤΕΟ.
Εφόσον το προσκομισθέν και το αντίγραφο που τηρεί το ΚΤΕΟ ταυτοποιούνται, διερευνώνται οι λόγοι που το ηλεκτρονικό αρχείο που έχει αποσταλεί στο ΜΣ του Υπουργείου παρουσιάζει διαφοροποιήσεις και η Υπηρεσία ενημερώνει το ΚΤΕΟ για διόρθωση στοιχείων κατά περίπτωση, διερευνώντας παράλληλα εάν προκύπτει παράβαση για το ΚΤΕΟ κατ' εφαρμογή της κυα 3326/212/15-1-2015 (Β 158).
Εάν το προσκομισθέν ΔΤΕ και το αντίγραφο που τηρεί το ΚΤΕΟ δεν ταυτοποιούνται, δηλαδή στοιχεία επί του προσκομισθέντος ΔΤΕ έχουν παραποιηθεί (π.χ. αλλαγή ένδειξης χιλιομετρητή, διάρκεια ισχύος του ΔΤΕ..) η υπόθεση παραπέμπεται αρμοδίως στην Εισαγγελία Πρωτοδικών δυνάμει του άρθρου 37 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.
4. Μη εύρεση του προσκομισθέντος ΔΤΕ στο ΜΣ του Υπουργείου
Σε περίπτωση μη εύρεσης του προσκομισθέντος ΔΤΕ στο ΜΣ του Υπουργείου η Υπηρεσία επικοινωνεί με το ΚΤΕΟ που φέρεται ως εκδότης του υπό διερεύνηση ΔΤΕ και ζητείται αποστολή αντιγράφου του εν λόγω ΔΤΕ, όπως αυτό οφείλει να τηρείται στο αρχείο του ΚΤΕΟ.
Το αντίγραφο συγκρίνεται με το προσκομισθέν ΔΤΕ και παράλληλα διερευνώνται αν οι λόγοι μη αποστολής του ηλεκτρονικού αρχείου στο ΜΣ του Υπουργείου τεκμηριώνουν παράβαση για το ΚΤΕΟ κατ 'εφαρμογή της κυα 3326/212/15-1-2015 (Β 158). Το ΚΤΕΟ οφείλει να αποστείλει σε κάθε περίπτωση το ηλεκτρονικό αρχείο που αντιστοιχεί στο υπό διερεύνηση ΔΤΕ.
Εάν το προσκομισθέν ΔΤΕ και το αντίγραφο που τηρεί το ΚΤΕΟ δεν ταυτοποιούνται, δηλαδή στοιχεία επί του προσκομισθέντος ΔΤΕ (π.χ. ένδειξη χιλιομετρητή, στοιχεία οχήματος, διάρκεια ισχύος του ΔΤΕ, κλπ.) έχουν παραποιηθεί (νόθευση ΔΤΕ), η υπόθεση παραπέμπεται αρμοδίως στην Εισαγγελία Πρωτοδικών δυνάμει του άρθρου 37 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.
Εάν το ΚΤΕΟ δεν επιβεβαιώσει την έκδοση του προσκομισθέντος ΔΤΕ (αμφισβήτηση εγκυρότητας - πλαστό), η υπόθεση παραπέμπεται αρμοδίως στην Εισαγγελία Πρωτοδικών δυνάμει του άρθρου 37 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.
Το παρόν αποστέλλεται στα ΚΤΕΟ της χώρας τα οποία και παρακαλούνται για την άμεση εφαρμογή των διαλαμβανομένων σε αυτό, δηλαδή την από την υπογραφή του παρόντος αποστολή των εγγράφων ενημέρωσης / ειδοποίησης στη Δ/νση Μεταφορών της ΠΕ στην περιοχή αρμοδιότητας της οποίας δραστηριοποιείται κάθε ΚΤΕΟ.
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Λαζαρίδης Ι.
Ακριβές αντίγραφο
Α.ΒελμάχουΠηγή: Taxheaven
19 Oct, 2015